Gå til innhold

Hundetråd (voff voff)


wombat

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har veldig lyst til å droppe utelivet for godt, kjøpe meg gode turklær og deretter en valp.

Men jeg bor alene og tenk om jeg må jobbe f.eks overtid eller noe skulle skje med meg så jeg ikke kan komme hjem til voffen.

Det som frister mest med hund er at det samsvarer så godt med livet der en har trening som førsteprioritet da en får 4 ekstra turer om dagen.

Hvis det som frister mest er at man får 4 turer ekstra om dagen foreslår jeg at man heller bare dropper hunden og går 4 turer om dagen alene eller låner naboens hund ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wombat.

Ut av mitt innlegg kunne du se at jeg oppfatter det som svært viktig å ta hensyn til at hunden har det bra.

Vi prøver på nytt, så skal jeg veilede deg sakte men sikkert igjennom mitt innlegg, siden du ikke forstod det.

Du kommer med et forslag basert på at du tror at jeg bare vil ha hund for å gå 4 turer og foreslår derfor at jeg skal droppe det.

Dette er en herskerteknikk man bruker mot et annet menneske som en passiv men aggressiv angrepsmetode.

Fremdeles er tanken den samme selv om innpakningspapiret er den usedvanlig utdødde argumentasjonsteknikken der en pisser på noen via indirekte offensivitet.

Jeg har hatt hund hele livet.

Jeg har også passet andres hunder hele livet.

Når jeg har luftet min eller andres hunder har det vært en artig affære der jeg har brukt østmarka i Oslo, flittig.

Dette har også vært en gøyal, strabasiøs og atletisk/frigjørende opplevelse for hundene jeg har luftet.

Derfor ser jeg frem til slike turer - og her jeg bor nå har jeg muligheten til å oppleve det flere ganger om dagen, uken, månden og året dersom jeg hadde hatt hund.

Kan du nå på hvilken måte, forklare meg - hvorfor det er N E G A T I V T at dette ville vært mine favorittstunder med den eventuelle voffen jeg hadde skaffet meg.

Hvorfor må jeg DROPPE å skaffe meg hund fordi jeg trives best med 4 morsomme, gøyale, strabasiøse turer med hunden som det av hundeholdet jeg kan vurdere rent materialistisk.

Kom igjen ditt geni, du er den store, den mektige, Kong Midas, Cæsaren av Roma, Capones consigliere...du rådgir meg fordi du vet best - da burde du vel kunne forklare hvorfor også ?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wombat.

Ut av mitt innlegg kunne du se at jeg oppfatter det som svært viktig å ta hensyn til at hunden har det bra.

Vi prøver på nytt, så skal jeg veilede deg sakte men sikkert igjennom mitt innlegg, siden du ikke forstod det.

Du kommer med et forslag basert på at du tror at jeg bare vil ha hund for å gå 4 turer og foreslår derfor at jeg skal droppe det.

Dette er en herskerteknikk man bruker mot et annet menneske som en passiv men aggressiv angrepsmetode.

Fremdeles er tanken den samme selv om innpakningspapiret er den usedvanlig utdødde argumentasjonsteknikken der en pisser på noen via indirekte offensivitet.

Jeg har hatt hund hele livet.

Jeg har også passet andres hunder hele livet.

Når jeg har luftet min eller andres hunder har det vært en artig affære der jeg har brukt østmarka i Oslo, flittig.

Dette har også vært en gøyal, strabasiøs og atletisk/frigjørende opplevelse for hundene jeg har luftet.

Derfor ser jeg frem til slike turer - og her jeg bor nå har jeg muligheten til å oppleve det flere ganger om dagen, uken, månden og året dersom jeg hadde hatt hund.

Kan du nå på hvilken måte, forklare meg - hvorfor det er N E G A T I V T at dette ville vært mine favorittstunder med den eventuelle voffen jeg hadde skaffet meg.

Hvorfor må jeg DROPPE å skaffe meg hund fordi jeg trives best med 4 morsomme, gøyale, strabasiøse turer med hunden som det av hundeholdet jeg kan vurdere rent materialistisk.

Kom igjen ditt geni, du er den store, den mektige, Kong Midas, Cæsaren av Roma, Capones consigliere...du rådgir meg fordi du vet best - da burde du vel kunne forklare hvorfor også ?.

?????????????

Hvor tar du alt dette fra?

Og hvis du syns JEG bruker hersketeknikker, hva i alle dager kalles det du gjør da? Var ikke noen penere måte å skrive på det altså.

Du skriver et innlegg som inneholder 1/30 (?) av teksten som står her, skulle jeg bare gjette meg frem til alt det andre? Jeg svarte på det som sto, og sånn var det.

(PS: Verdt å merke seg at det står HVIS i begynnelsen av innlegget mitt, dog)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en småfeit/kraftig border collie, blandet med alt mulig rart. Vi vet faktisk ikke hva han er blandet med, men tror det er elghund og en eller annen bamse-hund. Grunnen til at vi ikke vet er fordi vi kjøpte han på Tunge Hundepensjonat når han var 4 år gammel, og de visste ikke de heller, og vi er ganske sikker på at han hadde et veldig utrygt hjem og sannsynligvis blitt forsømt og/eller mishandlet. Han var mer eller mindre et vrak når han kom til oss. Men med masse masse kjærlighet og ved å være konsekvent har han blitt en vidunderhund. Det tok flere år før jeg følte han klarte å virkelig stole 110% på oss, men det var virkelig verdt det. Kunne skrevet i en evighet om han. Han er mannen i mitt liv, elsker han over alt på jord! :love:

post-23333-14440955267708_thumb.png

Ronaldo (min hund) til høyre, og Juno en hund jeg passet.

Edit: Skriveleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to energiske vorsther tisper på 2 år. Helbrune er Virma og den spettede er Frøya.

Så med dem blir det mye utholdenhets trening for dem må man jo løpe med eller gå på ski med hver dag. :happy: Så ingen unnskyldning for å ikke gå ut!

Oppvokst med vorsteh siden jeg ble født så dette er en hunderase jeg anbefaler alle som er aktive friluftsmennesker! Ski, gå på turer i marka eller fjellet. Perfekt :)

post-29443-14440955268287_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst til å droppe utelivet for godt, kjøpe meg gode turklær og deretter en valp.

Men jeg bor alene og tenk om jeg må jobbe f.eks overtid eller noe skulle skje med meg så jeg ikke kan komme hjem til voffen.

Det som frister mest med hund er at det samsvarer så godt med livet der en har trening som førsteprioritet da en får 4 ekstra turer om dagen.

Hvis det som frister mest er at man får 4 turer ekstra om dagen foreslår jeg at man heller bare dropper hunden og går 4 turer om dagen alene eller låner naboens hund ;)

*essay om hvor slem wombat er*

Jeg klarer ikke å vri hjernen min rundt hvorfor du tar sånn på vei. Du kommer med en påstand, wombat svarer på den samme påstanden med DINE ord, wombat er plutselig din erkenemesis og har krenket din ære. Wat. o_O Hva med heller å skrive "Hehe ok, kanskje ikke det som frister mest, men du skjønte hva jeg mente :)"?

Folk tar seg nær av de rareste ting. Men uansett, for ikke å havne helt off topic; voff voff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to energiske vorsther tisper på 2 år. Helbrune er Virma og den spettede er Frøya.

Så med dem blir det mye utholdenhets trening for dem må man jo løpe med eller gå på ski med hver dag. :happy: Så ingen unnskyldning for å ikke gå ut!

Oppvokst med vorsteh siden jeg ble født så dette er en hunderase jeg anbefaler alle som er aktive friluftsmennesker! Ski, gå på turer i marka eller fjellet. Perfekt :)

Så fine dem var! Har en blanding av vorsther og schæfer hjemme. Er glad hun har fått vorsther kroppen. Nydelige hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...