Metal_Barbie Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Skjønner ikke hvor all denne i varierende grad følelsesladede debatten kommer fra. Om ei dame vil forstørre puppene sine har jeg da absolutt ingen verdens ting med det å gjøre? Ærlig talt, det er hennes kropp, hennes penger, hennes bittelille risiko å ta, og hennes smerte å leve med de påfølgende ukene. Spesielt på et treningsforum blir disse holdningene veldig merkelige. Hvor mange timer har du brukt på å forrandre ting ved din kropp ved hjelp av kosthold og trening? Hvor stor skaderisiko er det når man løfter bæltunge vekter flere ganger i uka? Hva om delen av kroppen du ønsket å endre kun kunne endres gjennom kirurgi.. hvorfor skulle andre ha noen som helst meninger om at du brukte et antall timer på å spare opp til en operasjon? Hvor er forskjellen..? Hyklere Blir i grunn helt oppgitt her, og hadde blitt rimelig forbanna om noen plutselig skulle nekte meg å tattoovere eller stikke en metallbit gjennom eller innunder en hvilken som helst del av min kropp.Ingen som nekter noen noe som helst her,det er jo bare synsing og meninger ,betyr ikke at noen nekter noen noe:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wombat Skrevet 10. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2013 Spesielt på et treningsforum blir disse holdningene veldig merkelige. Hvor mange timer har du brukt på å forrandre ting ved din kropp ved hjelp av kosthold og trening? Hvor stor skaderisiko er det når man løfter bæltunge vekter flere ganger i uka? Hva om delen av kroppen du ønsket å endre kun kunne endres gjennom kirurgi.. hvorfor skulle andre ha noen som helst meninger om at du brukte et antall timer på å spare opp til en operasjon? Hvor er forskjellen..? Hyklere Det finnes folk som trener og spiser sunt fordi de syns det er gøy, fordi de vil være sunne, fordi de er syke eller andre ting da. Ninian 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PlastBox Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Ingen som nekter noen noe som helst her,det er jo bare synsing og meninger ,betyr ikke at noen nekter noen noe:) Nja, gjennom denne synsingen kommer folks holdninger ganske klart frem, som at man bør gå til psykolog dersom man ønsker silikoninnlegg. Burde jeg dratt til psykolog da jeg omsider bestemte meg for å starte prosjekt "Awesome biomech fullsleeve"? Burde jeg vært innlagt da jeg strakk øreflippene så langt at de aldri vil kunne ta seg inn igjen? Eller er jeg kanskje sunn og fornuftig som bruker mine penger på min kropp akkurat slik jeg måtte ønske, uten noen bedre grunn enn at jeg kan og at jeg liker det jeg ser i speilbildet..? Tjener noen noe som helst på å dømme andre mennesker basert på sånt? Enda værre, mange her inne har antagelig brukt mange hundre timer på kroppen sin i form av trening og kosthold, og mange har nok på et eller annet tidspunkt skadet seg. Alikevel ser jeg stadig noen klage på hvor grusomt fælt det er med fordommer mot "muskelgutter" (emilwoop). Hvorfor er trening og kosthold (for, let's face it, aesthetics) det ypperste ideal man kan strebe etter, mens å forstørre puppene av akkurat samme grunn i ytterste konsekvens betyr at du er mentalt syk? BROrilla, vesen, Msk87 og 1 annen 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PlastBox Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Det finnes folk som trener og spiser sunt fordi de syns det er gøy, fordi de vil være sunne, fordi de er syke eller andre ting da. Det finnes sikkert folk som tar plastisk kirurgi fordi de synes det er gøy (akkurat som mange synes bodymodding er gøy). Your point being..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wombat Skrevet 10. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2013 Det finnes sikkert folk som tar plastisk kirurgi fordi de synes det er gøy (akkurat som mange synes bodymodding er gøy). Your point being..? Det har jeg aldri hørt om før. De jeg kjenner som kjører plastikk har som regel dårlig selvtillit eller streber etter å bli perfekt (det er vel også de som blir snakket om i denne tråden?). Jeg syns det er en uting i samfunnet, men jeg har ingen fordommer eller negative meninger rundt det i utgangspunktet selv. Jeg kunne ønske alle bare kunne være fornøyd med sånn de er, for det er så mye viktigere ting i livet enn plastisk kirurgi, men samtidig - hvis det gir folk noe så får de jo gjøre akkurat hva faen de vil. Syns forresten det var litt merkelig å sammenligne tatoveringer/øreutvidelser med silikon btw. ThereseHag og Ninian 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metal_Barbie Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Nja, gjennom denne synsingen kommer folks holdninger ganske klart frem, som at man bør gå til psykolog dersom man ønsker silikoninnlegg. Burde jeg dratt til psykolog da jeg omsider bestemte meg for å starte prosjekt "Awesome biomech fullsleeve"? Burde jeg vært innlagt da jeg strakk øreflippene så langt at de aldri vil kunne ta seg inn igjen? Eller er jeg kanskje sunn og fornuftig som bruker mine penger på min kropp akkurat slik jeg måtte ønske, uten noen bedre grunn enn at jeg kan og at jeg liker det jeg ser i speilbildet..? Tjener noen noe som helst på å dømme andre mennesker basert på sånt? Enda værre, mange her inne har antagelig brukt mange hundre timer på kroppen sin i form av trening og kosthold, og mange har nok på et eller annet tidspunkt skadet seg. Alikevel ser jeg stadig noen klage på hvor grusomt fælt det er med fordommer mot "muskelgutter" (emilwoop). Hvorfor er trening og kosthold (for, let's face it, aesthetics) det ypperste ideal man kan strebe etter, mens å forstørre puppene av akkurat samme grunn i ytterste konsekvens betyr at du er mentalt syk? Altså,jeg er enig,men er det egentlig noen som kan nekte andre å gjøre det de vil? Saken er jo heller om vi bryr oss om hva andre mener? Selvfølgelig blir jeg også oppgitt av enkelte kommentarer som den med at man for eksempel må snakke med psykolog om man skal operere seg her og der...jeg skjønner den også men den var jo drøy,ja. Poenget er vel at her synes vi enkeltes meninger er litt drøye og at flere her ikke er enige i meningene om å synes at å skaffe seg for eksempel sillikon i puppene gjør deg til en perosn som trenger hjelp og bør rydde opp i hue og selvtilliten først. Pluss at poenget var vel at folk gjør dette for lett uten å prøve andre ting først for å bli fornøyd. Men helt enig i at å si at man nekter folk å gjøre som de vil med sin kropp er bare helt på tryne..men er det noen her som har sagt dette? For det har jeg ikke fått med meg iaff:) Ellers er vi to helt enige,jeg skjønner ikke hvorfor ikke folk kan få gjøre som de vil uten at det skal bli tabu og man skal drive å tenke ting ang en perosn om de har operert seg. Det er ikke noen andres sak rett go slett. Ellers..at man får muskelpupper på en lav fettprosent er nesten ikke å unngå,kommer jo an på hvor lite fett man har seff men...eneste måten du da kan få mer pupper er jo å gå opp litt mer i vekt og fettprosent Eller legge inn sillikon:) Mange fitnessutøvere har dette fordi puppene forsvinner under konkurranse form,helt enkelt:) Og hvorfor er dette dumt?Når noen har sillikon under muskelen vises det ikke at de har sillikonpupper omtrendt...ingen sier mye da...de kjennes mye mer ekte ut også....men når de har over muskelen og de tyter mer ut og som mange liker å si har badeballer i bhen..da er det liksom wow..se hu der da..liksom...hvorfor...er det sjalusi? Liker eller ikke liker ,er vel ett fett...det er samme som at noen liker de store,noen små ,noen liker seg selv slik og andre takler å la være å operere seg osv....jeg for eksempel har tenkt å gjøre det samme,legge inn sillikon. Jeg er godt voksen og har tenkt på dette i mange år..når jeg har nok penger kommer jeg til å gjøre dette samma hva andre mener:D Jeg har ikke noe problem med slik jeg har det nå med de naturlige,men jeg merker at med fiksede pupper vil jeg få bedre selvtillit,og ja,da kan alt annet av flaws bare være,jeg kommer til å gå naken overalt om så om jeg får fiksa puppene,no problem:D For noen fikser det å få fiksa puppene alle sorger...og det trenger absolutt ingen psykolog til Å mene at det er uforsvarlig av 18 år gamle jenter å operere seg ,selv når de kanskje ikke engang har ferdigutviklede kropper eller har tnekt gjennom saken noe spesielt i forkant,det er en ting,men dette er legene sitt ansvar ikke vi andre folk rundt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metal_Barbie Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Det finnes folk som trener og spiser sunt fordi de syns det er gøy, fordi de vil være sunne, fordi de er syke eller andre ting da. Ja det er folk som blir friske psykisk faktisk av trening og spise sunt,fordi mat er som jeg liker å si medisin:D Men at man trenger psykolog for å fikse tankegangen på utseende,selvsagt,mange gjør jo det men det betyr jo ikke at når en som har sillikon automatisk er en slik som er syk og er avhengig av plsatiske operasjoner(ja de finnes g det er jo en slags lidelse det også) . Ting er jo ikke svart/hvitt her...det finnes mye i gråsonen:) Kjenner det kan bli vanskelig å avslutte denne diskusjonen om alle skal fortsette slik som nå egentlig:p Noen er psykisk utfordra og bruke kirurgi og andre måter å finpusse på utseende og aldri blir fornøyd,mens andre har det flott men bare vil bli enda finere? Og ikke minst,det er mer riktig synes jeg..og merk at jeg sier "jeg synes" at det er aller best når en gjør ting for en selv ikke for andre...bare for en selv:) Å mene at operasjoner i tide og utide for å fikse på seg sjøl er en uting så ja,det er lov å mene det..samme som at det er ok å mene alle andre ting også...men det blir litt annet å si ting på den måten at ALLE som gjør ditt eller datt med utseende trenger å snakke med noen mer oppegående...bedre å si at NOEN individer trenger det i stedet;) Å dette med å nekte noen ting synes jeg ble bare rart..hvor kom den fra? Hehe,hvis en jeg kjenner eller ikke kjenner hadde nekta meg å fylle meg med implantater så hadde jeg bare ledd..det går jo ikke? Ellers synes jeg også at hele verden bare skulle slutta å være så kropps/utseende fiksert,det hadde jo vært kjempe kjekt:D Som her ute hvor jeg bor,alle kjenner alle og ingen bryr seg om du er fit eller har pondus,så lenge du er hyggelig og byr på deg sjæl og er en del av lokalsamfundet:D Og som mange plasser i syden der folk som er overvektige legger seg langflat på stranda uten så mye som omtrendt en flis på kroppen like lett som dama på 50 kg og en smekker kropp...no problem,ingen bryr seg,lev livet og smil og ha det bra liksom...herregud hvor mange ganger har jeg ikke ønska å kunne bare fløtte på en øde øy med bare noen ekelte folk og kjøre denne livsfilosofien...tenk så mye bedre det hdde vært for alle hvis alle godtok alle som de var,og alle var likestillte og alle var glade i seg selv og hadde respekt for seg selv og andre ? Men slik er det ikke...derfor har vi sillikon Enkelt individer er slik,elsker de:) Ingen fordommer,elsker livet og elsker folk som de er:D wombat 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metal_Barbie Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Det finnes sikkert folk som tar plastisk kirurgi fordi de synes det er gøy (akkurat som mange synes bodymodding er gøy). Your point being..? Hva er bodymodding? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PlastBox Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Hva er bodymodding? Tattoos, piercinger, utstrekte ting og tang, subdermals, splittet tunge, implantater av titanium/teflon, magnet i fingertuppen.. I bunn og grunn alt man gjør som endrer utseende på kroppen. Body modification. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JHP Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Det er i bunn å grunn vi jenter har hverandre å takke for dette kroppspresset. For hadde vi ikke vært så sykelig opptatt om å konkurrere med hverandre så hadde vi sluppet alt dette kropps/utseenede-presset som er! wombat og Metal_Barbie 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Msk87 Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Eg tror eg må komma meg t psykologen nå takk for at dåkkår har opplyst meg om dette.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linjemannen Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Shrinks & surgeons - same thing when it comes to questions about what defines beauty. Beauty is as beauty does. (Forrest Gumps mother could have said something like that.) wombat 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shenjing Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Hver sin lyst. Jeg synes det burde være 21-årsgrense for silikon rett og slett fordi det er en del som ikke er ferdig utviklet ved 18-årsalderen, ellers får man gjøre som man vil. Personlig synes jeg det er trist med så stort kroppsfokus og kan godt være enig i at i noen tilfeller så hadde det vært lurt med betenkningstid og tålmodighet enten ved hjelp av psykolog eller andre. Dette vil da i hovedsak gjelde folk som har fått det for seg at silikon/fettsuging/tattis(diskriminerer ikke mods)/you name it vil løse et problem, men igjen er dette noe jeg tror ville blitt redusert kraftig ved høyere aldersgrense. Husker selv tilbake til tiden som 16-20 åring der ALT var så jævla viktig og ditten og datten var helt klart verdens undergang/verdens beste, aka. in hindsight ganske ubetydelige greier. Jeg er så klart fullstendig partisk også i og med at jeg foretrekker tatoveringer og ymse body mods over Paradise Hotel - looken ja, jeg dømmer, sue me, smak og behag. Jeg har sett silikon hjelpe og jeg har sett silikon forsterke problemer, selv tenkte jeg lenge på både boob-job, leppe-job og fettsugning (samt hårfjerning med laser, still thinking on that one), men det som overbeviste meg for min del om at silikon i puppa ikke er min greie er at venninnene mine rapporterte om mindre følsomhet og det er en risiko jeg ikke gidder ta. Å se bra ut og føle seg bra er selvfølgelig viktig, men å miste noe av følelsen during sexy time? Nei, jeg har så uflaks når det gjelder bivirkninger og drit at den satser jeg ikke på. Mye bra nerver i små brøst også Muskelpupp er forresten nye favorittordet, genialt. wombat og Ninian 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BeaG Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Bør definitivt være 21års aldersgrense. Ninian og wombat 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Msk87 Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Eg syns dette her begynne å bli så tåpelig.. Viss me ska sammenligna silikon å tattoveringer, noe eg har begge deler av så e d jo mye vanskeligere å fjerna en tattovering en silikon, å viss du vil ha full sleeve så må du fort opp i en 15tusen, tenk full sleeve på begge armene då?? D e jo plutseli prisen på et par pupper ! Då kan du jo lika greit snakka me noen "oppegående" då åg om tattiser... Blir for domt me denne diskusjonen her syns eg. Hilse hu me silikon, tattiser, piercinger å sterk psyke. BeaG, vesen, Metal_Barbie og 1 annen 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shenjing Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Eg syns dette her begynne å bli så tåpelig.. Viss me ska sammenligna silikon å tattoveringer, noe eg har begge deler av så e d jo mye vanskeligere å fjerna en tattovering en silikon, å viss du vil ha full sleeve så må du fort opp i en 15tusen, tenk full sleeve på begge armene då?? D e jo plutseli prisen på et par pupper ! Då kan du jo lika greit snakka me noen "oppegående" då åg om tattiser... Blir for domt me denne diskusjonen her syns eg. Hilse hu me silikon, tattiser, piercinger å sterk psyke. Hvis den var ment til meg, så les igjen; hver sin lyst. Ikke så hårsår da, jeg bare ville ikke diskriminere noen body mods siden tatoveringer allerede var nevnt Har planlagt en tatovering selv, haha. Hovedpoenget mitt var at når man er yngre så virker alt så mye viktigere/urgent/forferdelig, med andre ord om man er usikker på noe, som selvbilde, så er det kanskje ikke beste tiden å gjøre det på. Dette er selvfølgelig ikke gjeldende for alle, kjenner mange oppegående, yngre folk, men på generell basis. For ikke å nevne det med utvikling av kropp med tanke på silikon, naturligvis ikke like gjeldene for tatoveringer og piercinger (har forresten piercing sjøl). For voksne folk så gjentar jeg bare; hver sin lyst. Ninian 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Msk87 Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Hvis den var ment til meg, så les igjen; hver sin lyst. Ikke så hårsår da, jeg bare ville ikke diskriminere noen body mods siden tatoveringer allerede var nevnt Har planlagt en tatovering selv, haha. Hovedpoenget mitt var at når man er yngre så virker alt så mye viktigere/urgent/forferdelig, med andre ord om man er usikker på noe, som selvbilde, så er det kanskje ikke beste tiden å gjøre det på. Dette er selvfølgelig ikke gjeldende for alle, kjenner mange oppegående, yngre folk, men på generell basis. For ikke å nevne det med utvikling av kropp med tanke på silikon, naturligvis ikke like gjeldene for tatoveringer og piercinger (har forresten piercing sjøl). For voksne folk så gjentar jeg bare; hver sin lyst. Ja nei d va meint t alle huske eg rett så sto d någe om tattoveringer lenger opp åg! Å bare får å setta meg sjøl i et ennå mer spesi lys, eg jobbe som frisør! Hahaha ko overfladisk e kje d .... Ååå står eg der på jobben... Pupper, tattiser, piercinger, å jobbe me utseende t folk! Fytti.. Folk så bruke så mye penger på håre sitt burde gått å snagt me någen oppegående.. 1500kr for å stripa d å 660kr for å klippa d ?? Å så ska du kanskje ha en tilleggsfarge imellom stripene så fort kan komma på 800kr t! Wtf !! D e gale... -.- Shenjing 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metal_Barbie Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Ja nei d va meint t alle huske eg rett så sto d någe om tattoveringer lenger opp åg! Å bare får å setta meg sjøl i et ennå mer spesi lys, eg jobbe som frisør! Hahaha ko overfladisk e kje d .... Ååå står eg der på jobben... Pupper, tattiser, piercinger, å jobbe me utseende t folk! Fytti.. Folk så bruke så mye penger på håre sitt burde gått å snagt me någen oppegående.. 1500kr for å stripa d å 660kr for å klippa d ?? Å så ska du kanskje ha en tilleggsfarge imellom stripene så fort kan komma på 800kr t! Wtf !! D e gale... -.-Altså,d blir like gale å si det samme i en annen sammenheng som det blir å si det som var sagt ang å snakke med noen oppegående osv...kan vi ikke holde oss for gode til dette å la dette ligge,vi kommer jo ingen vei uansett,meninger vil alltid være forskjellige,poneget her var jo at Hovedinnlegget handler om pupper som forsvinner pga lav fettprosent og man får muskelpupper...og om det da er greit å fylle på puppene for å få igjen de eller ei...og egentlig er det litt dumt for alle vil mene forskjellig...jeg synes heller det er da bedre å legge på seg noen kg om det er så ille og det plager en...men hvis man uansett tenker å operere seg å legge inn sillikon så hvorfor er det noen andres sak? jeg er litt lost her i denne diskusjonen nå kjenner jeg...det er jo dette som skjer n¨r en diskusjon tar slik av som denne og blir "blown out of proportion" Msk87 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shenjing Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Ja nei d va meint t alle huske eg rett så sto d någe om tattoveringer lenger opp åg! Å bare får å setta meg sjøl i et ennå mer spesi lys, eg jobbe som frisør! Hahaha ko overfladisk e kje d .... Ååå står eg der på jobben... Pupper, tattiser, piercinger, å jobbe me utseende t folk! Fytti.. Folk så bruke så mye penger på håre sitt burde gått å snagt me någen oppegående.. 1500kr for å stripa d å 660kr for å klippa d ?? Å så ska du kanskje ha en tilleggsfarge imellom stripene så fort kan komma på 800kr t! Wtf !! D e gale... -.- Ja, fy faen assa haha, tenk å jobbe med utseende te folk, og æ som aldri går å klepp mæ (lies, I tell you, lies). Fra spøk til revolver, jeg mener ikke at alle som gjør body mods må snakke med en psykolog (helsevesenet er sprengt uansett), men at folk som gjør body mods fordi de tror at det kommer til å løse et problem de har bør tenke seg om/få hjelp til å tenke seg om kanskje. Det fører lite godt med seg å tenke 'åååh, om jeg bare tar silikon/går ned 15kg/blir purrfekt så ordner ALT seg'. Body mods, IMO, bør gjøres fordi man for eksempel har en interesse for det, synes det er vakkert/stilig/kult osv. med andre ord så ligger det i motivasjonen og intensjonen. Anywho, om det er deg på profilbildet så ser du jo flott ut, bare sånn for å ha påpekt det 4321yawaworht og Msk87 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Msk87 Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 My point exactly Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.