Gå til innhold

Derfor tror jeg styrketrening ikke passer meg


Link

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg trener fortsatt kondisjon flere ganger i uken. Bare ikke styrke :)

Min påstand: Du spiser ikke nok mat!

Regner med du har ønske om å forbedre kondisjonen din, ettersom du er sykelig opptatt av trening. Da vil du trenge like mye mat og restitusjon som ved styrketrening. Lenge utholdenhetsøkter i lavere soner har også en tendens til å øke sultfølelsen din. Synes ikke begrunnelsene dine holder, men det behøver de heller ikke gjøre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, man skal like å trene og det er viktig at man følger sin egen vei.

Men..

Jeg synes det at å sette skylden på styrketrening er helt feil og tatt ut ifra et fjernt univers. Det er ikke rart at du ikke har fått mer markant fremgang og økning med tanke på hvordan programmet ditt ser ut, og 1RM løft er mer eller mindre reservert for baseløft da det gir et bedre helhetlig bilde, selvfølgelig øker du i sekundærøvelser men blir aldri å anse som 1RM.

Du er selv ansvarlig for hva du putter i deg og hva du trener og da kan man ikke sette fingeren bort på andre.

Jeg kan for eksempel ikke klage til audi hvis jeg bulker bilen min, er alene min skyld.

Men uansett, så er det et hårsårt tema som du kanskje merker så du skal ha lykke til videre men du vil nok merke det at du trenger styrken uansett hva du trener.

Du får bygget en mer eksplosiv hurtighet ved trening av baseløft...f.eks ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du føler deg mer tilfreds med å ikke trene på måten du trente på, sier jo mer om at du nok ikke trente på en måte som var bra satt sammen langtidsmessig, enn at all slags styrketrening er feil, gjør det ikke?

Du fikk jo fremgang, sa du; joda - men verden er full av folk som hogger trær med grøtsleiv eller spiller fiolin med øks etc og, gi de nok tid så funker det til slutt, og man vil jo få fremgang, men det sier igjen mer om hvor awesome kroppen er, enn hvor god ideen var i utgangspunktet.

Så ja, den styrketreninga du har drevet med vil det nok være smart å gjøre endringer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pro JB: Jeg har èn superheltstyrke i livet - og det er at jeg aldri blir særlig lei av ting. Jeg kan spise det samme hver dag om jeg må. Det er heller effekten av styrketreningen og kosten som får meg til å tvile.

Nå motsier du nøyaktig hva du sa i første posten din.

Er du lei, så endrer du det du er lei av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke vurdert om du har vært litt overtrent da?

Slik du beskriver "resultatet" av pausen din høres det ut som slik jeg reagerer om kroppen har fått får mye trening over lengre tid.

Men om du mener selv at dette ikke er noe som passer for deg er jo det ikke det.. Kanskje ha en god lang pause og se om lysten kommer tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så gæ'ærnt da? Ikke alle vil eller orker å leve et sånt liv. Skjønner godt hva han mener. Noen ganger er det kanskje bedre å holde en grei form, og faktisk kunne nyte livets gleder. Alt handler ikke om styrketrening! Så lenge man er aktiv, spiser variert og nogenlunde sunt, så spiller det vel ingen rolle så lenge man har det bra med seg selv? Modent gjort. Står respekt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kjempeflott at du kommer med et sånt innspill. Selv har jeg det fortsatt kjempegøy med styrketreningen og liker fremgangen og forandringene på kroppen. Jeg vet at jeg kommer til å holde på med dette en god stund. Det virker som du var VELDIG aktiv med styrketreningen din, og man blir jo stølere og mer sensitiv for lite søvn og næring jo hardere og oftere man trener. Men det finnes vel en individuell middelvei for alle, og man trenger ikke nødvendigvis å blodtrene for å trene. Litt styrke av og til, litt kondis av og til og masse livsnyting imellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjipt at du har fått en holdning av at du ikke vil trene styrke mer. Men hva med litt variasjon? samme program over lang tid er kjedelig. Du kunne fint hatt et mer effektivt program med baseløft og ikke så mye iso øvelser. Jeg trodde liksom styrketrening var noe man begynte med, og aldri sluttet med jeg.. kanskje det er bare jeg som tenker slikk.. ihvertfall kan jeg ikke se for meg et liv uten styrke :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel også enkelt og greit bare bli dritt lei av en treningsform? Jeg må ærlig si at jeg synes styrkektrening er gørr kjedelig. Jeg er en jogger og stortrives med det. Er ikke den aller sterkeste, men jeg er frisk, rask og i god form selv om. I tillegg kjører jeg noe boksing på puter(i perioder) og da merker jeg at både armer, rygg og mage blir mer definert, så det er jo mange andre treningsformer enn vekter som kan gi en sunn og sterk kropp.

Det vktigste er at en finner en treningsform en trives med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...