Gå til innhold

Stygge, tykke ankler. Hjeeelp!


Thin_Lizzy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Syntes det er trist at du har et slikt forhold til dine ankler, spesielt når du er såpass heldig å ha en så velfungerende kropp med en så lav bmi. Det finnes maange der ute som ville heller hatt din kropp en sin egen, og kanskje sliter dem tilogmed med sykdommer, noe som det virker som du ikke plages av. Syntes du skal fortsette å ha en sunn livsstil og starte med å akseptere hvordan DIN kropp er laget, istedenfor å sammenlikne deg med andres kropper. Din kropp er UNIK. De fleste har noe de skulle ønske de kunne endre på, men vi må lære oss å leve med det. Håper alt ordner seg for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei, ser det er en stund siden noen skrev i tråden, men gjør det likevel :) Jeg har også "kraftige" legger/ankler, har også BMI på 19 og var ved styrketrening redd for å trene leggene - redd de skulle bli større. Men jeg har trent bl.a. tåhev (i trappetrinn med sekk på ryggen med vekt i). Jeg har nå definerte muskler i leggene, som igjen har gjort det føles mer "harmoni" mellom legg/ankler. Jeg har gått fra å hate leggene/anklene mine, til å være stolte av dem. Morsomt også når en får kommentarer at en har muskuløse ben :)

Jeg har alltid hatt mer "tyngde" fra hofter og ned enn i overkroppen. Veldig smal om livet, men var som om at alt det som skulle vært i overkroppen OG underkroppen - alt samlet seg i underkroppen. Men med vekttrening blir en mer tonet, får muskler og bena blir definerte. Supert, og er kjempefornøyd allerede (nb. har bare trent styrketrening jevnlig noen få måneder).

Lykke til, og vær stolt av hvordan du ser ut. Om du viser bena dine mer (gå i skjørt, kjole på jobb, i hverdagen), etterhvert blir du "vant" med dem, og ikke helt avhengig av å gjemme dem. Vær stolt av deg selv som du er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Hei, jeg har veldig kraftige legge/ankler. Har fått høre mye dritt og fått mange blikk. Det har blitt så stort problem for meg at jeg har begynt å isolere meg. Jeg er veldig slank, men leggene harmonerer ikke med resten av kroppen. Kan jeg være så frekk å spørre dere om hvor mange cm dere måler rundt ankelen og det tykkeste på leggen.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har veldig kraftige legge/ankler. Har fått høre mye dritt og fått mange blikk. Det har blitt så stort problem for meg at jeg har begynt å isolere meg. Jeg er veldig slank, men leggene harmonerer ikke med resten av kroppen. Kan jeg være så frekk å spørre dere om hvor mange cm dere måler rundt ankelen og det tykkeste på leggen.?

Trodde aldri folk la merke til anklene :D Men det er jo normalt å legge større vekt på "problemet" selv, enn hva det egentlig er!

Men tren legger og lår, da får nok beina mer harmoni. Men vil anbefale å bli fornøyd med den du er uansett hva! Å begynne å isolere seg er ingen utvei og det gjør ting bare mye værre, har vært der selv! Har hatt hudproblemer i snart 8 år, isolerte meg mye i starten og trodde aldri en jente ville se på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :-) Det gjør nok folk, men det er ikke så rart heller, for jeg ser rar ut. Har prøvd å akseptere og godta meg selv i mange år, men synes bare det blir verre. Det er så mye fokus på kropp og mote. Kroppen min passer ikke i buksene som selges i dag, skjørt og kjoler er det bare å styre unna. Gruer meg veldig til sommeren.

Mitt største ønske er at jeg skal klare å akseptere meg selv for den jeg er, det er bare så fryktelig vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjukke /legger er genetisk. Har arvet slike selv, og hatt komplekser i mange år. Nytter lite med slanking eller la være å trene i min erfaring. Fokuserer nå på at muskuløse legger er penere enn tjukke. ;) Selv om det ikke føles eller ser slik ut, så blir leggene smalere og nå kan jeg faktisk bruke støvletter i min størrelse, enn å måtte gå opp 2 størrelser for å få dem over leggene slik som før.

Tåhev er en god øvelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har veldig kraftige legge/ankler. Har fått høre mye dritt og fått mange blikk. Det har blitt så stort problem for meg at jeg har begynt å isolere meg. Jeg er veldig slank, men leggene harmonerer ikke med resten av kroppen. Kan jeg være så frekk å spørre dere om hvor mange cm dere måler rundt ankelen og det tykkeste på leggen.?

Jeg har også kraftigere legger enn de fleste, men å poste hvor "kraftige" disse er tror jeg ikke vil hjelpe deg til å akseptere dine egne legger. Det blir som å sammenlikne seg selv med andre noe som ofte bidrar til at folk får spiseforstyrrelser/kroppsbildeforstyrrelser. Det finnes ingen fasit på hva som anses som vakkert. Noen mener kraftige legger er vakre, andre ikke. Fokuser på å ha et sunt liv og ha en livsstil som du kan leve med. Selv har jeg også ting jeg ønsket var annerledes, men har akseptert det og har en del selv-ironi istedenfor å bry meg med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, mener du at det er bedre å ikke trene? Du sier at du har fått litt smalere legger, er det pga tårevått øvelser?

Nei, jeg sier man SKAL trene dem. Men har sett folk få beskjed her inne at de ikke skal trene leggene fordi muskler gjør dem større, noe jeg har erfart er helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar :) Det gjør nok folk, men det er ikke så rart heller, for jeg ser rar ut. Har prøvd å akseptere og godta meg selv i mange år, men synes bare det blir verre. Det er så mye fokus på kropp og mote. Kroppen min passer ikke i buksene som selges i dag, skjørt og kjoler er det bare å styre unna. Gruer meg veldig til sommeren.

Mitt største ønske er at jeg skal klare å akseptere meg selv for den jeg er, det er bare så fryktelig vanskelig.

Det er ikke lett nei og det vil ta tid. Men er det så mye bedre enn å bare styre unna alt. Styrketrening gav meg selvtillit og mestringsfølelse, etterhvert begynte jeg å akseptere meg selv slik jeg er (bedre fysikk var vel en rød tråd hær også) . Er trossalt født og oppvokst i Norge,det finnes langt større problemer dær ute i verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har veldig kraftige legge/ankler. Har fått høre mye dritt og fått mange blikk. Det har blitt så stort problem for meg at jeg har begynt å isolere meg. Jeg er veldig slank, men leggene harmonerer ikke med resten av kroppen. Kan jeg være så frekk å spørre dere om hvor mange cm dere måler rundt ankelen og det tykkeste på leggen.?

De slenger ditt om leggene dine? Nå ble jeg veldig nysgjerrig. Poste bilde du også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke tanken på å poste bilde når jeg knapt klarer å se på meg selv i speilet.

Om du selv synes leggene dine er stygge mens 10 av dine venner sier de er fine, hva tror du er korrekt da?

Jeg hadde/har perioder hvor jeg hater å se meg i speilet, men jeg tenker bare på alle de fine kommentarene jeg har fått, at kanskje det bare det er i mine øyne det er noe feil. :)

Håper du forstår hva jeg mener. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...