Gå til innhold

Hva syns egentlig det norske folket om havregrøt?


Goldie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjører det med kanel og sukrinsukker jeg, evt legger til en banan om jeg vil ha mer karb, og hiver inn proteinshake etterpå :D Men denne stevia søtningen med smak må prøves skjønner jeg.. ser mange som skryter av det! :)

det er nammi ! Enten så koker jeg det opp, av og til tilsetter jeg litt kokkos masse, eller kanel:) Men er godt uten og koke det og med litt melk ikke mye men litt melk

Både stevia og kokos må testes ut! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Havregrøt er frokosten min, og jeg gleder meg alltid. :) Men jeg ante ikke så mye morsomt jeg kunne gjøre med den før jeg leste denne posten, takk og takk.:p

Min havregrøt nå, før tråden ble lest (ukjent sammensetning i ettertid):

30 g Bjørns lettkokte havregryn ( + litt kardemomme og masse kanel)

1,5 dl vann

Kok opp i 3 min og rør ut underveis.

Blandes ut etterpå sammen med oppkokt havregryn:

ca 20 g jorbbærsyltetøy (gjerne lett)

30 - 50 g Biola (en skvætt)

15 - 18 g proteinpulver (ikke kok med havregryn, brenner seg fast)

Gleder meg til å stå opp i morgen allerede, hehe.

Om noen synes dette er lite for frokost, så må det vel nevnes jeg er kvinne og er 154 cm og veier 48 - 50 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Havregrøt er min "livrett". Må ha det hver dag, og blir ikke lei av det heller.

Koker vann i vannkokeren og heller over grynene, og tilfører Tine JA vanlijeyoghurt og drikker et glass melk til. Av og til har jeg også hjemmelaget syltetøy eller cottage cheese oppi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, havregrøt er greit nok det, spiste det omtrent hver dag før for noen år siden, men som kilde til karbohydrater synes jeg frukt er bedre. I tillegg, havregryn = luft i magen. Dessuten metter frukt mer, smaker bedre og kan varieres på mange flere måter. Det eneste negative er at det koster en del mer :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til litt mer spennende havregrøt som ikke er søtet? Jeg klarer bare ikke søtt i grøt... og havregrøt med ingenting på synes jeg er utrolig kjedelig.

Har prøvd å lage denne berømte sjokogrøten som "alle" elsker, men det er faktisk noe av det verste jeg noensinne har smakt pga den kunstige søtsmaken fra proteinpulveret. Syltetøy liker jeg ikke. Smakssatte steviadråper må jeg kamuflere i så mye annet at det er liten vits.

Hilsen en wannabe havregrøtspiser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til litt mer spennende havregrøt som ikke er søtet? Jeg klarer bare ikke søtt i grøt... og havregrøt med ingenting på synes jeg er utrolig kjedelig.

Har prøvd å lage denne berømte sjokogrøten som "alle" elsker, men det er faktisk noe av det verste jeg noensinne har smakt pga den kunstige søtsmaken fra proteinpulveret. Syltetøy liker jeg ikke. Smakssatte steviadråper må jeg kamuflere i så mye annet at det er liten vits.

Hilsen en wannabe havregrøtspiser ;)

Se på innlegget jeg skrev tidligere. Den er ikke så søt! Minner litt om rømmegrøt synes jeg, om du liker det da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til litt mer spennende havregrøt som ikke er søtet? Jeg klarer bare ikke søtt i grøt... og havregrøt med ingenting på synes jeg er utrolig kjedelig.

Har prøvd å lage denne berømte sjokogrøten som "alle" elsker, men det er faktisk noe av det verste jeg noensinne har smakt pga den kunstige søtsmaken fra proteinpulveret. Syltetøy liker jeg ikke. Smakssatte steviadråper må jeg kamuflere i så mye annet at det er liten vits.

Hilsen en wannabe havregrøtspiser ;)

Jeg bruker banen, kutter litt opp i småbiter og koker med. Blir jo mer søt, men ikke sånn sukker-søt eller kunstig-søt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...