Gå til innhold

Løfter dere jenter benkpress med fristang?


Pulverheksa

Anbefalte innlegg

Har vært innom og sett på loggboken til en del jenter her. Jeg lar meg imponere hvor sterke mange av dere er.

Det jeg lurer på er når dere løfter benkpress, bruker dere da fristang/frivekter, eller ligger dere i slikt et apparat?

Jeg føler at jeg trener og trener, og ligger kanskje på sånn 42,5 kg x 6-7 reps. Og neste serie blir kanskje bare5- 6, så blir den 4. Jeg trodde jeg var sterk, og jeg er ganske kraftig bygd, men når jeg leser alt det dere andre løfter, så tror jeg nesten at jeg er svak i forhold til min kroppsbygning. Jeg løfter kun med frivekter.

Så, disse vektøktene deres, er det med fristang eller i apparat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fristang om jeg har med en som kan stå bak, evt kjører jeg litt lettere med flere rep.

Hvis ikke bruker jeg hantler eller en 'brystpress maskin'

Er overhodet ikke sterk i benk og ser aldri at jeg noengang kommer til å klare 45kg feks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fristang om jeg har med en som kan stå bak, evt kjører jeg litt lettere med flere rep.

Hvis ikke bruker jeg hantler eller en 'brystpress maskin'

Er overhodet ikke sterk i benk og ser aldri at jeg noengang kommer til å klare 45kg feks

Hvis du er overbevist om at du (ikke) klarer det, så har du helt rett i det, eneste som bestemmer hva som er mulig er deg selv! (:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du er overbevist om at du (ikke) klarer det, så har du helt rett i det, eneste som bestemmer hva som er mulig er deg selv! :)

Du høres ut som mannen min:)

''blablabla du klarer 80% mer enn du tror (eller noe i den duren), du kan klare akkurat hva du vil, blablabla.''

Har kavet med den benkpressen så lenge nå at jeg ikke helt ser at det noen gang blir mulig. Klarer 40kg en gang på en god dag (men mannen som skriker i øret mitt), ellers strever jeg med mine 32,5 kg 4x4 nå for tiden.

Jeg vet at dere har rett! Hadde feks ikke trodd at jeg skulle klare en eneste pullups i vinter - men det klarer jeg nå. Men det skal sies at jeg vel aldri har fokusert så veldig mye på benk siden jeg trener mye alene og ikke alltid har en som kan sikre, smithstativ blir likssom ikke det samme. Og mer enn 12 kg på hantlene sliter jeg med å få opp alene

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres ut som mannen min:)

''blablabla du klarer 80% mer enn du tror (eller noe i den duren), du kan klare akkurat hva du vil, blablabla.''

Har kavet med den benkpressen så lenge nå at jeg ikke helt ser at det noen gang blir mulig. Klarer 40kg en gang på en god dag (men mannen som skriker i øret mitt), ellers strever jeg med mine 32,5 kg 4x4 nå for tiden.

Jeg vet at dere har rett! Hadde feks ikke trodd at jeg skulle klare en eneste pullups i vinter - men det klarer jeg nå. Men det skal sies at jeg vel aldri har fokusert så veldig mye på benk siden jeg trener mye alene og ikke alltid har en som kan sikre, smithstativ blir likssom ikke det samme. Og mer enn 12 kg på hantlene sliter jeg med å få opp alene

.

Hva slags program har du kjørt for benkpress da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må spise nok og riktig om du skal øke uansett hvordan kroppsbygningen din er.

Tviler på at noen jenter her tok 60 kg første gangen de benka.

Hva er nok og riktig? Jeg trenger virkelig hjelp. Har stagnert på 50 kg i benkpress nå i ca 1-2 mnd. Og jeg begynte med styrketrening i påsken, noe som blir ca 3mnd siden?!

Trener et 4.splittsprogram hvor bryst er en egen dag, og er høyt prioritert!

Setter utrolig stor pris på svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er nok og riktig? Jeg trenger virkelig hjelp. Har stagnert på 50 kg i benkpress nå i ca 1-2 mnd. Og jeg begynte med styrketrening i påsken, noe som blir ca 3mnd siden?!

Trener et 4.splittsprogram hvor bryst er en egen dag, og er høyt prioritert!

Setter utrolig stor pris på svar :)

Har du fått noen til å se på teknikken din ? Er du sikker på at et 4splittprogram vil være det beste valget for deg av treningsprogram? Hva spiste du i går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må spise nok og riktig om du skal øke uansett hvordan kroppsbygningen din er.

Tviler på at noen jenter her tok 60 kg første gangen de benka.

Jeg føler at jeg absolutt spiser nok. Jeg teller ikke kcalorier ( for å beholde fokuset på sunnhet, og ikke havne i en kroppshysterispiral rundt vekt og kropp, som lett kan skje), men spiser når jeg er sulten. Jeg kan feks spise havregrøt kl 06, stikke og trene, og så være sulten igjen kl 08.00, og spise igjen.

Spiser så lunsj. middag og så kvelds. Jeg har ca 5 måltider per dag jevnt over. I tillegg kanskje et lite mellommåltid ( frukt).

Drikker lite sukkerholdig drikke. Velger grovbrød og rugknekkebrød om jeg spiser noe annet enn havregryn til lunsj. Middag er generelt sunn vil jeg si: grønnsaker, fisk, kjøtt, kylling.

Jeg har ganske grei energi gjennom dagen. Jeg mener dette kommer av at jeg spiser ganske jevnt, samt at jeg spiser mat som kroppen min liker, og at jeg unngår store skift i blodsukkeret.

Det er vel bare å smørre seg med tolvmodighet og fortsette å trene. Enten vil jo styrken komme. Kommer den ikke, vil vel litt fett forsvinne. Det gjør jo ikke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags program har du kjørt for benkpress da ?

4x4 når jeg har backup (og lettere når jeg kjører hantler og er alene, da gjerne 8x3rep)

er det feks 32,5 kg 4x4 og jeg bare klarer 4+4+4+3 så øker jeg ikke neste gang, står derfor endel fast på xant kg før jeg kommer meg videre.

Det har stort sett vært 4x4 og da to ganger i uka (foretrekker 3), men har som sagt ikke prioritert benk siden jeg er en øvelse jeg føler at jeg ikke mestrer + at jeg må ha backup (og jeg får ikke alltid med meg noen) og da blir det til at jeg tar hantlene/maskin istedenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er nok og riktig? Jeg trenger virkelig hjelp. Har stagnert på 50 kg i benkpress nå i ca 1-2 mnd. Og jeg begynte med styrketrening i påsken, noe som blir ca 3mnd siden?!

Trener et 4.splittsprogram hvor bryst er en egen dag, og er høyt prioritert!

Setter utrolig stor pris på svar :)

Jeg har stagnert i 3-4 måneder, når det gjelder å ta 1 RM i benkpress. Det kan jo komme av at kroppen ikke har vært helt restituert når jeg har testet maxløft. ( Jeg tester ikke så ofte, men innimellom for å se om jeg har blitt sterkere). Men til uka skal jeg teste igjen....da håper jeg å ha kommet 2,5 kg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått noen til å se på teknikken din ? Er du sikker på at et 4splittprogram vil være det beste valget for deg av treningsprogram? Hva spiste du i går?

Første gang jeg trente på senteret jeg er på nå var med Pt, som mente at teknikken var god.. men nå og de siste 3mnd har jeg trent med en kompis, som ja er veldig nøye på teknikk men jeg skal ikke påstå at den er optimal.

Har aldri prøvd noe annet enn 4splitt og er jo veldig fornøyd. Vi trener slik: 1,bryst, 2,rygg/mage 3, skuldre/nakke/triceps 4 Bein og biceps.

Gårsdagens mat var som følgende:

Frokost: 4 speltlomper m/ makrell i tomat. 1boksmed skyr + banan og blåbær

Mellommåltid. Eple

Lunsj, 2 havrekbekkebrød med skinke.

Middag, kokt grønnsaksblanding og 100g torsk. + 1 proteinshake.

Mellommaltid(mellom to treninger) en proteinshake + 1banan

Kveldsmat: proteinpannekake mskyr +jordebærsyltetøy.

Skal sies i går at jeg fikk beskjed av han jeg trente med om å spise ekstra mye..

Trener 1-2 ganger hver dag, styrketrening hver dag, fotball 3-4ganger i uka + løping og sykling. Har som mål å forbrenne min. 1000kcal på trening hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg trente på senteret jeg er på nå var med Pt, som mente at teknikken var god.. men nå og de siste 3mnd har jeg trent med en kompis, som ja er veldig nøye på teknikk men jeg skal ikke påstå at den er optimal.

Har aldri prøvd noe annet enn 4splitt og er jo veldig fornøyd. Vi trener slik: 1,bryst, 2,rygg/mage 3, skuldre/nakke/triceps 4 Bein og biceps.

Gårsdagens mat var som følgende:

Frokost: 4 speltlomper m/ makrell i tomat. 1boksmed skyr + banan og blåbær

Mellommåltid. Eple

Lunsj, 2 havrekbekkebrød med skinke.

Middag, kokt grønnsaksblanding og 100g torsk. + 1 proteinshake.

Mellommaltid(mellom to treninger) en proteinshake + 1banan

Kveldsmat: proteinpannekake mskyr +jordebærsyltetøy.

Skal sies i går at jeg fikk beskjed av han jeg trente med om å spise ekstra mye..

Trener 1-2 ganger hver dag, styrketrening hver dag, fotball 3-4ganger i uka + løping og sykling. Har som mål å forbrenne min. 1000kcal på trening hver dag.

Syns ikke dette hørtes ut som mye, ihvertfall ikke med tanke på treningsmengden? Lurer litt på hvordan du da spiser når du ikke spiser "ekstra mye"? Hvordan i alle dager har du energi til å trene så mye på så lite mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke dette hørtes ut som mye, ihvertfall ikke med tanke på treningsmengden? Lurer litt på hvordan du da spiser når du ikke spiser "ekstra mye"? Hvordan i alle dager har du energi til å trene så mye på så lite mat?

Jeg innser jo sjæl etter hvert at jeg ikke får i meg nok mat til å øke,men problemet er at jeg ikke "klarer" å få i meg mer, jeg får skikkelig ubehag ved å stappe i meg mat, og tanken på at kroppen sikkert tilvenner seg større matmengder etter hvert, er ikke supermotivernde, når jeg bli så kvalm. Mye av dette er vel psykisk og lite kunnskap om matmengder...

Til trening så har jeg nok energi den første økta (som er styrkeøkta), men kjenner jo at jeg ikke kan holde et så høyt nivå som jeg ønsker ofte på fotballøktene. Men jeg merker og de dagene jeg ikke trener "nok"(etter min mening) at jeg sliter med og sove. så det er og mye av grunnen til at jeg føler jeg må aktivisere meg så mye.

Hadde faktisk fremskritt på benkpress i dag, med 50kg 6 reps alene. og 55kg. x6 der to/tre siste reps var Forced reps. det var etter en "rolig" treningsdag i går med kun spinningtime og en 'shape'time.

Noen som kan fortelle meghvor mye jeg egentlig trenger for og ligge på et vedlikehold?

Er19 år, 163cm og veier 62 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innser jo sjæl etter hvert at jeg ikke får i meg nok mat til å øke,men problemet er at jeg ikke "klarer" å få i meg mer, jeg får skikkelig ubehag ved å stappe i meg mat, og tanken på at kroppen sikkert tilvenner seg større matmengder etter hvert, er ikke supermotivernde, når jeg bli så kvalm. Mye av dette er vel psykisk og lite kunnskap om matmengder...

Til trening så har jeg nok energi den første økta (som er styrkeøkta), men kjenner jo at jeg ikke kan holde et så høyt nivå som jeg ønsker ofte på fotballøktene. Men jeg merker og de dagene jeg ikke trener "nok"(etter min mening) at jeg sliter med og sove. så det er og mye av grunnen til at jeg føler jeg må aktivisere meg så mye.

Hadde faktisk fremskritt på benkpress i dag, med 50kg 6 reps alene. og 55kg. x6 der to/tre siste reps var Forced reps. det var etter en "rolig" treningsdag i går med kun spinningtime og en 'shape'time.

Noen som kan fortelle meghvor mye jeg egentlig trenger for og ligge på et vedlikehold?

Er19 år, 163cm og veier 62 kg.

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver, tror løsningen din på å få i seg nok er å spise mer kaloririkt (nøtter, grovbrød i stedet for lomper, kaloririk drikke, etc). Utfra verdiene du oppgir der skal du faktisk ha i deg minst 2500 kalorier for å vedlikeholde, så det er ganske mye mer mat. Anbefaler å ikke legge deg på beine 2500 i morgen om du er vant til å ligge såpass lavt som du gjør, men å legge til mer og mer kalorier. Mine tips er å etterhvert legge til en håndfull nøtter ved eplet du spiste, smør på knekkebrødene, steke torsken i olje, melk som drikke ved siden av måltidene osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...