Gå til innhold

Kanel - fjernet artikkel


Anbefalte innlegg

Ettersom ukedagene ikke er egennavn så kan vi også droppe særskrivingen. Grøtlørdag eller grautlaurdag er mer korrekt.

Forøvrig: Kanskje de store produsentene her til lands også begynner å produsere mer fitnessvennlig kanel nå som Mattilsynet har gått ut med en anbefaling om å begrense inntaket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, huff, herregud. Jeg er jo en sånn som putter ny kanel på havregrøten for hvert "lag" jeg spiser av, og har absolutt ikke tenkt over at den kanelen som selges i Norge er Cassia. Nå er det 3mnd siden jeg flytta hit fra USA, der jeg kun spiste ceylon-kanel, og har begynt å merke litt rare blærekatarr/UTI-aktige symptomer...Cassia messing with my kidneys?! :cautious:

Kumarin kødder med leveren og ikke med nyrene, så det tror jeg ikke du skal bekymre deg for. Om du har overdoset litt på cassia-kanel i en periode så er ikke det verre enn at du kutter ned forbruket, så reparerer leveren seg fint på egen hånd: http://www.matportalen.no/matvaregrupper/tema/Diverse_retter__produkter_og_ingredienser/storforbrukere_bor_begrense_inntaket_av_kanel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen legge ut link til det kanelet som er bra fra iherb? Jeg blir forvirret i den skogen av muligheter og ettersom jeg er nok døende med tanke på hvor mye kanel jeg spiser så burde jeg vel skifte.

http://www.iherb.com/Frontier-Natural-Products-Organic-Ceylon-Cinnamon-Ground-1-76-oz-50-g/35483#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=frontier ceylon&rc=13&sr=null&ic=1

evt denne siden du er storforbruker...

http://www.iherb.com/Frontier-Natural-Products-Organic-Ground-Ceylon-Cinnamon-16-oz-453-g/31018#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=frontier%20ceylon&rc=13&sr=null&ic=2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen legge ut link til det kanelet som er bra fra iherb? Jeg blir forvirret i den skogen av muligheter og ettersom jeg er nok døende med tanke på hvor mye kanel jeg spiser så burde jeg vel skifte.

Det var lenket til det minst to ganger på tre sider, men...ser du fikk lenke igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har sikkert blitt tatt opp i andre poster, men prøver meg her likevel. Jeg vurderer å kjøpe kanel på iherb, men har aldri bestilt noe herfra før (har generelt handlet veldig lite på nettet). Er det noe spesielt jeg burde være obs på? enkelte ting som ikke kommer gjennom tollen har jeg hørt, og noe om at det er en viss vekt før man må betale mer..? er det trygt? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har sikkert blitt tatt opp i andre poster, men prøver meg her likevel. Jeg vurderer å kjøpe kanel på iherb, men har aldri bestilt noe herfra før (har generelt handlet veldig lite på nettet). Er det noe spesielt jeg burde være obs på? enkelte ting som ikke kommer gjennom tollen har jeg hørt, og noe om at det er en viss vekt før man må betale mer..? er det trygt? :p

Under 200 kroner (ca $30) så slipper du moms og gebyr. Frakta er relativt billig om du ikke velger ekspress. Ved billigste fraktalternativ er det alltid en liten risiko når du ikke får sporingsnummer, men på sikt er det likevel billigere om en skulle miste 1/10 pakker i forhold til å betale 3 ganger så mye i frakt.

Kanel går greit gjennom tollen. Vitaminer, pwo og slikt blir ofte stoppet om de inneholder noe som er over de norske grensene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...