Gå til innhold

Morgentrening, YES or NO?


Hyuna

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 18 som vurderer å begynne med morgentrening.

Treningssenteret vårt åpner kl 5, og da tenker jeg å stå opp kl 4 for så å gå opp dit.

Eneste ulempen er da at jeg må legge meg grytidlig(kl 21), hvilket som er vanskelig siden folka hjemme bråker så fælt og da er det vanskelig å sove.

Men jeg tror dette er en god måte å starte dagen på, vil gjerne kunne gjøre dette over tid.

Er det noen her som har erfaringer med å trene tidlig om morgenen?

Trives du, og har du tenkt/klart å holde det gående over tid?

Anbefaler du meg å begynne med dette også?

Takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefales så absolutt hvis du klarer å tilpasse så du får deg nok søvn ja. Jeg liker best å trene om morgenen, både fordi det da er lite folk på senteret og fordi det gir en super start på dagen. :) Men klokka 5 var alvorlig tidlig og da! :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefales så absolutt hvis du klarer å tilpasse så du får deg nok søvn ja. Jeg liker best å trene om morgenen, både fordi det da er lite folk på senteret og fordi det gir en super start på dagen. :) Men klokka 5 var alvorlig tidlig og da! :eek:

Ja, vi er begynner kl 8.25 på skolen -.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøvde å trene på den måten du skissere da jeg gikk på VGS - holdt i 2 uker før jeg gikk lei.

Opplevde at jeg fikk en god start på dagen og god treningseffekt av å trene tidlig, så om du er motivert og klarer å stå opp så tidlig/legge deg så tidlig kan det absolutt anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva fyller dere, som ikke bruker shake, på med før morgentrening?

Jeg er litt dårlg på mat før kl 08 på morgenen, så det ender som regel opp med at jeg trener på tom mage. Ikke alltid det kjennes like godt ut...

Om jeg trener før 8 og ikke fastende pleier jeg å spise en youghurt/kesam med litt kornblanding/havregryn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva fyller dere, som ikke bruker shake, på med før morgentrening?

Jeg er litt dårlg på mat før kl 08 på morgenen, så det ender som regel opp med at jeg trener på tom mage. Ikke alltid det kjennes like godt ut...

Kaffe. Og kanskje et eple. Eller en speltlompe med sjoko...

Spis noe hvis det ikke kjennes godt uten, eller la være om du synes det er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv det og bedøm selv, det er definitivt en god måte å føle seg pigg på når man første kommer seg til skole eller jobb.

Personlig har jeg prøvd det i et par-tre uker ved et par anledninger, og det er bare å gi opp. Musklene føles som beef jerkey, som gammelt, tørt pergament. Jeg føler meg som ut uttørket zombie, med NULL trykk, NADA styrke. Nå skal det sies at første timen eller to jeg er våken er jeg gørrkald og hjernen går på vane og instinkt, så å håpe på en god trening på morgenen var kanskje i overkant optimistisk.. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...