Gå til innhold

hva slags ost og yoghurt bruker dere? er ost, ost?


Jaffa86

Anbefalte innlegg

hva slags ost bruker dere? norvegia? synøve? first price? smørost? gulost? på pizzaen? lett ost?

samme med yoghurt...

lurer også på om noen har smakt gammelost? bruksområder? så den hadde 50 g protein pr. 100g...men kostet litt så om den smaker høgg så er det litt kjiipt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

spørs jo litt på hvor det skal brukes da. er personlig litt glad i sterk ost, godt lagret ost, syntes norvegia ogsånn blir for kjedelig. brie er jo alltid en vinner hvis man skal kose seg en kveld. pizza vil jeg nok brukt mozzarela ;) det blir alltid godt.

så kommer helt ann på hva du liker selv, all ost har ganske høyt protein innhold, men ogsp en del fett. så er bare å stikke til ost disk på ultra, meny osv og prøve litt forskjellig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gouda og edamer på skiva, mozzerella på pizzaen, en god brie/roquefort/camembert/cambolzola etc (åpnes ikke før de er en måned over best før-datoen fra butikken) når jeg skal kose meg.

Såkalt lettost smaker bæsj. Og jeg har aldri likt smøreoster av type bacon eller rekeost. Æsj, æsj.

I den grad jeg bruker yoghurt, foretrekker jeg tyrkisk eller russisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Brie , munkeby <3, mont d'or, brillat savarin, epoisse ( lukter svovel men herre for en smak når den nærmer seg et par trefirefemseksmåneder over dato! <3)

Mozarella, parmesan, mascarpone, røkt forest ( den på pizza er munnknulling av hardeste type)

Ost er ikke nødvendigvis ost, skal du kjøpe ost i butikken i norge sjekk for guds skyld at det faktisk står OST på pakka, mange sleske produsenter som selger "revet" eller "pizzablanding", står det ikke ost på pakka er det rapsoljebasert industridrit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt mulig nesten! :D Mozarella, fetaost, parmesan, taffelost, jarlsberg, ridderost, alle typer brie (mumsmums!), blåskimmel (særlig Saint Agur, herregud :love: ), gouda, dansk (!) gräddost, babybel, smøreoster (reke-, jalapeno-, chorizo-smak er favorittene for tiden), og selvfølgelig cheddar! Sikkert flere også... :rolleyes:

Lager heller min egen "yoghurt" ved å blande mager kesam med frukt eller bær, og kanskje litt vaniljepulver/vaniljestevia, eller proteinpulver. Skulle kanskje prøvd gresk/tyrkisk/russisk yoghurt... Er de fyldigere? Eller hva er grunnen til at dere liker dem så godt? Etter å ha spist så mye kesam syns jeg "norsk" yoghurt blir så...tynn.. :shifty:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jarlsberg<3 liker myyyyyye smak, så jeg tilbringer sikkert noen timer i uka framfor ostedisken. For øyeblikket er blue stilton og kraft kar favorittene:)

Yoghurt spiser jeg i hovedsak bare fordi det er den eneste måten jeg kan få ned kreatin monohydrat på, så det går i tine sine småpakker av ymse slag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...