Gå til innhold

Genetisk store lår


Felicie

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det sånn at noen genetisk har større lår (evt. andre kroppsdeler) enn andre? Jeg har sett kroppen min gå ned og opp i vekt 10 kg. Da jeg var på grensen til undervektig var fortsatt lårene mine store. Store i forhold til resten av kroppen, men også store og kraftigere i forhold til andre jenter med høyere vekt, men annerledes genetikk (?)

Er generelt fornøyd med kroppen min. Flat mage, stramme armer og spretten rumpe, men uansett vekt og trening føler jeg at lårene mine er runde og store. Litt beyonce-aktig. Jeg forguder henne og synes hun er et utrolig flott forbilde, men akkurat de lårene passer ikke så godt i shorts som på andre jenter med mindre lår.. Er det bare sånn eller er det noe man kan gjøre noe med?

Sliter i tillegg med prikkete hud. Ser liksom ut som om jeg konstant fryser på lårene og armene fordi jeg har små rød nupper der (ikke kviser). Noen som har lignende erfaringer?

Dette passet kanskje ikke helt under styrketrening, men visste ikke helt hvor jeg skulle legge det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Usikker på spørsmålet her...

Du lurer på hva som er grunnen til at kroppsdeler er forskjellige fra folk til folk?

Av samme grunn som vi ellers ser forskjellige ut.

Tilfeldige mutasjoner i genmaterialet.

De fleste mutasjoner har ingenting å si... de fleste som har noe å si, er negative...

Men så er det også noen som har noe å si, som ikke har hatt noen innvirkning på individets evne til å forplante seg... og som da resulterer i avvik fra normalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer faktisk på det samme ang kroppstyper :)

Ang nuppene, kan det være keratosis pilaris? Vanlig tilstand, som man kan ha i varierende grad. Om man har atopisk eksem kan man også få nuppete hud. Krem med a-vitaminsyre kan hjelpe.

Hudlege kan hjelpe deg å finne ut hva det er, samt behandle, dersom det er noe du ønsker :)

Kan være. Ser slik ut som på bildet, bare ikke så ille. Pleier å bli bedre på sommeren og når jeg smører med fuktighetskrem hver dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er det sånn at noen genetisk har større lår (evt. andre kroppsdeler) enn andre? Jeg har sett kroppen min gå ned og opp i vekt 10 kg. Da jeg var på grensen til undervektig var fortsatt lårene mine store. Store i forhold til resten av kroppen, men også store og kraftigere i forhold til andre jenter med høyere vekt, men annerledes genetikk (?)

Er generelt fornøyd med kroppen min. Flat mage, stramme armer og spretten rumpe, men uansett vekt og trening føler jeg at lårene mine er runde og store. Litt beyonce-aktig. Jeg forguder henne og synes hun er et utrolig flott forbilde, men akkurat de lårene passer ikke så godt i shorts som på andre jenter med mindre lår.. Er det bare sånn eller er det noe man kan gjøre noe med?

Sliter i tillegg med prikkete hud. Ser liksom ut som om jeg konstant fryser på lårene og armene fordi jeg har små rød nupper der (ikke kviser). Noen som har lignende erfaringer?

Dette passet kanskje ikke helt under styrketrening, men visste ikke helt hvor jeg skulle legge det.

Østrogen gjør at en lagrer ekstra på lårene. Hormoner er det som utgjør forskell på manlig og kvinnelig fettlagring. Det er naturlig for kvinner å ha ekstra på lårene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østrogen gjør at en lagrer ekstra på lårene. Hormoner er det som utgjør forskell på manlig og kvinnelig fettlagring. Det er naturlig for kvinner å ha ekstra på lårene :)

Jeg slet med spiseforstyrrelser en stund og da var hormonene mine skrudd av en periode. Hadde ikke mensen og sånt. Lårene mine var selvsagt mindre da siden jeg veide mindre, men merka ikke at de ble noe spesielt forminsket (sånn som f.eks puppene ble) da hormonene mine fucket seg opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også større lår enn jeg syns passer resten av kroppen. De ble mindre da jeg hadde spiseforstyrrelser (så helt jævlig ut), men med en gang jeg begynte å gå opp gikk de tilbake til sitt "gamle jeg". MEN, når det er sagt så tror jeg det er noe man bare må lære seg å leve med og akseptere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også større lår enn jeg syns passer resten av kroppen. De ble mindre da jeg hadde spiseforstyrrelser (så helt jævlig ut), men med en gang jeg begynte å gå opp gikk de tilbake til sitt "gamle jeg". MEN, når det er sagt så tror jeg det er noe man bare må lære seg å leve med og akseptere. :)

Det har du helt rett i og jeg fokuserer på å bli fornøyd med meg selv som jeg er :) Bare lurte sånn generelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle har sine ting man er misfornøyd med. For min del misunner jeg deg at du lagrer fett på låra og ikke magen sånn som jeg, det ser i det minste mer kvinnelig ut IMO. Men, som wombat sier, det er noen ting vi bare må akseptere. Når jeg hæles å gå i bikinitopp og ignorere magen så greier du nok å gå i shorts også :) it's not the fault that matters, it's how you rock it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere ikke sett på mange av modellene eller til og med bare filmkjendiser som er skikkelig tynne ,der armene begynner å bli uthulet ,men lårene de er fremdeles godt med kjøtt på...faktisk skjer dette hos de fleste kvinner...har sett masse damer rundt om som er kjempe slanke og undervektige på overkropp mens lårene de ser helt normale ut...så har man de som ser veldig slanke og fine ut på overkropp også er lårene veldig veldig store i forhold...trorfaktisk at alt i alt så er lår noe damer har mest av og fettlagrer seg oftere der enn på resten av kroppen på damer....samme som at menn oftere har dette med magen at fett legger seg mest og først der...det er liksom bare sånn tror jeg...men merk deg at dette er sunnere:) Damer med mye fett på overkropp er mye mer utsatt for livstilssykdommer enn damer med mer på rumpe og lår:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn for trøst, så er er jeg dødsmisunnelig :D

Har helt omvendt problem, aaaltfor tynne lår og omtrent fraværende rompe (trenes opp som en gal), og da har jeg selvfølgelig en altfor stor mage :banghead: Føler det er helt håpløst å få den vekk, og alle damene i min familie har hatt gravidemage i flere generasjoner.

Hva tror du er det store spørsmålet til meg alt for ofte??? Er du gravid igjen?? :wtf: Vær stolt av former på de rette stedene, du er ihvertfall mindre utsatt enn meg for hjerte og karsykdommer, hvis ekspertene har rett :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid slitt med litt saftige lår og det finnes ingen annen mirakelkur enn menopausen og deretter hardkjør med kardio en tid før man føler seg skranglete og tynn nok i låra. I mellomtiden -----> Lær å bli glad i deg selv. Ikke jakt på karer som ikke liker slik fasong du nettopp har osv.

Hva er menopause?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...