Gå til innhold

Kanel - fjernet artikkel


Anbefalte innlegg

Hva synes du om den? Selv synes jeg frontier sin er annerledes enn Hindu sin som visstnok skal være ceylon...

Hindu er visstnok ikke ceylon lengre. De gikk visst bort fra det, og jeg så et utklipp fra en mail noen hadde fått fra kundeservice der de skrev at de var usikre på typen, men at det var samme som de andre leverandørene og med samme anbefaling og maksdose - med andre ord cassia. Det er nok derfor Frontier smaker annerledes - fordi den ikke er cassia ;)

Når det gjelder bitterheten i kanel vi er vant med her i Norge, så er bitterhet i seg selv en smak vi har utviklet for å detektere gift (smaker man bittert i naturen, så spytt ut - og det er derfor barn synes bittert godteri er så spennende, for hjernen skriker at det skal spyttes ut). Frontier sin er ikke bitter i det hele tatt, og da trenger man jo også mindre sukker for å balansere den ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøpte fem glass på iherb. Fikk det for ca hundringsen ink frakt :p

Dette er den jeg bruker: http://www.iherb.com/frontier-natural-products-organic-ceylon-cinnamon-ground-1-76-oz-50-g/35483?rcode=hoz126

Såpass ja.. Tror jeg betaler rundt 90 kr for den på helsekosten (30 gram) så det lønner seg absolutt å handle på Iherb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hindu er visstnok ikke ceylon lengre. De gikk visst bort fra det, og jeg så et utklipp fra en mail noen hadde fått fra kundeservice der de skrev at de var usikre på typen, men at det var samme som de andre leverandørene og med samme anbefaling og maksdose - med andre ord cassia. Det er nok derfor Frontier smaker annerledes - fordi den ikke er cassia ;)

Når det gjelder bitterheten i kanel vi er vant med her i Norge, så er bitterhet i seg selv en smak vi har utviklet for å detektere gift (smaker man bittert i naturen, så spytt ut - og det er derfor barn synes bittert godteri er så spennende, for hjernen skriker at det skal spyttes ut). Frontier sin er ikke bitter i det hele tatt, og da trenger man jo også mindre sukker for å balansere den ut.

godt poeng det med at man trenger mindre sukker! skal prøve å tilvenne meg den så får man se. Til tider går det ned en del kanel(i havregrøten, i kaffen, på alt av dessert) så er vel greit å gå for den sunneste varianten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter litt googling kom dette fraM. Visstnok fra den slettede kaneltråden her på forumet. Noen som har vært i kontakt med Hindu/Olaf Ellingsen AS:

vi bruker ceylon canel til "hel kanel poser".

cassia til all malt. den kommer fra Indonesia eller Vietnam.

det er antagelig bare Hindu som har "ekte canehl"

Fåes i Meny, Spar, Kivi og Joker.

mvh

olaf ellingsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter litt googling kom dette fraM. Visstnok fra den slettede kaneltråden her på forumet. Noen som har vært i kontakt med Hindu/Olaf Ellingsen AS:

vi bruker ceylon canel til "hel kanel poser".

cassia til all malt. den kommer fra Indonesia eller Vietnam.

det er antagelig bare Hindu som har "ekte canehl"

Fåes i Meny, Spar, Kivi og Joker.

mvh

olaf ellingsen

Jeg har lagt merke til at de små glassbeholderne av Hindu kanel ikke står noe om det er cassia eller ceylon. På de litt større plastbeholderne står det faktisk ceylon kanel på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er sånn at glassbeholderen inneholder den dårlig og plast den gode, så er det en smule frustrerende. Burde vært likt når det er samme produsent. Samboeren er storforbruker av cassia kanel og lever fortsatt, så den dreper ikke umiddelbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pingler hele gjengen!..... Kommer til å fortsette med vanlig "Kanel" til grauten! pfff!

Hadde det bare kun vært helseaspektet, så - men her er det jo en stor forskjell i smaken også. Så jeg kommer nok heller til å stå over cassia-greiene om jeg går tom for ceylon. Det blir liksom som å forsøke å drikke Ringnes etter å ha vent seg til champagne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det bare kun vært helseaspektet, så - men her er det jo en stor forskjell i smaken også. Så jeg kommer nok heller til å stå over cassia-greiene om jeg går tom for ceylon. Det blir liksom som å forsøke å drikke Ringnes etter å ha vent seg til champagne ;)

Ringnes øl smaker bedre :) I min munn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hvilken jævla kanel skal jeg kjøpe? =D Det er trossalt GRØT-LAURDAG i morgen.

Greit, så er det eit gammalt innlegg, men klarte rett og slett ikkje dy meg:

Korleis i alle dagar kan ein sette saman orda "grøt" og "laurdag" ??:eek::confused::roflmao::stop:

Det blir i same bane som når 5åringen svarar meg med "Jeg vil ikkje heire på deg!" (og han er temmeleg dialektsforvirra). "jeg", "ikkje" og "heire" kan ikkje kombinerast, og det kan verkeleg ikkje "grøt" og "laurdag" heller.

(og for ordens skyld bør eg kanskje legge til at "heire" er dialekt for "høyre")

Betre med grøt-lørdag eller graut-laurdag(y);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit, så er det eit gammalt innlegg, men klarte rett og slett ikkje dy meg:

Korleis i alle dagar kan ein sette saman orda "grøt" og "laurdag" ??:eek::confused::roflmao::stop:

Det blir i same bane som når 5åringen svarar meg med "Jeg vil ikkje heire på deg!" (og han er temmeleg dialektsforvirra). "jeg", "ikkje" og "heire" kan ikkje kombinerast, og det kan verkeleg ikkje "grøt" og "laurdag" heller.

(og for ordens skyld bør eg kanskje legge til at "heire" er dialekt for "høyre")

Betre med grøt-lørdag eller graut-laurdag(y);)

graut-laurdaug!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...