Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg sparer også til langt hår. Frisøren min anbefalte å ikke klippe opp håret da det sliter mer på håret. Hun klipper også tuppene innimellom. Når jeg føler det trengs. Jeg hadde langt hår som liten så jeg veit mitt kan bli langt.

En rask stuss tar maks 10 minutter. Har du ikke 10 minutter til overs hver sjette uke, så synd, trist, leit. En frisørtime hos lærling kan koste ned mot 200 kr. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om folk ikke bruker tid og penger på håret, men da kan de heller ikke forvente noe mer heller.

Det tar IKKE 10 min. Jeg vet ikke hvilken jalla frisør du går til men det tar ikke 10 min.....-.- hos oss setter vi av 45 min på dame. Vask, klipp, tørk. Ting tar tid. Jeezes...

Masser godt når du vasker det, da stimulerer du hårsekkene og det kan vokse fortere. Stuss det kver 6-8 uke.. Når du bruker olje fordel det godt i hendene , nesten som en håndkrem, og begynn nederst i tuppene og jobb deg oppover. Du kan kure eet mer en en gang i uken viss du føler det trengs. Du kan f.eks. Få kurbomber hos frisøren som er kjempe gode, har brukt de selv, fra kerastase. Men det kan koste 2-300kr.

Jeg sparer også til langt hår. Frisøren min anbefalte å ikke klippe opp håret da det sliter mer på håret. Hun klipper også tuppene innimellom. Når jeg føler det trengs. Jeg hadde langt hår som liten så jeg veit mitt kan bli langt.

Nuvel. Jeg hadde fantastisk fint hår som liten - og ungdom. Og som gravid. Men, etter hver fødsel så mistet jeg alt jeg ikke mistet under graviditet, og mer til. Lykken er å være sliten spedbarnsmor med viker.

Nå etter tre fødsler, har jeg innsett at jeg aldri kommer til å få så langt hår som jeg engang kunne ha.

Men, som de andre sier - håret i en lengde ser ofte best ut for de som sliter med å få det langt.

Nuvel. Jeg hadde fantastisk fint hår som liten - og ungdom. Og som gravid. Men, etter hver fødsel så mistet jeg alt jeg ikke mistet under graviditet, og mer til. Lykken er å være sliten spedbarnsmor med viker.

Nå etter tre fødsler, har jeg innsett at jeg aldri kommer til å få så langt hår som jeg engang kunne ha.

Men, som de andre sier - håret i en lengde ser ofte best ut for de som sliter med å få det langt.

Ja mitt er på god vei til å bli langt, lengre enn profilbildet.

Har selv tre fødsler bak meg men var heldig å ikke mistet noe hår. Håret mitt er finere enn noen sinne, har slutta å stripe det o.l. Hjelper på mye det også. Jeg har også blitt flink til å kure håret mitt :)

'' Eggeplommer vil ikke bare gjøre håret mykere, blankere og sunnere, men det hjelper deg å vokse ut lenge også. Bland to eggeplommer med to ss olivenolje, dillute blandingen ved å legge til en kopp vann og deretter sakte massere denne masken inn i hodebunnen og vente i 15 til 20 minutter før skylling. ''

har ikkje prøvd det sjølv , men har tenkt og gjer det

Kan bare tenkte meg den lukta av eggeplommene. :p

Annonse

What!? Urettferdig! :cry:

Etter at jeg begynte å trene har jeg også blitt flink til å kure det - en gang i uka ligger jeg med kur i overnatta - må jo dusje etter trening på kvelden og må uansett skylle håret på nytt igjen morgenen etter, så da blir det en nattkur. Sveisen dagen derpå er jo helt vill. :p

Bruk håroljen i vått hår! Og bare i tuppene, det er jo der håret trenger mest næring. Når håret er tørt er skjellagene lukket og oljen vil bare legge seg utenpå hårstråene og gjør at det blir fett. Når håret er vått er skjellagene ennå litt åpne så oljen får trukket inn. Kjøp en god børste som er skånsom mot håret, f.eks Tangle Teezer (elsker den), og grei det bare når det er tørt (aldri grei i vått hår, det ødelegger håret). Stuss det 1 cm annen hver mnd, ikke ha hestehalen på samme plass, bruk strikk uten metall (f.eks blix gummistrikk, lugger ikke) og lufttørk håret så ofte som mulig, eller føn på lav varme. :)

Mine tips er å spise sunn mat med mye grønnsaker for å få det til å vokse fort, og gode hårprodukter. Jeg har ikke problemer med å få langt hår, det vokser raskere enn ugress, hehe! Men tørt hår har jeg hatt og det hjalp å gå over til bedre produkter og ikke bruke shampo kjøpt på Rema. Jeg bruker produkter fra Joico og Redken og det hjalp utrolig mye! Jeg stusser også håret mitt selv hver 3 måned. Det finnes videoer på youtube som viser hvordan du kan gjøre det selv. :)

Leste noen som skrev noe om å spise kollagenpulver for hårets skyld. Godt mulig det funker det vet ikke jeg, men det som er sikkert er at det utelukkende kan bare fungere på hår som ikke er vokst ut enda. Altså et halvt år med spising av noe vil aldri kunne ha effekt på annet enn de nyeste 6 cm hår nærmest hodet. Det er fordi hår er dødt og kan ikke ta til seg noe som helst fra kroppens system (ingen blodårer eller noe som kan overføre noe ut i håret).

Dermed har jeg langt mer tro på produkter som brukes direkte på håret, som kurer o.l. som andre beskriver.

Viss du følger disse tipsene kan jeg så godt som GARANTERE at du får lengre hår.

1. Bruk frisør-shampoo og balsam. Og nei, det trenger ikke være dyrere enn butikk-shampoo. Jeg kjøpte 750 ml X 2, med Tigi-shampoo og balsam for 500 kr til sammen, det holdt i 8 måneder. Frisør-produkter er veldig drøye i bruk, og kan vare minst dobbelt så lenge som butikkshampoo. Beste investeringen jeg har gjort. (y)

2. Kjøp en kur (oss frisøren så klart), og kur det godt 1-2 ganger i uken.

3. Fortsett å bruke varmebeskyttende når du styler.

4. Sov med fletter. Det reduserer stress for hodebunn og hår.

5. Ikke børst håret når det er vått.

6. Bare bruk strikker uten sånne metall-dingser. Selger noen gode på Bik Bok.

7. Hår-olje er veldig bra, og jeg syns Maroccan Oil er best. Men det finnes mange billigere alternativ.

8. Masser hodebunnen din! For eksempel når du tar shampoo i håret, eller kurer det. Det hjelper for blodgjennomstrømningen, og går ikke an å gjøre for mye av.

9. Spis sunt for å få næring til håret. :)

10. Ikke klipp deg for ofte, eller for sjeldent. Føl på det selv når du føler at tuppene blir "for slitt" og ta bare vekk det som er slitt.

Tja, er vel å spare i veg. Kan vere lurt med litt ekstra b-vitamin (visstnok bra for hår og negler). Om du går til frisøren, be dei kun stusse det, då du vil beholde lengda (har sjølv lite tips når det gjeld frisør, er nokre år sidan sist eg var der).

Unngå alt av unødvendige produkt medan du sparar, det meste vil slite fortare på håret. (krølltang, rettetang, stylingprodukt, mykje shampoo/balsam osv. alt sliter).

Det er visstnok "genetisk" kor langt hår ein får. Somme kan spare i årevis uten å få lengre hår i det heile.

Sjølv har eg klart å få hår til øverst på korsryggen, men no tvilar eg på at det blir lengre (veks i allefall mykje seinare no enn før).

Annonse

Viss du følger disse tipsene kan jeg så godt som GARANTERE at du får lengre hår.

1. Bruk frisør-shampoo og balsam. Og nei, det trenger ikke være dyrere enn butikk-shampoo. Jeg kjøpte 750 ml X 2, med Tigi-shampoo og balsam for 500 kr til sammen, det holdt i 8 måneder. Frisør-produkter er veldig drøye i bruk, og kan vare minst dobbelt så lenge som butikkshampoo. Beste investeringen jeg har gjort. (y)

Den shampo/balsamen der får du jo for 300kr(+litt toll, som feelunique refunderer hvis du mailer dem kviteringa) på feelunique.com, der har jeg kjøpt min;) og alt av hår/hudprodukter er halv pris der, og hvis man splitter opp og kjøper et produkt i gangen så slipper man toll(så lenge det er under 200kr)

Jeg er helt enig, bruk frisør produkter, men kjøp dem på nett;)

Hvor lenge varer en slik eske? :)

Det er tredve porsjonsposer i en pakke. Er man under 25 år holder det med et par poser i uka. Selv har jeg brukt det 3-5 ganger i uka (er 24 år). Har man store problemer, eller er 35+ kan det være greit å bruke hver dag.

Pulveret stimulerer også kroppens egen produksjon av kollagen, og er helt naturlig :)

Men det er laget av fiskeskjell, så is man er allergisk mot fisk skal man visst være forsiktig med det..

Den shampo/balsamen der får du jo for 300kr(+litt toll, som feelunique refunderer hvis du mailer dem kviteringa) på feelunique.com, der har jeg kjøpt min;) og alt av hår/hudprodukter er halv pris der, og hvis man splitter opp og kjøper et produkt i gangen så slipper man toll(så lenge det er under 200kr)

Jeg er helt enig, bruk frisør produkter, men kjøp dem på nett;)

Takk for tipset! :D

Når det kommer til å spare til langt hår vil jeg anbefale noen youtubevideoer fra ei dame med ekstremt langt hår: Hun har en playlist med masse hårvideoer:

Video om hår, "Crash course":

Her er to nyttige videoer som omhandler hvordan hårvekst fungerer og hvordan optimalisere det:

Disse videoene har hjulpet meg veldig i min reise til langt hår. Det viktigste jeg tar med meg fra alt dette er å ha en sunn livsstil (det er vel derfor vi er her), la håret være i fred(ikke bruke for mange produkter, varmebehandlinger, dårlige børster osv) og trim av slitte tupper for vedlikehold. Det som også er viktig å huske er de individuelle forskjellene. Hår vokser forskjellig hos folk og det er ikke alle som kan få veldig langt hår, slik er det bare. Samtidig er det viktig å være tålmodig. Håper noen av videoene kan være til hjelp!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...