Gå til innhold

Den store nerdetråden


malenesofie

Anbefalte innlegg

Det var å banne i kirken ja!:mad: Men har hørt andre si det samme. Jeg så i allefall potensialet til at serien kunne ha vokst seg bedre hadde den fått litt flere sesonger. Minte meg litt om første sesong av Supernatural, som ikke ble awesome (for min del i allefall) før i sesong 3 og 4. Ellers er vel firefly litt vel lik Farscape, OG INGENTING SLÅR FARSCAPE! :p

Farscape? Hmm... ikke sett. Eneste virkelig gode serien jeg har sett maaaaange sesonger av er vel The Wire, men den kan jeg til gjengjeld se omigjen og omigjen og omigjen(=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Farscape? Hmm... ikke sett. Eneste virkelig gode serien jeg har sett maaaaange sesonger av er vel The Wire, men den kan jeg til gjengjeld se omigjen og omigjen og omigjen(=

Farscape er en gammel scifi serie.Gikk fra 1999 - 20003.

Har aldri sett The Wire. Kan hende jeg har sett første episode, men jeg husker den ikke :p:cautious::whistle: Foretrekker serier som ikke er "realistiske"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Firefly, men synes nok konseptet, universet og stilen er bedre enn utførelsen i mange episoder.

The Wire derimot... det er så utrolig gjennomført kvalitet at jeg har sett serien tre ganger, og alltid har lyst til å se mer. Det er nok ikke den letteste serien å overtale andre til å se, eller i det hele tatt forklare hva som er så bra med den, men jeg tror ikke jeg kjenner noen som ikke har elsket den om de først har begynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

WOOOOAAH, wooooooaah.. blandet du nettopp "Trek" med "Wars", i Den Store Nerdetråden?

Please hand in your geek card at the door. Your points will be rescinded, don't let the door hit you in the ass on the way out. :p

BACK DA FAQ UP!!!

Jeg blander da ikke Trek og Wars for pokker.

Men ettersom du erklærte deg som Trekkie (fysj og fy) ved å stryke BSG (this means war, mate!), mente jeg det var på sin plass å dra inn Lord Vader som egenhending kunne sparket den kollektive røven til Føderasjonens 'staute' rød- og gullskjorter.

Så det så!

Skal da faen meg ikke ha det på meg slike beskyldninger om blanding av ulike ting (og for å være helt ærlig fatter jeg ikke hvordan du kunne trekke en slik konklusjon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BACK DA FAQ UP!!!

Jeg blander da ikke Trek og Wars for pokker.

Men ettersom du erklærte deg som Trekkie (fysj og fy) ved å stryke BSG (this means war, mate!), mente jeg det var på sin plass å dra inn Lord Vader som egenhending kunne sparket den kollektive røven til Føderasjonens 'staute' rød- og gullskjorter.

Så det så!

Skal da faen meg ikke ha det på meg slike beskyldninger om blanding av ulike ting (og for å være helt ærlig fatter jeg ikke hvordan du kunne trekke en slik konklusjon)

*hente popkornet*

Hahaha, er da ingen trekkie, bare liker Star Trek som jeg liker all annen god sfi-fi. Tror forøvrig ikke at Vader kunne tatt Føderasjonen. Jeg mener, one-on-one? Selvsagt, han har jo "superpowers". I en krig? Fyren er komplett og totalt inkompetent. Man taper ikke en krig når man har en kanon som kan one-shotte hele planeter samt galaksens største armé, total kontroll over den største politiske entiteten, samt overaskelseselementet. Føderasjonen klarte på sin side å slå the Borg enda de var langt underlegne på de fleste områder. Føderasjonen mot Vader hadde blitt sfi-fis beste strateger mot et sint, autistisk barn med Downs syndrom (og et kult sverd). ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*hente popkornet*

Hahaha, er da ingen trekkie, bare liker Star Trek som jeg liker all annen god sfi-fi. Tror forøvrig ikke at Vader kunne tatt Føderasjonen. Jeg mener, one-on-one? Selvsagt, han har jo "superpowers". I en krig? Fyren er komplett og totalt inkompetent. Man taper ikke en krig når man har en kanon som kan one-shotte hele planeter samt galaksens største armé, total kontroll over den største politiske entiteten, samt overaskelseselementet. Føderasjonen klarte på sin side å slå the Borg enda de var langt underlegne på de fleste områder. Føderasjonen mot Vader hadde blitt sfi-fis beste strateger mot et sint, autistisk barn med Downs syndrom (og et kult sverd). ;)

Når du stryker BSG og setter inn Next Generation vil jeg anta at du er en trekkie (kanskje på tide å komme ut av skapet ;):p)

Tenkte mest en mot en ja.

Men herregud da. "Prime directive"?!?! Fuck that shite.

Ooo, look a planet. Let's blow it up!

Why?

WHY THE FUCK NOT?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du stryker BSG og setter inn Next Generation vil jeg anta at du er en trekkie (kanskje på tide å komme ut av skapet ;):p)

Tenkte mest en mot en ja.

Men herregud da. "Prime directive"?!?! Fuck that shite.

Ooo, look a planet. Let's blow it up!

Why?

WHY THE FUCK NOT?!?!

Haha, litt av kosen med the Prime Directive er jo å se Picard sno og vri seg rundt det på alle mulige måter. De skal jo være good guys, og da passer det dårlig å transporte ned og fremstille seg selv som guder på alle nye planeter de kommer over. :p

Men, en mot en.. Siden du er så generøs at du bruker Star Wars universets (i allefall for en periode) mektigste karakter.. Hvordan ser du for deg at Darth Vader vs. Q hadde gått? Kunne også dratt en "Borg mothership vs. the Death Star", men Star Trek har så mange convenient plot devices (transporters, adaptive shields på både skip og borgs som absorberer/reflekterer absolutt alt) at det ikke hade blitt moro engang. x)

Worf: "Sir, the enemy ship has an incredibly powerful photon beam! Our shields won't hold!"

Picard: "Geordi, can we boost the <plot device>?"

Geordi: "Possibly, Sir, if I can only reconfigure the antimatter containment field to allow the energy conduits to reroute the flow from the <less important plot device>."

Data: "Yes, that should be possible, so long as the energy conduits do not overload."

Worf: "The enemy is powering up their weapons system!"

Picard: "Geordi, Data, make it so!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, litt av kosen med the Prime Directive er jo å se Picard sno og vri seg rundt det på alle mulige måter. De skal jo være good guys, og da passer det dårlig å transporte ned og fremstille seg selv som guder på alle nye planeter de kommer over. :p

Men, en mot en.. Siden du er så generøs at du bruker Star Wars universets (i allefall for en periode) mektigste karakter.. Hvordan ser du for deg at Darth Vader vs. Q hadde gått? Kunne også dratt en "Borg mothership vs. the Death Star", men Star Trek har så mange convenient plot devices (transporters, adaptive shields på både skip og borgs som absorberer/reflekterer absolutt alt) at det ikke hade blitt moro engang. x)

Worf: "Sir, the enemy ship has an incredibly powerful weapons system! Our shields won't hold!"

Picard: "Geordi, can we boost the <plot device>?"

Geordi: "Possibly, Sir, if I can only reconfigure the antimatter containment field to allow the energy conduits to reroute the flow from the <less important plot device>."

Data: "Yes, that should be possible, so long as the energy conduits do not overload."

Picard: "Geordi, Data, make it so!"

Q, etter hva jeg husker, er jo tilnærma "time lords", nesten gudestatus? men det hadde vært rått parti ja.

Og du glemte jo det ikke-linjære tidsperspektivet. Er jo like ille som Marvel eller DC når det gjelder fortid, fremtid, alternative universer, etc etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Q, etter hva jeg husker, er jo tilnærma "time lords", nesten gudestatus? men det hadde vært rått parti ja.

Jepp, the Q Continuum har godlike powers, men tipper godeste Vader hadde slitt mot selv pasifistiske og rolige Data, gitt at han ikke trenger å puste, tåler en ganske drøy trøkk, og er enormt sterk og rask. Eller hva med de mange rasene med telepatiske og/eller telekinetiske evner? Vader er et menneske som har lært seg en evne, mens det finnes folk i Star Treks univers som har lignende evner fra fødselen. Igjen, rått parti. :p

Og du glemte jo det ikke-linjære tidsperspektivet. Er jo like ille som Marvel eller DC når det gjelder fortid, fremtid, alternative universer, etc etc.

Dæven steike, da tror jeg du trenger å se TNG igjen, eller lese mer Marvel. Nå har jeg vel og merke bare sett gjennom TNG, ikke de andre "Star Trek"-seriene, men i TNG er det ikke veldig mye mer enn 2-3 tilfeller der tidsreise er er tema (og en eller to der de faktisk har noe med alternative univers å gjøre), og disse er som regel oppklart på 1 episode med streng tilholdenhet til cause-and-effect med linjær tid. Det er uansett vanskelig å unngå, siden serien bruker alt som henger på kanten av aksepterte vitenskapelige teorier, og både tidsreiser og multivers er det per dags dato rom for i de beste teoriene.

Marvel derimot.. gods allmighty, for noe surr de alternative universa og tidslinjene der er! :facepalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, the Q Continuum har godlike powers, men tipper godeste Vader hadde slitt mot selv pasifistiske og rolige Data, gitt at han ikke trenger å puste, tåler en ganske drøy trøkk, og er enormt sterk og rask. Eller hva med de mange rasene med telepatiske og/eller telekinetiske evner? Vader er et menneske som har lært seg en evne, mens det finnes folk i Star Treks univers som har lignende evner fra fødselen. Igjen, rått parti. :p

Dæven steike, da tror jeg du trenger å se TNG igjen, eller lese mer Marvel. Nå har jeg vel og merke bare sett gjennom TNG, ikke de andre "Star Trek"-seriene, men i TNG er det ikke veldig mye mer enn 2-3 tilfeller der tidsreise er er tema (og en eller to der de faktisk har noe med alternative univers å gjøre), og disse er som regel oppklart på 1 episode med streng tilholdenhet til cause-and-effect med linjær tid. Det er uansett vanskelig å unngå, siden serien bruker alt som henger på kanten av aksepterte vitenskapelige teorier, og både tidsreiser og multivers er det per dags dato rom for i de beste teoriene.

Marvel derimot.. gods allmighty, for noe surr de alternative universa og tidslinjene der er! :facepalm:

Do not underestimate the power of the Force! hehehehe

Har lest en god del Marvel i min tid, men foretrekker å lese enkelttående historier som er samlet, det er rett og slett for mye om og men og frem og tilbake til at jeg klarer å sette meg inn i det nå. Det samme gjelder DC.

Det er meget lenge siden jeg har sett TNG, men tenkte nok litt generelt ST her, jfr bl a reboot-filmen (som var meget fornøyelig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marvel og DC er jo helt kaos og følge ulike tidslinjer. Noen er canon, noen er andre universer/alternative utfall ved situasjoner, noen er kun i hodet til en karakter. I tilegg kommer tidsreisende helter/skurker som endrer hele tidslinjen. Jeg har nesten sluttet å følge hoved universene, men leser heller om enkelte favoritter sine egne story-arcs.

Hva som er sterkest i Star Wars vs Star Trek er ganske vansklig å beregne. Star Wars Expanded bringer i utrolig mye og om en ny trussel etter Vaders fall. Man kan også lese om hvor sterk Vader er(han kræsjer ett Calamari Cruiser skip med kun bruk av force)

På Star Trek siden har blant annet Borg kubene som er 3km lange med egen teknologi. Og siden mangel på anti teleporterings skjold i Star Wars universet kan man i prinsippet teleportere bomber osv inn i de store trusslene på Star Wars siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marvel og DC er jo helt kaos og følge ulike tidslinjer. Noen er canon, noen er andre universer/alternative utfall ved situasjoner, noen er kun i hodet til en karakter. I tilegg kommer tidsreisende helter/skurker som endrer hele tidslinjen. Jeg har nesten sluttet å følge hoved universene, men leser heller om enkelte favoritter sine egne story-arcs.

Hva som er sterkest i Star Wars vs Star Trek er ganske vansklig å beregne. Star Wars Expanded bringer i utrolig mye og om en ny trussel etter Vaders fall. Man kan også lese om hvor sterk Vader er(han kræsjer ett Calamari Cruiser skip med kun bruk av force)

På Star Trek siden har blant annet Borg kubene som er 3km lange med egen teknologi. Og siden mangel på anti teleporterings skjold i Star Wars universet kan man i prinsippet teleportere bomber osv inn i de store trusslene på Star Wars siden.

Er ikke akkurat vanskelig å beregne.. Person-mot-person vinner Trek lett, så fremt de hadde fått Q til å samarbeide. Han kunne gjort Darth Vader til en sjokoladekanin uten å anstrenge seg i det minste, så det er ikke engang en diskusjon. :p

Hva skipene angår har du rett. Wars-universet har hverken transporters eller tech for å beskytte seg mot det. Nå husker jeg muligens feil, men de har ikke allverdens med shielding heller, i allefall ikke på høyde med Borg sine adaptive shields til både personell og skip.

Hva strategi angår har jeg allerede nevnt det. Vader har i filmene alle tenkelige fordeler det er mulig å ha, og blir alikevel banket grundig nedenom og hjem av en ung jypling, en pirat i en trimmet skrothaug, og diverse kosebamser i forskjellige størrelser, På den annen side outsmarter The Federation stadig både Borgs, Cardassians, Ferengi, Romulans, og mange andre, tross at alle disse har like god (eller langt bedre) teknologi som Fedsa. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...