Gå til innhold

Hvordan varmer du opp?


Opcode

Anbefalte innlegg

Etter utallige hoftebetennelser så skjønner jeg at jeg må kutte ut løpingen.

Jeg har pleid å varme opp med 30 minutter intervall på mølle, men der er stopp nå.

Gange på mølle kan være like ille.

Jeg prøvde meg på romaskin i dag. Er det noe tess? Liker å få kroppen i gang med både

pust og puls.

Hvordan varmer du opp, og hvor lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Varme opp til hva? 30 minutter intervall er lite hensiktsmessig om det er styrke du "varmer" opp til.

Pleier aldri gjøre en drit bortsett fra bruke lettere vekter 1-2 sett. Gidder ikke 5-15 min tullekardio. Vært skadefri i siden jeg begynte å trene for femten år siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke? Gammel vane kanskje... Like å "varme opp". Føler liksom at kroppen starter og er mer klar.

Så du mener at jeg like gjerne kan droppe det?

(Hoftene er forresten ikke skadet pga trening, men av revmatisme. Løp, støt, for mye belastning og vridninger gjør det værre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke? Gammel vane kanskje... Like å "varme opp". Føler liksom at kroppen starter og er mer klar.

Er som deg, varmer opp på romaskin eller mølla fordi det føles digg, selv om jeg veit det stort sett er bortkasta tid. Dropper jo ikke oppvarmingssettene for det liksom. Ser på det som en del av ritualet ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foam roller og gjør dynamiske øvelser, + oppvarmingssett for de øvelsene jeg skal ta :) Av og til 2-3 min med gåing på mølla hvis jeg føler jeg trenger det :p

Jeg varmer opp med å først kjøre en runde med Rumble roller på hele kroppen:

Deretter en runde med oppvarming og aktivisering:

Er vel det mest fornuftige svarene i hele tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjører stort sett den samme oppvarmingssekvensen:

Tøyer hofteleddsbøyer og bakside lår.

Et par varianter glutebridge, blir vel ca 30 reps til sammen.

Shoulder dislocations med "kosteskaft".

LYTW.

Rotatorcuff-øvelser i kabel.

+ oppvarmingssett på alle øvelser.

Har ekstra fokus på oppvarming av skuldre, da jeg tidligere var plaget med skuldersmerter. Null problemer nå (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...