Gå til innhold

Noen som har lest "fettforbrenning gjort enkelt"?


Annix

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er veldig enig i det som blir skrevet her. Den amerikaniserte markedføringen som Silje Mariela driver med appelerer virkelig ikke til meg. Jeg hater innpåslitne selgere! Følger henne på bloglovin, og stadig vekk kommer det nye innelgg ala: "Vil du vite hemmeligheten bak fettforbreninng - jeg gir deg svaret". Da tenker jeg; "ok, det kan være interessant å lese om", MEN for å vite det, da må man kjøpe boka hennes. Synd at hun må holde på sånn for å klare å selge boka si. Da kjøper jeg heller hefte til Kristine Weber, og baker meg noen "sunne fristelser" mens jeg leser om fettforbrenning på nettet eller i en annen, mye bedre bok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig enig i det som blir skrevet her. Den amerikaniserte markedføringen som Silje Mariela driver med appelerer virkelig ikke til meg. Jeg hater innpåslitne selgere! Følger henne på bloglovin, og stadig vekk kommer det nye innelgg ala: "Vil du vite hemmeligheten bak fettforbreninng - jeg gir deg svaret". Da tenker jeg; "ok, det kan være interessant å lese om", MEN for å vite det, da må man kjøpe boka hennes. Synd at hun må holde på sånn for å klare å selge boka si. Da kjøper jeg heller hefte til Kristine Weber, og baker meg noen "sunne fristelser" mens jeg leser om fettforbrenning på nettet eller i en annen, mye bedre bok!

Jepp, veldig enig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forstå at mange mener dette er en høy pris, men hvis man ser hva man får for pengene tror jeg ikke det er så galt - JA, men kan finne det meste av info på nett, men her får du det samlet på ett sted, og forklart på en enkel og grei måte. I tillegg gir Silje Mariela gratis veiledning ift det som står i bøkene/protokollene hennes til de som kjøper dem, det i seg selv mener jeg forsvarer prisen.

I tillegg, hvis ikke det var en etterspørsel etter dette, kunne hun neppe tatt den prisen. Så får det heller være opp til hver enkelt å vurdere hva man mener er verdt å bruke pengene sine på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Det er litt vanskelig å gjøre en vurdering ut fra noe man ikke har lest. Derfor kan det være greit med en "review" av innholdet. Jeg synes derimot det ville vært smålig av meg å mene for mye om en konkurrent. Ja, selv om dette absolutt har vært normal praksis hos en del....

2. Tilbud/etterspørsel trenger nødvendigvis ikke å regulere pris. Det finnes mange måter å skru pris opp og ned på. Om heftet hennes hadde kostet 39.- hadde nok ingen følt at innholdet hadde vært spesielt "eksklusivt". Det blir som å reklamere med pt-timer til halv pris av SATS, ELIXIA etc. Prisen påvirker våre forvetninger til produktet. Jeg er ikke noe økonom, men dette har jeg da funnet ut (HELT PÅ EGENHÅND!) :D

3. Jeg synes ikke 35 sider er verdt 349.- kroner, og det har ingenting med Silje Mariela å gjøre. Hun er flink, dyktig til å selge budsskapet sitt og ser bra ut.

4. Vil man ha en enkel tilnærming å forholde seg til og verdsetter litt veiledning, så kan man fint kjøpe denne boken. Som du sier så er veiledning verdt en del kroner også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. Tilbud/etterspørsel trenger nødvendigvis ikke å regulere pris. Det finnes mange måter å skru pris opp og ned på. Om heftet hennes hadde kostet 39.- hadde nok ingen følt at innholdet hadde vært spesielt "eksklusivt". Det blir som å reklamere med pt-timer til halv pris av SATS, ELIXIA etc. Prisen påvirker våre forvetninger til produktet. Jeg er ikke noe økonom, men dette har jeg da funnet ut (HELT PÅ EGENHÅND!) :D

Det stemmer veldi bra med det vi har lert i økonomien!! Bra tengt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beste reklamen som finnes er å se andres erfaringer med en person. Eks du ser en sykt flott, velltrent jente og tenker "hvordan kom hun dit?" så spør du henne, så svarer hun "jo jeg har Robert Eilertsen som PT og kostholdsveileder" Hva tenker jeg?

JO, jeg vil ha han som PT og kostholdsveileder! (da tenker jeg selvfølgelig på disse smukkre damene hans som stilte til konkuranse for ikke lenge siden)

Eks: Nora

Så til poenget mitt, hvis Robert skriver en bok, så skal jeg kjøpe den! Men jeg tror ikke jeg har sett så mange før/etter bilder av folk Silje har hjulpet?

MEN kroppen hennes selger i masse:thumbsup: (det kan høres litt feil ut når jeg tenker meg om:unsure:)

Hun trener meg :wub: Hehe, men jo, har sett før/etter bilder av jenter hun har trent, og jeg er overbevist - ser uansett poenget ditt :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. Tilbud/etterspørsel trenger nødvendigvis ikke å regulere pris. Det finnes mange måter å skru pris opp og ned på. Om heftet hennes hadde kostet 39.- hadde nok ingen følt at innholdet hadde vært spesielt "eksklusivt". Det blir som å reklamere med pt-timer til halv pris av SATS, ELIXIA etc. Prisen påvirker våre forvetninger til produktet. Jeg er ikke noe økonom, men dette har jeg da funnet ut (HELT PÅ EGENHÅND!) :D

Du har helt klart et poeng her! Pris påvirker "eksklusiviteten", og det er svært få billige ting som regnes som "eksklusivt" - om det i det hele tatt er noe? Men det er helt klart masse billig produkter som markedsføres som eksklusivt, f.eks. "vossvann", som reklameres som "artesisk vann fra Norge". I senere tid har media, i samarbeid med fagfolk, funnet ut at dette "eksklusive" vannet ikke er artesisk i det hele tatt. Hallo, det er en grense for hvor "eksklusivt" kan vann bli! Mulig springvann er en promille "dårligere", men det driter jeg i - springvann får jeg gratis!

Når det er sagt, så er det mer måten Silje Mariela reklamerer på som jeg ikke er så glad i. Hun fremstiller sitt produkt nærmest som et produkt du ikke må gå glipp av og som gir deg alt du trenger å vite. Jeg har veldig tro på at boka er bra og at det som står der er fornuftig. Jeg tror også at Silje Mariela er ei jente med stålvilje, og som virkelig kan det med kosthold og trening. Men som sagt, jeg føler bare at hun, særlig den siste tiden, er for påtrengene. Derfor ville jeg personlig valgt en annen bok som var billigere, men som gir meg mer "valuta" for pengene. "Problemet" er bare at jeg ikke vet hvilken bok jeg bør begynne på, og det er derfor jeg gjerne skulle hatt noen anbefalinger på ulike bøker som er på makedet som er verdt å lese!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har ca alle e-bøkene Silje Mariela har skrevet. Bestilte de i et "svakt" øyeblikk hvor jeg kjedet meg.. Angrer VELDIG på at jeg ikke brukte de (ca 1500!!) kronene på noe annet og mer fornuftig. Ca alt som står skrevet i fettforbrenning gjort enkelt, flat mage nå, spisedager for optimale resultater osv osv, var ting jeg visste fra før av. Forventningene mine før jeg bestilte var vel at jeg kom til å lære mye nytt, men jeg tror at hvis du er over gjennomsnittet interessert i trening og kosthold er dette ting du mest sannsynlig vet fra før av fordi du har googlet rundt og lest artikler osv. Så nei, jeg vil ikke anbefale den, bruk heller pengene på noe annet :) Og det finnes nok av folk som sitter inne med masse god kunnskap om trening og kosthold, som mer enn gjerne deler det med andre uten å ta så mye som femti øre for det engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ca alt som står skrevet i fettforbrenning gjort enkelt, flat mage nå, spisedager for optimale resultater osv osv, var ting jeg visste fra før av. Forventningene mine før jeg bestilte var vel at jeg kom til å lære mye nytt, men jeg tror at hvis du er over gjennomsnittet interessert i trening og kosthold er dette ting du mest sannsynlig vet fra før av fordi du har googlet rundt og lest artikler osv.

Jepp. Altså, jeg betviler faktisk ikke at Silje Mariela og Sandviken sjæl kan tingene sine. Det foreligger uten tvil. Men det blir veldig sånn stress med markedsføringen av de hefteneog hypen tilsier at i de heftene står alle hemmelighetene du ikke visste og som kommer til å totalt forandre ditt liv. "KJØP NÅ ELLERS KOMMER DU TIL Å ANGRE", de kunne like gjerne skrevet det. I store bokstaver. I rødt. I skriftstørrelse 42.

Jeg pleier å få emailer med jevne mellomrom fra henne. "Sånn får du drømmerompa", "sannheten om fettforbrenning", "alkohol og fettforbrenning" eller noe var den siste. Ganske kort egentlig, noe som hadde vært greit, hadde det vært kort, konsist og konkret. Det er akkurat nok teaser til at noen kjøper heftene hennes for å få "hele og fulle sannheten". Jeg skal ikke lyve, jeg har vært fristet til å kjøpe disse, men jeg har vært i treningsverden lenge nok til å vite at ett hefte, ett treningsprgram eller en bok kommer ikke til å forandre en kløyva shit, det står jo på meg selv, og jeg vet nok av mye av det som bør vites. At jeg ikke har vilje (ja, vilje, ikke viljestyrke) til å leve på ris og kylling i måneder, mens jeg løfter min egen vekt i knebøy er jo mitt problem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Beste reklamen som finnes er å se andres erfaringer med en person. Eks du ser en sykt flott, velltrent jente og tenker "hvordan kom hun dit?" så spør du henne, så svarer hun "jo jeg har Robert Eilertsen som PT og kostholdsveileder" Hva tenker jeg?

JO, jeg vil ha han som PT og kostholdsveileder! (da tenker jeg selvfølgelig på disse smukkre damene hans som stilte til konkuranse for ikke lenge siden)

Eks: Nora

Så til poenget mitt, hvis Robert skriver en bok, så skal jeg kjøpe den! Men jeg tror ikke jeg har sett så mange før/etter bilder av folk Silje har hjulpet?

MEN kroppen hennes selger i masse:thumbsup: (det kan høres litt feil ut når jeg tenker meg om:unsure:)

Hun har jo lagt ut en masse bilder av folk hun har hjulpet i det siste... Ser STOR fremgang på de 4-ukers-prøvekaninene sine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...