Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fucket opp korsryggen idag. Tror jeg dro strikken litt langt så endte vel opp med noen reps hvor jeg krummet ryggen på slutten. Har skjedd et par ganger før og gått helt fint, men nå går jeg som en 90 åring. Helt ødelagt. SINNSYKT vondt :( Litt samme smerte som nyrebekkenbetennelse om noen har prøvd det før.

Så hva gjør jeg nå?

Kjører obviously ikke mark på en stund, men sånn........... Går det over? Legesjekk? Uttøying? Hva gjør man med sånt? xD

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21628-markl%C3%B8ft-fucked-korsrygg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefales ikke å trene med krumma rygg nei gitt, da er det mye bedre å gå ned i kg, slik at det blir løftet skikkelig :) Men vondt i ryggen får jeg selv om jeg har bra teknikk i markløft, fordi den rett å slett er gåen. Ser du sier nyrebekkenbetennelse, jeg har selv hatt endel problemer med nyra pga medfødt feil der. Brukte du belte under løftet? Flere belter som ikke er spesielt bra for nyrene.

Annonse

Tamadeus: Thank you, skjønte det igrunn :p

Sondre: Jaja seff :p Bare lurte liksom...... Hva jeg gjør mens jeg venter på at det går over typ.

Grishnackh: Venter litt med det, har time sånn 12 juni elns. Ellers liker ikke legen min vektløfting og syns at hvis man skader seg i forbindelse med det er det ikke hans problem siden det er noe jeg velger å gjøre :p

Steffeen: Ja, altså, løftet helt fint hele øvelsen forrige gang med samme vekt, var bare jævlig daff og sliten idag så var nok bare dårlig vurdering av meg å kjøre på selvom formen var elendig. Jeg får ikke vanligvis VONDT i ryggen, men kan få ubehag/sliten rygg av mark, men det er vel vanlig. Brukte ikke belte nei.

Tamadeus: Thank you, skjønte det igrunn :p

Sondre: Jaja seff :p Bare lurte liksom...... Hva jeg gjør mens jeg venter på at det går over typ.

Grishnackh: Venter litt med det, har time sånn 12 juni elns. Ellers liker ikke legen min vektløfting og syns at hvis man skader seg i forbindelse med det er det ikke hans problem siden det er noe jeg velger å gjøre :p

Steffeen: Ja, altså, løftet helt fint hele øvelsen forrige gang med samme vekt, var bare jævlig daff og sliten idag så var nok bare dårlig vurdering av meg å kjøre på selvom formen var elendig. Jeg får ikke vanligvis VONDT i ryggen, men kan få ubehag/sliten rygg av mark, men det er vel vanlig. Brukte ikke belte nei.

Jeg hadde store smerter før etter markløft, det gikk over etter noen dager. Fysio sa det var noe irritasjon i korsryggen, muligens jeg hadde en ekstra virvel. Fokus på teknikk og styrking av korsryggmuskulaturen var tipset jeg fikk. har hjulpet til nå :)

Jeg hadde store smerter før etter markløft, det gikk over etter noen dager. Fysio sa det var noe irritasjon i korsryggen, muligens jeg hadde en ekstra virvel. Fokus på teknikk og styrking av korsryggmuskulaturen var tipset jeg fikk. har hjulpet til nå :)

yeah. tror jeg ihvertfall kuleran med markløft til noen kan sjekke teknikken. har seriøst angst for å gjøre det igjen, haha. meeen, vi får sjå. glemmer det vel etterhvert :p

yeah. tror jeg ihvertfall kuleran med markløft til noen kan sjekke teknikken. har seriøst angst for å gjøre det igjen, haha. meeen, vi får sjå. glemmer det vel etterhvert :p

Skjønner følelsen, holdt meg unna markløft i noen måneders tid pga smerten jeg fikk etter hver økt

1: vent til smertene er borte før du markløfter særlig igjen.

2:Bytt lege og eller besøk en fysioterapeut som faktisk vet noe om hvordan kroppen fungerer under belastning? (=

Om det er hans problem eller ikke... o.0, er jo jobben hans å holde folk sånn nogenlunde friske, uavhengig av hva folk gjør på fritiden?

Annonse

Du bør snakke med legen din og vurdere MRI, men ser jo at litt stress hvis legen din faktisk er såpass tilbakestående.

Allikevel, det er ikke valgfritt for leger å behandle folk med skader. Kanskje legen bare har uttrykt seg litt flåsete uten å egentlig mene det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...