Gå til innhold

Siste måltid - tråden!


Sweat

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Wok med ytrefilet av svin i strimler, og grønnsaker etter "hva har jeg liggende"-prinsippet:

Broccoli, sukkererter, paprika, gulrot, rødløk

Ris

Ginger & lemongrass woksaus

...og toppet herligheten med valnøtter, sesamfrø og litt rosiner(ja, faktisk!) bare for moro skyld:D alltid godt med litt ekstra gnask!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ble så fornøyd at jeg poster likesågodt hele oppskriften med en gang jeg!

bunnen er inspirert av alle disse leftseoppskriftene rundt om på alle treningsblogger og logger.

bunn:1 egg

1 hvitte

2 toppede ss havremel

2 toppede ss kokosmel

2 toppede ss pofiber

1 ts bakepulver

1 ts fiberhusk

vann

krydder

salt

stivpisk den ene hvitten med litt salt og sett til sides. miks så sammen alt det andre, spe på med vann til du har en veldig tykk røre, ikke deig, ikke kakerøre, men en fin mellomting. av krydder brukte jeg oregano, paprikakrydder, chili og chef paul prudhommes hot and sweet pizza and pasta spice. sistenevnte er virkelig å anbefale! det inneholder blant annet parmesanost som gir en herlig rund smak.

stek så bunnen i ca 10 min på 200 g før du legger på fyllet.

481408-12-1334260986875.jpg

bunnen før steking

hva man vil toppe med er selvfølgelig helt hundre prosent valgfritt. kanskje du er pepperonitypen? da topper du med pepperoni selvfølgelig! liker du reker og ansjos på pizzaen? da tar du det! selv er jeg veldig glad i kylling på pizza, så det brukte jeg! :)

481408-12-1334260423138.jpg

før steking

fyll:"spicy tomatsaus" ala Kristineelns (er det ikke det man skriver når den er selvkomponert a?)kyllingfilet

sopp

paprika

løk

ost

krydder

"spicy tomatsaus":en del ketchup

en del tacosaus

en del tomatpuré

et dryss chili, paprika og/eller annet ønsket krydder

har du en frossen kyllingfilet (som jeg) tiner du den i mikroen til den er gjennomtint, og gjerne begynt å bli litt stekt i kantene. kutt den så i så tynne skiver du klarer, IKKE BITER, men skiver. kutt opp soppen, løk og paprika også i skiver. liker du mindre biter er det selvsagt lov, men selv liker jeg stooore biter. smør ønsket mengde tomatsaus utover bunnen og legg på kyllingfileen og grønnsakene og topp med ønsket mengde ost og krydder. dere vet jo hvordan man lager en pizza, gjør det på den måten dere liker det!

sett den så tilbake i ovnen og stek til kyllingen ikke lengre er rosa, osten er smeltet og begynt å bli "tørr" (det er da den er best!!), og bunnen er blitt gyllen og brun i kantene.

481408-12-1334260426202.jpg

etter steking mmmmm

481408-12-1334260429503.jpg

den hvite klatten mellom tomaten og maisen er en miks av vanlig kesam og holidaydipmix.

server så gjerne med en god salat og en dressing eller lignende!

481408-12-1334260433988.jpg

jeg fikk omtrent 6 små stykker ut av denne oppskriften og spiste hele ja. som resulterte i en fin og sprengt mage. slik det skal være!

og hvis du liker hot og spicy mat som meg, legger du på et par (eller 10) jalepeños og salsa! mmmm NYT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det du spiser Ble litt nysjerrig her jeg nå! :)

God treningsøkt :D

Hehe, det er ChiaX kekkebrød med "sjokoladepålegg" av Proteinpulver, peautpulver (den m sjokoladesmak), kakao og stevia. De mørke "dryppa" på knekkebrødet er rester fra kalorifri sjokoladesaus:p

I glasset er det eplejuice med spirulina og green zone.

Takk! Nå venter snart dagens 2 økt.. Slappe av litt først da:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...