Gå til innhold

Fra knebøy til squat..?


Pyså

Anbefalte innlegg

Heihei.

først av alt, hva er egentlig forskjellen på knebøy og squat?

Jeg sliter med balansen når jeg prøver meg på "lav knebøy" eller rettere sagt det jeg har innbilt meg at er squat ;) noen som har noe tips?

Står i rack med "hjelpe skinner" på sidene. Hjelper på med stødigheten.

Er dette forresten den beste måten å lære squat/ knebøy skikkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Squat er det engelske ordet for knebøy. Du kan gjøre knebøy til låret er parallelt med gulvet, som er godkjent dybde, eller du kan kjøre dype, noe jeg ikke foreslår om du ikke har tatt knebøy uten Mr. Smith tidligere.

Smithmaskinen kan brukes til 3 ting: pushups for oss litt svake, noe å holde i ved uttøying og om man trener seg opp etter en skade. Den skal ikke brukes til knebøy, du trenger ustabiliteten du får uten den for å trene støttemuskulaturen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Squat er det engelske ordet for knebøy. Du kan gjøre knebøy til låret er parallelt med gulvet, som er godkjent dybde, eller du kan kjøre dype, noe jeg ikke foreslår om du ikke har tatt knebøy uten Mr. Smith tidligere.

Smithmaskinen kan brukes til 3 ting: pushups for oss litt svake, noe å holde i ved uttøying og om man trener seg opp etter en skade. Den skal ikke brukes til knebøy, du trenger ustabiliteten du får uten den for å trene støttemuskulaturen din!

Åååh, takk takk :D da skal den ikke brukes fremover ;) så får jeg heller gå litt ned i vekt så jeg får teknikken inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ser dette ikke er en helt ny tråd, men tar den opp allikevel, da jeg hadde time med PT i går.

Han anbefalte smithmaskina foran alt annet (i tillegg til et annet apparat jeg ikke aner hva heter). Han ville ikke en gang vise meg frivektene, noe jeg ble svært skuffet over.

Det at ikke teknikken det gikk på, for den fikk jeg bare skryt for, men han mente det var "greiest for meg å bruke apparat".

Men skal jeg overhørte ham, da, og få noen av de rutinerte der til å vise meg frivektene?

Ikke det, tror jeg fikser det, men det er nesten litt skummelt å bevege seg inn på den avdelinga sammen med alle de store, sterke mennene ;-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dette ikke er en helt ny tråd, men tar den opp allikevel, da jeg hadde time med PT i går.

Han anbefalte smithmaskina foran alt annet (i tillegg til et annet apparat jeg ikke aner hva heter). Han ville ikke en gang vise meg frivektene, noe jeg ble svært skuffet over.

Det at ikke teknikken det gikk på, for den fikk jeg bare skryt for, men han mente det var "greiest for meg å bruke apparat".

Men skal jeg overhørte ham, da, og få noen av de rutinerte der til å vise meg frivektene?

Ikke det, tror jeg fikser det, men det er nesten litt skummelt å bevege seg inn på den avdelinga sammen med alle de store, sterke mennene ;-p

Har du lyst til å trene med frivekter så få noen andre til å vise deg det. Det er ingenting i veien for at ikke du skal kunne trene skikkelig knebøy (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser dette ikke er en helt ny tråd, men tar den opp allikevel, da jeg hadde time med PT i går.

Han anbefalte smithmaskina foran alt annet (i tillegg til et annet apparat jeg ikke aner hva heter). Han ville ikke en gang vise meg frivektene, noe jeg ble svært skuffet over.

Det at ikke teknikken det gikk på, for den fikk jeg bare skryt for, men han mente det var "greiest for meg å bruke apparat".

Men skal jeg overhørte ham, da, og få noen av de rutinerte der til å vise meg frivektene?

Ikke det, tror jeg fikser det, men det er nesten litt skummelt å bevege seg inn på den avdelinga sammen med alle de store, sterke mennene ;-p

Wow.. PT som gjør at du kundene blir redd for frivektsavdelinga. Høres ut som en klovn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dette ikke er en helt ny tråd, men tar den opp allikevel, da jeg hadde time med PT i går.

Han anbefalte smithmaskina foran alt annet (i tillegg til et annet apparat jeg ikke aner hva heter). Han ville ikke en gang vise meg frivektene, noe jeg ble svært skuffet over.

Det at ikke teknikken det gikk på, for den fikk jeg bare skryt for, men han mente det var "greiest for meg å bruke apparat".

Men skal jeg overhørte ham, da, og få noen av de rutinerte der til å vise meg frivektene?

Ikke det, tror jeg fikser det, men det er nesten litt skummelt å bevege seg inn på den avdelinga sammen med alle de store, sterke mennene ;-p

Daglig leder som viser nye medlemmer rundt på senteret der jeg er instruerer kun i apparater og smith-maskin. Null frivekter, altså, og helt håpløst.

Mistenker enkelte gjør dette delvis fordi de er late, kunnskapsløse, eller vil unngå skadeansvar (da det normalt er langt vanskeligere å skade seg ved hjelp av apparater).

Samtidig betyr det at begge power-rackene der som regel står ledige ;)

Squat er det engelske ordet for knebøy. Du kan gjøre knebøy til låret er parallelt med gulvet, som er godkjent dybde, eller du kan kjøre dype, noe jeg ikke foreslår om du ikke har tatt knebøy uten Mr. Smith tidligere.

Smithmaskinen kan brukes til 3 ting: pushups for oss litt svake, noe å holde i ved uttøying og om man trener seg opp etter en skade. Den skal ikke brukes til knebøy, du trenger ustabiliteten du får uten den for å trene støttemuskulaturen din!

Pushups i smith-maskin? Hvordan foregår det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dette ikke er en helt ny tråd, men tar den opp allikevel, da jeg hadde time med PT i går.

Han anbefalte smithmaskina foran alt annet (i tillegg til et annet apparat jeg ikke aner hva heter). Han ville ikke en gang vise meg frivektene, noe jeg ble svært skuffet over.

Det at ikke teknikken det gikk på, for den fikk jeg bare skryt for, men han mente det var "greiest for meg å bruke apparat".

Men skal jeg overhørte ham, da, og få noen av de rutinerte der til å vise meg frivektene?

Ikke det, tror jeg fikser det, men det er nesten litt skummelt å bevege seg inn på den avdelinga sammen med alle de store, sterke mennene ;-p

MÅ nesten anta at det må ha vært rimelig åpenbare grunner for at du ikke skulle kunne løfte vekter i friavdelingen. Enten at du er lam fra halsen og ned, eller at PT`n er lam fra halsen og opp.

Jeg har hatt èn kunde som jeg ikke satte i frivektsavdelingen før etter 4 mnd. Personen hadde virus på balansenerven, og så ut som en sjømann uten landelov på 4 år. Men idag er hun avhengig. Minst 6 økter i uken, fire av dem i frivektsavdelingen. Resten er løpeøkter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daglig leder som viser nye medlemmer rundt på senteret der jeg er instruerer kun i apparater og smith-maskin. Null frivekter, altså, og helt håpløst.

Mistenker enkelte gjør dette delvis fordi de er late, kunnskapsløse, eller vil unngå skadeansvar (da det normalt er langt vanskeligere å skade seg ved hjelp av apparater).

Samtidig betyr det at begge power-rackene der som regel står ledige ;)

Pushups i smith-maskin? Hvordan foregår det?

Det foregår slik at for oss som ikke greier (vanlige)push-ups helt enda, så kan man ta pushups til stanga på smithmaskinen, og etterhvert regulere den lengre og lengre ned til man greier å bakken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daglig leder som viser nye medlemmer rundt på senteret der jeg er instruerer kun i apparater og smith-maskin. Null frivekter, altså, og helt håpløst.

Mistenker enkelte gjør dette delvis fordi de er late, kunnskapsløse, eller vil unngå skadeansvar (da det normalt er langt vanskeligere å skade seg ved hjelp av apparater).

Samtidig betyr det at begge power-rackene der som regel står ledige ;)

Pushups i smith-maskin? Hvordan foregår det?

Sånn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det foregår slik at for oss som ikke greier (vanlige)push-ups helt enda, så kan man ta pushups til stanga på smithmaskinen, og etterhvert regulere den lengre og lengre ned til man greier å bakken!

Hihi, been there - done that! ...og gjør det fortsatt innimellom :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MÅ nesten anta at det må ha vært rimelig åpenbare grunner for at du ikke skulle kunne løfte vekter i friavdelingen. Enten at du er lam fra halsen og ned, eller at PT`n er lam fra halsen og opp.

Jeg har hatt èn kunde som jeg ikke satte i frivektsavdelingen før etter 4 mnd. Personen hadde virus på balansenerven, og så ut som en sjømann uten landelov på 4 år. Men idag er hun avhengig. Minst 6 økter i uken, fire av dem i frivektsavdelingen. Resten er løpeøkter..

Hehehe... Jo,jeg sliter med periodisk lamhet! :-p så vidt jeg vet er det ikke noe som skulle tilsi at jeg ikke kan bruke dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...