Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi høyner søndagens suksess.

DSCN1696_zps259bea69.jpg

Coop, 10kr per stk. Tilbudsgainz.

For å lage herligheten må du komme deg opp av sofaen og ut på butikken. Dette vil åpenbart bidra til at du forbrenner 50-200kcal ekstra denne dagen. Det er dermed essensielt at du erstatter dette med minst en pakke ekstra kjøtt. Eller ost. Valgfritt.

Du trenger:

- Tre ferdigpizza

- X mengde kjøttdeig

- Tacokrydder (en pose per pakke kjøtt)

DSCN1700_zpsacdb777d.jpg

- Ost

- Salsa (må være chunky!)

- Chilli

DSCN1702_zps2007e8e1.jpg

- Mais

- Nachos

Resten går som en lek.

DSCN1703_zpsf39eb067.jpg

Forstek de tre pizzaene, og stek den nederste pizzaen dobbelt så lenge som de to andre, dette for en ekstra crispy bunn. Stek opp kjøtt, ha i tacokrydder. Dynk de to nederste pizzalagene med salsa, kjøtt, mais, nachos og oppkuttet chilli. Husk; det er ingenting som heter "for sterkt".

DSCN1714_zps7bddd572.jpg?t=1377462004

Dekk med ost, mer mais og nachos.

DSCN1718_zps4b1a20c8.jpg?t=1377462010

Og topp det hele med et salsahjerte <3

DSCN1723_zpsa4ffad60.jpg

Inn i ovnen på 225 grader, til osten smelter, bobler og den uimotståelige tacolukten oser over hele leiligheten.

Resultat?

1001413_10153188327070254_361864098_n.jpg

Godkjent?

DSCN1725_zps4f40edab.jpg

DSCN1729_zpsac0238f8.jpg?t=1377462551

Åpent hus neste søndag!

You in?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23755-fitnesspizza-2-mexigaino/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sen dessertoppdatering, men selvfølgelig ble det en bacondessert også i går!

Vi startet tidlig på dagen (planlegging!) med to pakker skogsbacon:

post-16287-14440953706486_thumb.jpg

Baconet ble lagt opp på et stekebrett og stekt i ovnen:

post-16287-1444095370722_thumb.jpg

post-16287-14440953707946_thumb.jpg

Det ferdigstekte baconet ble lagt på tørkepapir for å kjøle seg ned

post-16287-1444095370838_thumb.jpg

Den viktigste delen har vi dessverre ikke noe bilde av siden oppgaven ble overlatt til Vegard mens jeg og Kristin var og løftet (noen mannfolk kjenner sin plass). Her ble Freia melkesjokolade smeltet i mikrobølgeovnen (halvparten ble svidd og huset brant nesten ned. Typisk.) Baconet ble så dyppet i sjokoladen og lagt til avkjøling. Resultatet:

post-16287-14440953708737_thumb.jpg

SJOKOLADETRUKKET BACON BITCHEZ!!!

Serveres med vaniljeis og sjokoladesaus

post-16287-144409537058_thumb.jpg

Greit awesome :D

Smakte som Smash bare bacon. Altså bedre. Altså best.

Annonse

Jeg har så uendelig lyst til å digge det her, men så ser jeg at dere har trukket baconet med MELKESJOKOLADE! Hvorfor i alle dager skal man homse til bacon – Guds gave til mennesket – med melkesjokolade når det finnes KOKESJOKOLADE?! o_O

Jeg har så uendelig lyst til å digge det her, men så ser jeg at dere har trukket baconet med MELKESJOKOLADE! Hvorfor i alle dager skal man homse til bacon – Guds gave til mennesket – med melkesjokolade når det finnes KOKESJOKOLADE?! o_O

Jeg var i utgangspunktet også skeptisk til dette punktet, MEN bacon er såpass salt at det søte i melkesjokoladen nok var nødvendig for å balansere litt ut. Trur eg.

Jeg var i utgangspunktet også skeptisk til dette punktet, MEN bacon er såpass salt at det søte i melkesjokoladen nok var nødvendig for å balansere litt ut. Trur eg.

Tusen takk, Keegil. Hadde ikke lyst til å være den første som påpekte den enorme feilen.

(må sies at deliciøsiteten til bacon kommer mye bedre fram med litt skikkelig bitter sjokolade)

Her må jeg nok si meg helt enig med Raptorial og slutte meg til troen på at ved å pare baconet med en skikkelig bitter kokesjokolade så hadde dere komponert en enda mer storslagen smakssymfoni. Men jeg ser jo ikke for meg at dette er siste gangen dere lager noe slikt i kåken deres, så jeg har et håp om at dere vil teste ut dette i fremtiden! :D

Annonse

Med tanke på at en av verdens beste sjokolader er Lindt Havsalt

Som er ca 76% kakao... med, vel, havsalt...

Så ser jeg ikke helt hvordan bacon og mørk sjokolade skal bli feil, hvis premisset er at baconet er salt.

Smash er digg, men mørk sjokolade med havsalt er fantastisk

Edit: salt salt salt salt. Tror jeg nevnte salt noen ganger.

Om bacon og kokesjokolade er en bedre komposisjon gjenstår å se. Det forandrer forøvrig ikke at bacon og melkesjokolade var awesome. Prosessen er forøvrig av vanskelighetsgrad 0/10, så det er jo bare å teste ut selv :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...