Gå til innhold

Truth About Paleo Diet


D4rkh4n

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vet ikke nøyaktig hvilke matvarer jeg har godt av og ikke, men jeg vet at etter jeg prøvde paleo diett så fikk jeg sove bedre om nettene, våknet mer utvilt, huden min som var tørr og blek ble fin og brun, håret mitt som var flassete og slitent ble mer livlig og sunt, jeg har aldri vondt i magen lenger eller fordøyelseproblemer, jeg har mer energi, mer motivasjon og jeg ser bedre ut, friskere ut. Og jeg har fått bedre gains!

Livet mitt er bare mye mye bedre nå!

Jeg spiste jo sunt før og, sunn vanlig norsk kost. Jeg ser jo at det kan ha vært noe jeg ikke tålte, men dette med gluten og hvor tøft det er for fordøyelsen for egentlig alle? Stoler ikke lenger på "sunt vanlig kosthold" hva enn det er. Nå vet jeg hvor mye kostholdet har å si for hvordan man føler seg og da tar jeg ingen sjanser og kjører paleo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Når det gjelder denne paleometoden...

Hva er grunnen til at man velger perioden rundt steinalderen som mal på kostholdet?

Dersom man går enda lenger tilbake i evolusjonen så var vel inntaket av kjøtt og fisk minimalt?

Spørsmålet høres kanskje litt simpelt ut, men er fullstendig oppriktig.

Hvis man velger kosthold etter evolusjonsmessige faktorer: hvorfor ikke gå lenger tilbake enn steinalderperioden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke nøyaktig hvilke matvarer jeg har godt av og ikke, men jeg vet at etter jeg prøvde paleo diett så fikk jeg sove bedre om nettene, våknet mer utvilt, huden min som var tørr og blek ble fin og brun, håret mitt som var flassete og slitent ble mer livlig og sunt, jeg har aldri vondt i magen lenger eller fordøyelseproblemer, jeg har mer energi, mer motivasjon og jeg ser bedre ut, friskere ut. Og jeg har fått bedre gains!

Livet mitt er bare mye mye bedre nå!

Jeg spiste jo sunt før og, sunn vanlig norsk kost. Jeg ser jo at det kan ha vært noe jeg ikke tålte, men dette med gluten og hvor tøft det er for fordøyelsen for egentlig alle? Stoler ikke lenger på "sunt vanlig kosthold" hva enn det er. Nå vet jeg hvor mye kostholdet har å si for hvordan man føler seg og da tar jeg ingen sjanser og kjører paleo!

Hadde tenkt å skrive min egen begrunnelse, men trenger igrunn bare si "dette". Helt enig. De gangene jeg har gjort store unntak fra paleokosthold, så har jeg følt meg sløv og oppblåst i etterkant, og sovet dårlig. Dermed velger jeg å holde meg til det kostholdet som jeg vet funker for meg, uavhengig av hva teoretikere mener. Resultater fra blodprøver o.l. har vært på topp alle 4 årene med paleo, tross all skremselspropagandaen angående egg, bacon, kolestrol, fett, osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det gjelder denne paleometoden...

Hva er grunnen til at man velger perioden rundt steinalderen som mal på kostholdet?

Dersom man går enda lenger tilbake i evolusjonen så var vel inntaket av kjøtt og fisk minimalt?

Spørsmålet høres kanskje litt simpelt ut, men er fullstendig oppriktig.

Hvis man velger kosthold etter evolusjonsmessige faktorer: hvorfor ikke gå lenger tilbake enn steinalderperioden?

Jeg tipper paleo først og fremst bare er et litt catchy navn, men, paleolitikum «extends from the earliest known use of stone tools, probably by hominins such as australopithecines, 2.6 million years ago, to the end of the Pleistocene around 10,000 BP.» Og det viktige skillelinjen for paleofolket er vel den som avslutter paleolitikum, for 10000 år siden: Jordbruksrevolusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder denne paleometoden...

Hva er grunnen til at man velger perioden rundt steinalderen som mal på kostholdet?

Dersom man går enda lenger tilbake i evolusjonen så var vel inntaket av kjøtt og fisk minimalt?

Spørsmålet høres kanskje litt simpelt ut, men er fullstendig oppriktig.

Hvis man velger kosthold etter evolusjonsmessige faktorer: hvorfor ikke gå lenger tilbake enn steinalderperioden?

Homo sapiens har vel alltid spist kjøtt og fisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paleo gir utrolig gode effekter på helse og velvære.

Det beste jeg noensinne har gjort for meg selv.

Hvor lenge har du spist etter prinsippene rundt Paleo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...