Gå til innhold

Stygge, tykke ankler. Hjeeelp!


Thin_Lizzy

Anbefalte innlegg

Hvordan får jeg sånne tynne, fine definerte ankler?

Mine er sånne trestubber rett i skoa. Virker som om kroppen min lagrer alt jeg har av fett på underkroppen. Plages litt med cellulitter også :(

Jeg tør ikke gå så veldig mye ned i vekt, da jeg har en BMI på bare 19. Jeg er ca 170cm høy.

Trener hvertfall 4 ganger i uka, og spiser relativt sunt.

Finnes det noen øvelser jeg kan gjøre?

Er det noe jeg skal spise/drikke evt. ikke spise/drikke?

Kosttilskudd?

Tips mottas med stor jubel og karmapoeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Med en så lav BMI (du er ikke langt fra å være undervektig), burde du hvertfall ikke gå NED i vekt :)

Av erfaring er synet på egen kropp ofte en sak noen jenter ikke har et helt objektivt forhold til, og da tror f.eks. anklene er mye større enn det de faktisk er :)

Tror du det er noen sjanse for at det kan stemme i dette tilfellet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok at ditt syn på dine ankler er noe helt annet enn det andre ville sagt om de. Her er det mye som sitter i hue tror jeg.Nå skal jeg selvfølgelig ikke bagatellisere dette problemet ditt,men jeg tror reelt sett at synet på deg selv bør jobbes med først og fremst:) Bilder kan jo også være veldig hjelpsomt i dette tilfellet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke her for å poste bilder av mine issues for deres amusement. Hvis dere ikke har noen konkrete råd for å bedre min tilstand trenger dere ikke svare. Er ute etter folk som har/har hatt dette problemet og funnet en løsning.

Takk sta, jeg skal fokusere enda mer på å trene resten av bena. Noen spesielle øvelser som er bedre enn andre?

(Jeg trener knebøy og utfall for det meste...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan forsikre deg om at det ikke bes om bilde for vår amusement, som du kaller det, men heller for å være i stand til å bedømme om det er et reelt problem på riktig grunnlag.

Tykke ankler med en BMI på 19 høres nok i de flestes ører litt lite trolig ut.

Når det gjelder forslag til øvelser ville jeg vurdert å legge til tåhev for å øke muskulaturen i leggene dine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forsikre deg om at det ikke bes om bilde for vår amusement, som du kaller det, men heller for å være i stand til å bedømme om det er et reelt problem på riktig grunnlag.

Tykke ankler med en BMI på 19 høres nok i de flestes ører litt lite trolig ut.

Når det gjelder forslag til øvelser ville jeg vurdert å legge til tåhev for å øke muskulaturen i leggene dine :)

Helt enig i denne:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ATTACH]87100[/ATTACH]

Har ingen gode bilder der man ser det så godt. Man kan se det litt her, men her står jeg på tå for å prøve å skjule det litt... (Skulle ta bilde av skoene egentlig)

Tåhev høres interessant ut. Skal prøves! Takk :)

post-23613-14440921379067_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde sikkert vært sunt. Men tilbake til tema: Hvordan får jeg det bort? Det ser faktisk ikke så bra ut i speilet. Og føles tungt også. Jeg vet at jeg ikke er så flink å drikke nok vann. Kan det ha noe med dehydrering å gjøre? Er det vann jeg har i beina?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal gjøre det også. Utelukke evt sykdommer. Fikk svar et annet sted at de kunne være hovne hvis jeg var plaget med beinhinnebetennelse. Og har jo hatt en god del smerter i forside legg i perioder med mye trening...:inpain: (Trodde jeg var støl; i flere uker :facepalm: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første synes jeg det er synd at du selv synes anklene dine er stygge. Det er virkelig synd å "plage seg selv" med slike komplekser når du er (etter det vi vet) ei frisk og sunn jente med en velfungerende kropp :)

Anklene består stort sett av knokler og sener (noen små stabilisernede muskler), slik at "tykke ankler" blir litt misvisende. Sannsynlgvis mener du nedre del av leggene?

Ødem (væskeansamling) i leggene forbinder man gjerne med graviditet og hjertesvikt (det er derfor gamle mennesker ofte bruker kompresjonsstrømper. Dette skyldes det som kalles "kronisk venøs insuffisiens" hvor venøs drenasje tilbake til hjertet ikke fungerer så bra som den burde. Dersom dette er tilfellet for deg vil gjerne tykkelesen variere i løpet av dagen, med minst hevelse om morgenen og mest hevelse om kvelden. Hevelsen er gjerne smertefull dersom du står mye på bena. Man kan ha medfødte misdannelser i disse klaffene som gir varierende grad av ødem. Du kan forsøke å sove en natt med beina høyere enn hjertet (f.eks. noen puter under lakenet til å ha bena på) og se om leggene er mindre tykke morgenen etter.

Jeg vil også som Afterall råde deg til å oppsøke lege og få diskutert situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo også nedre del av leggen ja. Jeg mangler liksom et sånt skille mellom legg og fot. Leggen går bare rett ned og så plutselig FOT!

Da jeg var barn var jeg sterkt plaget med å vrikke foten, eller tråkke over som noen sier. Kunne skje flere ganger i måneden. Gikk nesten konstant med tape. Vet ikke om det har noe med saken å gjøre.

Jeg har også alltid hatet å ha bena på gulvet når jeg sitter. ALLTID! Jeg er (til min mors store fortvilelse) hun som alltid slenger bena på bordet, stolen, sofaen, alt annet enn å ha dem på gulvet!

Jeg skal måle hvor mye forskjell det er fra morgen til kveld. Er rimelig sikker på at det er det.

Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...