Gå til innhold

Markløft = fucked korsrygg


wombat

Anbefalte innlegg

wombat av ren nyskjerrighet, hvor mange repetisjoner kjører du? Eller kjørte du på det settet der det begynte å krumme seg?

8x3

Det siste settet krummet ryggen seg på de to siste. Vet jeg burde stoppet, men litt typisk meg. Derfor jeg "pensjonerte" meg som turner og fotballspiller, så er vel ikke interessert i å gjøre samme tabbe her.

Ellers gikk jeg 1 mil med voffsene idag, og det er sykt varmt, så tror faktisk det var en god ting for ryggen. Følte den løsnet ca halvveis i turen. Fortsatt litt vondt, men MYE bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør snakke med legen din og vurdere MRI, men ser jo at litt stress hvis legen din faktisk er såpass tilbakestående.

Allikevel, det er ikke valgfritt for leger å behandle folk med skader. Kanskje legen bare har uttrykt seg litt flåsete uten å egentlig mene det?

Legen min er faktisk såpass tilbakestående. Så har som sagt tenkt å bytte, men kan ikke atm -.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrkeløft er tull, du pådrar deg bare skader. Tren crossfit, da bygger du funksjonell styrke, det er sånn styrke du har bruk for i hverdagen, samt at det er skadeforebyggende.

Rart at de benytter seg av så mange styrkeløft-øvelser i crossfit da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har noen øvelser som er veldig gode mot korsryggsplager.

-ligg på ryggen med fotbladene ned i bakken. Hold knær og fotsåler inntil hverandre mens du roterer begge kne ned mot siden. Senk kontrollert ned på hver side og hold føttene så samlet som mulig mens du får så stor vridning i korsryggen som du klarer

-ligg på siden med 90 grader i hofteledd og kneledd. Hev det øverste kneet og senk rolig ned. Fotbladet skal ligge i ro på den andre ankelen. Gjør dette på begge sider

-Samme utgangsstilling som forrige øvelse, men hev fotbladet mens du lar kneet ligge igjen på det andre kneet. Gjøres på begge sider.

-stå på alle fire. Før den ene hånden fram og under den andre armen så langt du klarer. (Lat som at du skal få skulderen i armhulen). Før hånden tilbake og arma opp til taket mens du følger arma med blikket. Gjøres på begge sider.

Gjør hver øvelse 15-20 ganger ut i fra behov. Om øvelsene er vonde, så er det helt greit så lenge du kjenner du klarer å slappe av i muskulaturen og ikke spenner deg i avverge.

Dette er ganske banale øvelser, men de hjalp meg tilbake når jeg dreit meg ut på markløft! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellers kan jeg anbefale 2-3 400 mg ibux. Syv dager på rad. Tipper det som skjedde (siden du går som en 90 åring, og du blir bedre av å gå i skogen, at du har fått det som kalles hekseskudd (obs obs, jeg er ikke lege). Vent noen uker, være smertefri før du kjører igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers kan jeg anbefale 2-3 400 mg ibux. Syv dager på rad. Tipper det som skjedde (siden du går som en 90 åring, og du blir bedre av å gå i skogen, at du har fått det som kalles hekseskudd (obs obs, jeg er ikke lege). Vent noen uker, være smertefri før du kjører igjen.

Det gikk over etter 2 dager og har økt hvertfall 10 kg i mark siden det så jeg er ok :) hverken kan eller vil ta smertestillende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...