Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er vel kanskje litt mye pannekake-snakk her allerede men, her er mitt bidrag: Ett egg + en hvitte, en halv dl havregryn, to-tre ss bakepro, litt melk, sukrin, kanel, kardemomme, vaniljeessens og en ts cocosa = en feit pannekake som gir skolebolle-assosiasjoner. Digg.

Fortsetter under...

Camilla - Pannekaka di så ut som en måne med krater! Hehe, ja syltetøy med sukker er veldig godt. Men syltetøy uten sukrose er også godt, og er nok kanskje litt greit - i hvert fall hvis man spiser så store mengder med syltetøy som meg :wub:

Hva slags syltetøy bruker du?

Blåbær - Har perioder hvor jeg har dilla på blåbær, og da går det i Lerums - uten tilsatt sukker

Men jordbær er det jeg bruker mest, og da blir det følgende:

En pakke fryste jordbær (tines i pose eller bolle) og moses med gaffel eller VELDIG lett med stavmikser. Så putter jeg oppi litt guargummi (for å holde alt sammen når det skal ligge på brødskiva elle evt det du skal ha det på).

Jeg pleier å la den stå sånn "naturell", for så å strø over sukrin (liker de knasende sukkerkornene). Men du kan selvfølgelig slenge oppi sukrin med en gang.

Samme fremgangsmåte med bringebærsyltetøy...

Annonse

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...