Gå til innhold

Hva syns egentlig det norske folket om havregrøt?


Goldie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noen som har tips til litt mer spennende havregrøt som ikke er søtet? Jeg klarer bare ikke søtt i grøt... og havregrøt med ingenting på synes jeg er utrolig kjedelig.

Har prøvd å lage denne berømte sjokogrøten som "alle" elsker, men det er faktisk noe av det verste jeg noensinne har smakt pga den kunstige søtsmaken fra proteinpulveret. Syltetøy liker jeg ikke. Smakssatte steviadråper må jeg kamuflere i så mye annet at det er liten vits.

Hilsen en wannabe havregrøtspiser ;)

Sjokogrøt er helt forferdelig ;)

Bær på grøten er også veldig isj.

Men jeg har ett tips. Prøv å erstatt litt av grøten med linsepure. Jeg kødder ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til litt mer spennende havregrøt som ikke er søtet? Jeg klarer bare ikke søtt i grøt... og havregrøt med ingenting på synes jeg er utrolig kjedelig.

Har prøvd å lage denne berømte sjokogrøten som "alle" elsker, men det er faktisk noe av det verste jeg noensinne har smakt pga den kunstige søtsmaken fra proteinpulveret. Syltetøy liker jeg ikke. Smakssatte steviadråper må jeg kamuflere i så mye annet at det er liten vits.

Hilsen en wannabe havregrøtspiser ;)

- Mange bruker sukker og kanel, men hva med å "bare" bruke kanel?

- Ha eggehviter i, og steke røren i stekepanne til lapper. Lappene kan spises som brødskiver, f.eks. med gulost, smøreost, cottage cheese, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Mange bruker sukker og kanel, men hva med å "bare" bruke kanel?

- Ha eggehviter i, og steke røren i stekepanne til lapper. Lappene kan spises som brødskiver, f.eks. med gulost, smøreost, cottage cheese, etc.

Det siste må definitivt prøves ut! :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker banen, kutter litt opp i småbiter og koker med. Blir jo mer søt, men ikke sånn sukker-søt eller kunstig-søt!

Kan faktisk være at dette hadde funket, ja :)

- Ha eggehviter i, og steke røren i stekepanne til lapper. Lappene kan spises som brødskiver, f.eks. med gulost, smøreost, cottage cheese, etc.

Mmmmmm! De lappene må jeg prøve! Det høres jo godt ut!

Men jeg har ett tips. Prøv å erstatt litt av grøten med linsepure. Jeg kødder ikke ;)

Med linsepure, mener du kokte linser som du har moset? Krydrer du med noe? I'm intrigued ;) ELSKER linser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har tips til litt mer spennende havregrøt som ikke er søtet? Jeg klarer bare ikke søtt i grøt... og havregrøt med ingenting på synes jeg er utrolig kjedelig.

Har prøvd å lage denne berømte sjokogrøten som "alle" elsker, men det er faktisk noe av det verste jeg noensinne har smakt pga den kunstige søtsmaken fra proteinpulveret. Syltetøy liker jeg ikke. Smakssatte steviadråper må jeg kamuflere i så mye annet at det er liten vits.

Hilsen en wannabe havregrøtspiser ;)

Sjokogrøt er ikke godt, det smaker helt jævli syns jeg..

Men vaniljegrøt er nam.. Du kan bruke vaniljeessens eller vaniljeprotein. Jeg bruker Elite Gold fra www.norkost.no.

DU kan smakssette med sukkerfritt syltetøy? Eller bær, frukt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knekker du egg eller har du eggehvite på dunk eller noe sånt?

Oppskrift klippet fra side 1 i denne tråden.. Den er digg.. Jeg bruker melk ikke vann da men..

140g havregryn

25g kruskakli

25g hvetekim

20g linfrø

1 liter vann

Kokes opp, før jeg hiver oppi

3 eggehviter

Lar det koke litt til før jeg heller det i et trau. Lar det kjøres ned før jeg tilsetter

50g Activate Pro Blend vanilje

og strør over med kanel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker godt havregrøt på smak, men har problemer med å få i meg

ønsket mengde.

Blir havregryn på meg som eg lager kvelden før, og lar det stå i kjøleskap over natten.

Blir som en pudding, og er helt ok på smak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker godt havregrøt på smak, men har problemer med å få i meg

ønsket mengde.

Blir havregryn på meg som eg lager kvelden før, og lar det stå i kjøleskap over natten.

Blir som en pudding, og er helt ok på smak

Jo mer den sveller, jo større volum har den. Hvis du har problemer med å få ned nok mengde, så går det an å spise havregryn med melk uten å svelle havregrynene (mindre volum)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...