Gå til innhold

Kanel - fjernet artikkel


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spiser du kun kanel på lørdagene så har det neppe så stor betydning ;)

Skeier man ut på kanelen, så begynner man plutselig å se at man kan skeie ut på lett melken, saft is blir plutselig fløteis, karbonadedeig blir plutselig kjøttdeig med nachos... Its a slippery slope!

On a serious note: Helt enig med deg Oddis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skeier man ut på kanelen, så begynner man plutselig å se at man kan skeie ut på lett melken, saft is blir plutselig fløteis, karbonadedeig blir plutselig kjøttdeig med nachos... Its a slippery slope!

On a serious note: Helt enig med deg Oddis ;)

Ikke glem at grandiosa med nøkkelhull fort blir til vanlig grandiosa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser du kun kanel på lørdagene så har det neppe så stor betydning ;)

Da burde du få tak i ceylon kanel. Ikke minst fordi det smaker mye bedre.

Her snakker du jo litt rundt deg selv. For min del har smak *mye* å si, og spesielt om jeg spiser noe skjelden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her snakker du jo litt rundt deg selv. For min del har smak *mye* å si, og spesielt om jeg spiser noe skjelden ;)

Jo, forsåvidt enig i det. Bruker selv helst ceylon kanel selv om jeg bare spiser det av og til. Har ikke så fryktelig mye tru på at kanel i store doser er det som skal til for å gjøre meg til en høy responder på insulin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, forsåvidt enig i det. Bruker selv helst ceylon kanel selv om jeg bare spiser det av og til. Har ikke så fryktelig mye tru på at kanel i store doser er det som skal til for å gjøre meg til en høy responder på insulin ;)

Helt enig! Men skal man først spise kanel, så kan man spise *skikkelig* kanel. :D

Anbefaler at folk henger seg på denne, forresten: Funksjonell Mat - Har dere noen planer om å begynne å... | Facebook

Jeg ber funksjonell mat om å ta det inn. Antakelig vis det letteste alternativet, for selv om jeg er veldig fan av å handle på innvandrerbutikker, så er jeg ikke veldig fan av å diskutere med noen med annet morsmål om hvorfor cassia ikke er bra nok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Men skal man først spise kanel, så kan man spise *skikkelig* kanel. :D

Anbefaler at folk henger seg på denne, forresten: Funksjonell Mat - Har dere noen planer om å begynne å... | Facebook

Jeg ber funksjonell mat om å ta det inn. Antakelig vis det letteste alternativet, for selv om jeg er veldig fan av å handle på innvandrerbutikker, så er jeg ikke veldig fan av å diskutere med noen med annet morsmål om hvorfor cassia ikke er bra nok ;)

En snau hundrelapp så har du to bøsser i posten fra iherb om et par ukers tid. Er vel god nok løsning det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 måneder senere...

Haha, huff, herregud. Jeg er jo en sånn som putter ny kanel på havregrøten for hvert "lag" jeg spiser av, og har absolutt ikke tenkt over at den kanelen som selges i Norge er Cassia. Nå er det 3mnd siden jeg flytta hit fra USA, der jeg kun spiste ceylon-kanel, og har begynt å merke litt rare blærekatarr/UTI-aktige symptomer...Cassia messing with my kidneys?! :cautious:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanel er farlig….!! Hold deg laaaangt unna!

http://www.nrk.no/livsstil/mattilsynet_-bruk-mindre-kanel-1.11403533

dessuten er sukker farligere enn heroin, og kunstig søtning gjør deg bælfeit og avhengig. Så i år blir det julegrøt uten ris (for karbo blir en feit av), sukker og kanel. Altså litt melk og en mandel. Jeg gleder meg til jul :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte fem glass på iherb. Fikk det for ca hundringsen ink frakt :p

Dette er den jeg bruker: http://www.iherb.com/frontier-natural-products-organic-ceylon-cinnamon-ground-1-76-oz-50-g/35483?rcode=hoz126

Hva synes du om den? Selv synes jeg frontier sin er annerledes enn Hindu sin som visstnok skal være ceylon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...