Gå til innhold

Den store nerdetråden


malenesofie

Anbefalte innlegg

Er ikke akkurat vanskelig å beregne.. Person-mot-person vinner Trek lett, så fremt de hadde fått Q til å samarbeide. Han kunne gjort Darth Vader til en sjokoladekanin uten å anstrenge seg i det minste, så det er ikke engang en diskusjon. :p

Hva skipene angår har du rett. Wars-universet har hverken transporters eller tech for å beskytte seg mot det. Nå husker jeg muligens feil, men de har ikke allverdens med shielding heller, i allefall ikke på høyde med Borg sine adaptive shields til både personell og skip.

Hva strategi angår har jeg allerede nevnt det. Vader har i filmene alle tenkelige fordeler det er mulig å ha, og blir alikevel banket grundig nedenom og hjem av en ung jypling, en pirat i en trimmet skrothaug, og diverse kosebamser i forskjellige størrelser, På den annen side outsmarter The Federation stadig både Borgs, Cardassians, Ferengi, Romulans, og mange andre, tross at alle disse har like god (eller langt bedre) teknologi som Fedsa. :p

Enig med deg her. Jeg er en stor Star Wars fan, men når du ser på shield teknologien til de 2 universene ser du stor forskjell. Selvom Star Wars har høyere teknologi på enkelte steder så vil Borgs assimilering gjøre dette unyttig.

En klasse 6 Star Trek torpedo sies å ha 200 Isoton med kraft. En 80 Isoton torpedo har blitt sett ødelegge en mindre planet. En klasse 6 torpedo kan ett større Borg skip fyre 3-4 stk i Minuttet. Til sammenligning har vi Death Star og Super Death Star som begge kan ødelegge mye større planeter, men har ca 2min mellom vært skudd. Det er også kun 2 Death Stars og 1 Super Death Star, men det er flere 1000 Borg kuber.

Person mot Person så vinner nok Q, men uten han ville Vader lagt hele federasjonen under sine føtter(force kræsje ett skip 5-6 ganger så stort som enterprise, Force Choke fra andre siden av universet osv).

Men uansett hva man sier om kosmiske trussler og store universer tar Warhammer: 40k kaka. Warhammer er det universet som trumfer alle andre Sci-Fi univers og man må over til kosmiske skapninger i Dragonball, Marvel, DC osv får i det hele tatt ha en nogenlunde fair match

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Noen som har sett Farscape?

Anbefales! Kjempebra sci-fi serie, som jeg nå snart har sett gjennom for tredje gang. Dessverre ble den også avlivet alt for tidlig, men heldigvis fikk de til slutt avsluttet serien på skikkelig vis gjennom en film noen år seinere.

Hva med den kinesiske series Three Kingdoms? Fantastisk serie syntes jeg. Veldig interessant også, hvis du ikke vet så mye om den perioden av kinesisk historie (som jeg ikke gjorde når jeg så den).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Denne tråden har ikke gitt meg nok nerdgasms i det siste. Itj godt nok!

Selv har jeg brukt litt tid i det siste til å lese;

de tre første bøkene i The Demon Cycle av Peter V Brett

The Painted Man,The Desert Spear, og The Daylight War. Veldig gode bøker,

jeg ble fanget av den ene boka til Brandon Sanderson (The Rithmatist) , selv om den er ment for litt yngre lesere er verdenen rundt så fantastisk,og så er det så mye han ikke forteller! Argh!:D

Brave New World(Aldous Huxley),Fahrenheit 451(Ray Bradbury),American Gods(Neil Gaiman), og Inferno(Dan Brown) var egentlig midt på treet/skuffende ,men

Ready Playe One( Ernest Cline og The Braided Path(Chris Wooding) var awesome! Spesiellt førstnevnte burde slå noe så latterlig godt an her inne,og sistnevnte er fin for de som vil ha litt mer airport-fantasy å bryne seg på.

ooog

The Lightbringer Trilogy(Brent Weeks)(Han har bare skrevet ferdige de to første bøkene,så jeg sitter nå og vrir meg i utålmodighet)

Har du lest noe/sett noe bra i det siste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som er SUPER-STOKED på Steam Machine? :love:

Kan jeg hacke denne boksen? Kjøre et annet OS? Endre maskinvaren? Installere min egen programvare? Bruke den til å bygge en robot?

Ja visst.

Kan jeg laste ned OS-et for å prøve det?

Du vil kunne laste det ned (inkludert kildekoden, hvis du liker den slags), men ikke ennå.

Vil jeg måtte bruke mus og tastatur i stuen?

Om du ønsker. Men Steam og SteamOS fungerer godt med spillkontrollere også. Men følg med - vi kommer til å si mer rundt måter å styre på veldig snart.

Good guy Valve :cat:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...