Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 257
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Puh! Tok dette selv en gang for kort tid siden, og nå er jeg bare glad for at jeg lever.

Forøvrig artig at de bruker et bilde av en proteinboks som illustrasjonsbilde.

Hadde en uke hvor vi blanda 2.5 scoop Craze og 2.5 scoop super charged. Må ikke tro på all dritten mediaen allti skriver. Skal nok JÆÆÆVLA mye til for å daue av d

Annonse

Fikk etter mye om og men gjennom en boks craze til testing. Men tollen har prestert å legge på fortollingsgebyr på 340kr når varen kostet 35 pund? latterlig å betale 600 spenn for en boks. Er dette vanlig praksis eller burde jeg kontakte tollvesenet?

Det hørtes litt mye ut. Var det fraktpris i tillegg? Regnestykket er pakkens totalsum (vare+fraktkost)/100x25 +ca130kr i gebyr.

De har tatt med frakt i beregningen ja (£41 totalt). På kvitteringen står det følgende:

1. Utlevert sending (GBP 41,46) (NOK 366)

1. Utlagt toll/avgift kr. 33,00

1. Utlagt MVA kr. 60,00

1. Pris fortolling kr. 253,00 25%

SUM: kr. 346,00

For meg ser det ut som de har smurt litt vel tjukt på brødskiva her...

De har tatt med frakt i beregningen ja (£41 totalt). På kvitteringen står det følgende:

1. Utlagt MVA kr. 60,00

selve prisen på fortollingen har aldri pleid å være med enn 125 hos men så lenge det gjelder varer for under 1000 kroner, så det var veldig rart! Hvis det er posten som har gjort det så må det være feil, men dersom det er fraktselskapet som har gjort det for deg så kan de i utgangspunktet ta den prisen de ønsker. Det skjedde en gang da jeg bestilte en kjole fra USA at fraktselskapet tok seg av alt av fortolling osv og sendte faktura på det etterpå, men det var dyrere enn om bare posten hadde gjort det.

Annonse

1. Utlagt MVA kr. 60,00

Kan høres slik ut. Men det går jo mot sommer, og jeg vet at Jens Stoltenberg ønsker seg ny cabincruiser til sesongen så du skal ikke se bort i fra at vaktbikkjene jobber hardt nå for å samle inn midlene.

PN var flink og satt på £12 som pris og at sendingen inneholdt noe kosmetikkgreier. De hadde tilogmed tatt på nye klistremerker over de originale på boksen som sa at det var noe nailpolishgreier. Ble jo seff gjennomskuet, så måtte sende faktura og dokumentasjon på innhold før jeg fikk det gjennom tollen. Kommer uansett til å ringe å høre hvordan de forsvarer at tollprisen kom på tilsvarende produktpris imorgen.

Utifra de siste dagers avisoppslag kan vi vel kanskje regne med at det ikke blir mulig å bestille Craze fra internett stort lenger?

PN var flink og satt på £12 som pris og at sendingen inneholdt noe kosmetikkgreier. De hadde tilogmed tatt på nye klistremerker over de originale på boksen som sa at det var noe nailpolishgreier. Ble jo seff gjennomskuet, så måtte sende faktura og dokumentasjon på innhold før jeg fikk det gjennom tollen. Kommer uansett til å ringe å høre hvordan de forsvarer at tollprisen kom på tilsvarende produktpris imorgen.

Utifra de siste dagers avisoppslag kan vi vel kanskje regne med at det ikke blir mulig å bestille Craze fra internett stort lenger?

Kanskje du måtte betale mer gebyr fordi de tar noe greier for oppbevaring av varer? Siden de måtte vente på kvittering osv.. helt bak mål, uansett!

HVORFOR kjøper dere fra USA? Er dere retarderte? Noobtown :D

Edit: Enhanced var så billig der at det nesten er verdt den store sannsynligheten for at den stoppes i tollen:)

Fikk denne i posten idag heeeelt fra USA, 0 toll. Whos the retard now retard:ROFLMAO:

post-24458-14440935022777_thumb.jpg

Fikk etter mye om og men gjennom en boks craze til testing. Men tollen har prestert å legge på fortollingsgebyr på 340kr når varen kostet 35 pund? latterlig å betale 700 spenn for en boks. Er dette vanlig praksis eller burde jeg kontakte tollvesenet?

Opplevde det samme da jeg kjøpte Jack3d Micro fra England. Gebyret oversteg varens verdi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...