Gå til innhold

Bokanbefalinger


wombat

Anbefalte innlegg

Jaaa, våger meg å spørre om det siden det finnes en for dokumentarer... Jeg trenger nye bøker, men aner ikke hva jeg skal kjøpe enda.

Liker forfattere som f. eks. Tom Kristensen, Dan Brown, Jo Nesbø, Gunnar Staalesen, Jørn Lier Horst, Chris Tvedt, Jussi Adler-Olsen, Jonas Theorin, Eriksson & Sundquist, Hjorth & Rosenfeldt, Jan Mehlum, Jorun Thørring, Arnaldur Indriason, Liza Marklund, Tom Egeland & Yrsa Sigurdardottir.

Altså liker jeg krim aller best. Helst brutal (ingen begrensning over hvor brutalt det kan bli for min del), men må være godt skrevet. Kan sikkert prøve noen romaner evt, så lenge det ikke er noe kjedelige greier. De i feit skrift er seff de som fenger mest.

Kan ikke gå i bokbutikker, for da vil jeg bare ha alle også får jeg panikk av hvor dyrt det blir........... Sååå vil gjerne ha tips sånn at jeg vet hva jeg skal gå etter. (y)

Har btw lest alle bøkene av de forfatterne jeg har nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

American psycho av brett easton ellis, hvis du liker brutale greier(ikke krim men fantastisk bra bok<3)

The mermaids are singing, husker ikke forfatter, men tror det var Val McDermid, ganske brutal krim,

Mo hayder - Birdman og The Treatment. De liker du garantert(:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

American psycho av brett easton ellis, hvis du liker brutale greier(ikke krim men fantastisk bra bok<3)

The mermaids are singing, husker ikke forfatter, men tror det var Val McDermid, ganske brutal krim,

Mo hayder - Birdman og The Treatment. De liker du garantert:)

Har faktisk lest american psycho - den er god den :-)

Skal sjekke ut de andre - tusen takk for tips! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krim: Jeffery Deaver (Bone collector blant annet)

Grøss: John Ajvide Lindqvist (La Den Rette Komme Inn - den mest fantastiske boken jeg har lest på evigheter, selv om den i mine øyne ikke er helt grøsser, men den er bare - sukk :love:)

Eventyr for voksne: John Connolly (som vanligvis skriver krim) - http://en.wikipedia.org/wiki/The_Book_of_Lost_Things (Fantastisk bok, du kommer til å le, gråte, humre og bite tennene sammen, samt kose deg gjennom kjente eventyr med vannvittige twister) :D

True Crime - Ann Rule (fantastiske bøker)

Og selvsagt, selv om jeg kunne anbefalt mye, mye mer..

George R. R. Martin - A Song of Ice And Fire (Game of Thrones)

Oooooooooog ja, fantasy-serien til Stephen King - The Dark Tower - woooh! Jeg venter på at den blir serie! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krim; Karin Slaugther og Val McDermid. Brutalt og bra, greie serier å følge også. Trur jaggu meg begge kom med nye bøker i sommer *googleamazonclicktobuy*

Har faktisk stående et par av Karin på bokhyllen, får vel hive meg over de. Var egentlig sykt skeptisk :p

Skal sjekke han andre også. :)

Edit: Hadde visst fått en Val McDermid av mamma og! Kanskje bare ta en nærmere kikk på bokhyllen neste gang xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krim: Jeffery Deaver (Bone collector blant annet)

Grøss: John Ajvide Lindqvist (La Den Rette Komme Inn - den mest fantastiske boken jeg har lest på evigheter, selv om den i mine øyne ikke er helt grøsser, men den er bare - sukk :love:)

Eventyr for voksne: John Connolly (som vanligvis skriver krim) - http://en.wikipedia.org/wiki/The_Book_of_Lost_Things (Fantastisk bok, du kommer til å le, gråte, humre og bite tennene sammen, samt kose deg gjennom kjente eventyr med vannvittige twister) :D

True Crime - Ann Rule (fantastiske bøker)

Og selvsagt, selv om jeg kunne anbefalt mye, mye mer..

George R. R. Martin - A Song of Ice And Fire (Game of Thrones)

Oooooooooog ja, fantasy-serien til Stephen King - The Dark Tower - woooh! Jeg venter på at den blir serie! :D

Skal prøves :)

John Connolly har jeg lest noe av tidligere faktisk, men husker ikke hva atm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Art of war, en spesiell bok med kunnskap man kanskje ikke direkte får bruk for, men som man kan implementere i en fase av livet sitt.

Hobbiten og LoTR serien

diverse Freud

To Kill a Mockingbird

War and Peace - Tolstoy

Kane and Abel.

Han der Freud er nevnt i sykt mange bøker jeg har lest, så var kanskje på tide å prøve å sjekke han ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...