Gå til innhold

50 treningstips til kvinner og deres personlige trener


focuseme

Anbefalte innlegg

Lurer på hva medlemmer, spesielt kvinnelige medlemmer, her inne mener om denne artikkelen.

Noen interessante observasjoner:

  • De fleste kvinner vil uavhengig av treningsmengde og form, aldri se muskuløse ut.
  • Noen kvinner erfarer at overkroppen deres blir mer muskuløs enn ønskelig, og bør derfor prioritere variasjon i treningen framfor en progressiv økning i belastningen.
  • Menn er generelt flinkere enn kvinner til å loggføre treningen sin (sjekk loggbokforumet vårt og vurder om dette stemmer).
  • Kvinner har en tendens til å kle seg selv sexy når de skal på trening, men finner det irrterende når menn viser dem interesse mens de trener. På overflaten gir ikke dette særlig mye mening.
  • Kvinner bryr seg i mindre grad om vitenskap, og empiriske erfaringer er ofte mer enn godt nok
  • Mange kvinner ser på all overkroppstrening som armtrening. Dette inkluderer også bryst-, skulder- og ryggøvelser.
  • Kvinner er mer godtroende enn menn, og havner ofte i «fella» for ulike trender og ting som er på treningsmoten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor enn lite "politisk korrekt" det er å si det tror jeg det du skrev stemmer, ikke bare i forhold til trening. Damer generelt synes "studier" og "fakta" er tøvete, for PT-en eller eksperten på TV som åpenbart vet alt sier at Step/BodyPump/urtepiller-og-salat/Aerobics/Bosu-ball er best for "lange slanke muskler". Dessuten har de prøvd styrketrening en gang (eller kjenner noen som har gjort det), men da fikk de gigasvære lår på tre uke og så ut som kroppsbyggere. Nevermind at dette er umulig uansett kjønn, alder og farmasøytisk hjelp. Ting som resultatorientert trening og kost -altså tung styrke med loggføring og progressjon, og nok protein- blir "teit". Tro og følelser trumfer fakta.

Ikke at mannfolk er immune, men for oss er det som regel ikke følelser som trumfer fakta men "willfull ignorance". :p

Edit: inb4 damerage. Nei, damene på fitnessbloggen er vel ikke representative for folk generelt, og det jeg skrev var dermed ikke mynta på dere. Hadde det TV-shop-mannen sa vært godt nok hadde dere jo ikke vært her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva medlemmer, spesielt kvinnelige medlemmer, her inne mener om denne artikkelen.

Noen interessante observasjoner:

  • De fleste kvinner vil uavhengig av treningsmengde og form, aldri se muskuløse ut.
  • Noen kvinner erfarer at overkroppen deres blir mer muskuløs enn ønskelig, og bør derfor prioritere variasjon i treningen framfor en progressiv økning i belastningen.
  • Menn er generelt flinkere enn kvinner til å loggføre treningen sin (sjekk loggbokforumet vårt og vurder om dette stemmer).
  • Kvinner har en tendens til å kle seg selv sexy når de skal på trening, men finner det irrterende når menn viser dem interesse mens de trener. På overflaten gir ikke dette særlig mye mening.
  • Kvinner bryr seg i mindre grad om vitenskap, og empiriske erfaringer er ofte mer enn godt nok
  • Mange kvinner ser på all overkroppstrening som armtrening. Dette inkluderer også bryst-, skulder- og ryggøvelser.
  • Kvinner er mer godtroende enn menn, og havner ofte i «fella» for ulike trender og ting som er på treningsmoten.

Gidder ikke klikke på linken, får nok idioti inn på skjermen som det er.

Påstandene du har klistret inn var mer enn nok...

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det interessante er om disse observasjonsstudiene er basert på nybegynnere eller kvinner som har trent lenge. Slik jeg oppfatter det er artikkelen en overgeneralisering - uten at de tar hensyn til treningserfaring.

Kvinner har en tendens til å kle seg sexy (for øvrig subjektivt hva som er sexy) - hva med loverboys i nipplesinglets?

Kvinner bryr seg mindre om vitenskap - jeg vil tørre å påstå at menn kan være like ille (jeg ser heller større skille mellom nybegynnere og folk som har trent lenge)

Kvinner ser på all overkroppstrening som armtrening - muligens linkes til forrige punkt.

Kvinner er mer godtroende? Må fremdeles sees i sammenheng med treningserfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med disse:

  • "Det er mye vanskeligere for kvinner å oppnå god teknikk i pushups enn for menn." :cautious: - Har vel med hvordan/hva man trener å gjøre?

  • "Mange kvinner har en forkjærlighet for enkle isolasjonsøvelser, fordi det lar dem kjenne at det brenner i muskulaturen." :cautious: - Ville si at bros er mer opptatt av isolasjonsøvelser... seriøst.

  • Det samme gjelder hvor enkelt kvinner har for å forbrenne fett. Noen ser ut til å kunne spise hva de vil og likevel være i god form, mens andre har problemer med å komme i god form til tross for at de spiser veldig sunt. :cautious: - må vel sees i sammenheng med hvordan de trener/innsats?

  • Mange kvinner spiser for lite protein fordi de tror at yoghurt og nøtter er gode proteinkilder. :cautious:

  • Kvinner er ofte mer godtroende enn menn, og havner ofte i «fella» for ulike trender og ting som er på treningsmoten (les f.eks Kvinner manipuleres av treningsbladene) :cautious: Hva med bros som lærer av hverandre/av å se på andre folk på treninga, eller bros som kjører på med samme treningsprogram som kompisen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det interessante er om disse observasjonsstudiene er basert på nybegynnere eller kvinner som har trent lenge. Slik jeg oppfatter det er artikkelen en overgeneralisering - uten at de tar hensyn til treningserfaring.

Kvinner har en tendens til å kle seg sexy (for øvrig subjektivt hva som er sexy) - hva med loverboys i nipplesinglets?

Kvinner bryr seg mindre om vitenskap - jeg vil tørre å påstå at menn kan være like ille (jeg ser heller større skille mellom nybegynnere og folk som har trent lenge)

Kvinner ser på all overkroppstrening som armtrening - muligens linkes til forrige punkt.

Kvinner er mer godtroende? Må fremdeles sees i sammenheng med treningserfaring.

Du ville vært overrasket over hvor lav terskelen for hva menn kan synes er sexy er. Treningstights som overlater lite til fantasien er obligatorisk, og tettsittende topper med utringning.. "Sexy" betyr aldeles ikke hotpants, trenings-bh og tung sminke. :p

Helt enig i at dette er en overgeneralisering og må sees i sammenheng med blant annet treningserfaring. Det dog sånn at erfaring ikke bare er proporsjonalt med hvor lenge man driver med noe. Om man løfter rosavekter og spaserer på mølla i årevis har man god erfaring på å gjøre noe som har bortimot null effekt på kroppen. Man må evne og vilje å søke rett informasjon eller hjelp fra mennesker som besitter denne informasjonen.

Hva vitenskap-punktet ditt angår tror jeg du finner flere menn som er opptatt av fakta og forskning enn kvinner. Kanskje ikke en stor andel relativt til antall menn, men stor relativ til andelen kvinner. Går du på folk som har trent lenge sier det seg selv at de kan mer om trening, ellers hadde de for lengst slutta grunnet vill frustrasjon for uteværende resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ville vært overrasket over hvor lav terskelen for hva menn kan synes er sexy er. Treningstights som overlater lite til fantasien er obligatorisk, og tettsittende topper med utringning.. "Sexy" betyr aldeles ikke hotpants, trenings-bh og tung sminke. :p

Helt enig i at dette er en overgeneralisering og må sees i sammenheng med blant annet treningserfaring. Det dog sånn at erfaring ikke bare er proporsjonalt med hvor lenge man driver med noe. Om man løfter rosavekter og spaserer på mølla i årevis har man god erfaring på å gjøre noe som har bortimot null effekt på kroppen. Man må evne og vilje å søke rett informasjon eller hjelp fra mennesker som besitter denne informasjonen.

Hva vitenskap-punktet ditt angår tror jeg du finner flere menn som er opptatt av fakta og forskning enn kvinner. Kanskje ikke en stor andel relativt til antall menn, men stor relativ til andelen kvinner. Går du på folk som har trent lenge sier det seg selv at de kan mer om trening, ellers hadde de for lengst slutta grunnet vill frustrasjon for uteværende resultater.

Jeg kan tenke meg til at terskelen er lav :rolleyes:

Treningserfaring er jo mye mye mye mer relevant, enn forskjellen på kvinner og menn. Det er min mening.

Helt enig i at mange kvinner må lære seg å bruke frivekter og tåle å bli svett på tredemølla etter noen korte intervaller.

Menn har også mange forbedringspunkt (<-- min egen mening, erfaring og observasjoner av nybegynnere eller menn som har lært seg feil teknikk av bros, samme gjelder for kvinner).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

  • Kvinner har en tendens til å kle seg selv sexy når de skal på trening, men finner det irrterende når menn viser dem interesse mens de trener. På overflaten gir ikke dette særlig mye mening.

Har en del venninner som faktisk kan falle under denne, de pleier å sminke seg i garderoben FØR trening, og bruker gjerne pushup bh under treningsbhen, "for da ser jo puppene så mye bedre ut, treningsbhen gjør dem jo bare flate!!".... Jeg derimot, vel, jeg ser ut som et jævla lykketroll påkledd av et barn på 3 år. håret til alle kanter og topper som gjerne skulle vært uten en del matflekker. I know I'm hot:)

Og for å ikke glemme gårdagens sminke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en del venninner som faktisk kan falle under denne, de pleier å sminke seg i garderoben FØR trening, og bruker gjerne pushup bh under treningsbhen, "for da ser jo puppene så mye bedre ut, treningsbhen gjør dem jo bare flate!!".... Jeg derimot, vel, jeg ser ut som et jævla lykketroll påkledd av et barn på 3 år. håret til alle kanter og topper som gjerne skulle vært uten en del matflekker. I know I'm hot:)

Og for å ikke glemme gårdagens sminke!

Det er like stort sprik på gutta når det kommer til å være forfengelig før de går inn å trener. Noen blir kastet ut av treningssentrene fordi de stinker for jævlig. Andre er ferdig stashet med gel i håret og gullenker som blinger så macho under den nye GASP T-tanken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta artikkelen for det den er, en observasjonsstudie basert på et relativt lite utvalg.

Man skal være veldig forsiktig med å generalisere, spesielt med et så lite utvalg, og muligens må man også konkretisere hvilke gruppe mennesker man sikter til. Både alder, geografi, samfunnslag mv.må kontrolleres for. Det som gjelder der undersøkelsen ble utført trenger ikke nødvendigvis gjelde i Norge.

Tar man artikkelen for det den kanskje ønsker å formidle, så tar man til seg de positive tingene. Vet man at ”oj, jeg trener med små vekter” så kan man jo få en endring der. Og hvis man hater at gutter ser på en mens man trener, så skift treningsklær eller si ifra til de som glor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifter ikke treningaklær fordi folk glor, jeg skal føle meg vell i det jeg har på meg, og det betyr en topp som er litt løs, så man ser litt av sportsbhen.. Men tror ærlig talt ikke det er det som gjør at folk stirrer. Jeg blir trossalt nedstirret uansett hvor jeg går. Tviler sterkt på at det har noe med det blåe håret å gjøre, hallo, hvem har ikke sett blått hår før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest johnmf94
Lurer på hva medlemmer, spesielt kvinnelige medlemmer, her inne mener om denne artikkelen.

Noen interessante observasjoner:

  • Kvinner har en tendens til å kle seg selv sexy når de skal på trening, men finner det irrterende når menn viser dem interesse mens de trener. På overflaten gir ikke dette særlig mye mening.

Dette er vel det punktet som skapte mest oppsikt på facebook, og førte til at mange gikk i forsvarsposisjon.

Men ingen merket at det blir oppfulgt av "Det er likevel slik at mange kvinner kler seg som de gjør fordi de vil føle seg bra mens de trener. Dette har med motivasjon og selvsikkerhet å gjøre."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...