Gå til innhold

Pepsi Max - ?


LeanMachine

Anbefalte innlegg

Hei,

nå har jeg ikke lett igjennom alle trådene for å finne svaret på dette, så laget en tråd om det her istedet. Jeg lurer på om pepsi max er så mye bedre enn vanlig brus. Jeg liker jo å drikke litt sånt av og til, og er vanskelig å skulle holde seg unna i noen sammenhenger. Har lest SÅ mye forskjellig og folk sier SÅ mye forskjellig om at det er greit å inkludere pepsi max i et sunt kosthold. Det er jo kunstig søtet, sant? Så hvorfor er det så mye sunnere, eller er det bedre i det hele tatt? Blir aldri helt klok på det der føler jeg. Please share some thoughts ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pepsi max er mye bedre en vanlig brus med flere kg sukker. Små mengder er ikke skadelig. Skal drikke veldig mye før det blir usunt. Alt med måte ;)

Drikker fint 1-2 bokser med pepsi max daglig.

Ja, har tenkt det jeg og. Alt med måte liksom ;) Er bare at jeg har hørt så veldig mye forskjellig, så man kan jo bli helt gal av alle rådene man får :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke noe problem med det, det er ikke kalorier i pepsi max i forhold til vanlig brus så du vil ikke legge på deg, men istedet for sukker har de søtningsstoffer i brusen istedet kalt aspartam. Det går forskjellige myter rundtomkring om det er ille for deg eller ikke men jeg har fått inntrykk av at det ikke er så ille, ihvertfall ikke om man ikke overdriver.

Drikker selv en del av det når jeg er på deff og bekymrer meg veldig lite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser ikke noe problem med det, det er ikke kalorier i pepsi max i forhold til vanlig brus så du vil ikke legge på deg, men istedet for sukker har de søtningsstoffer i brusen istedet kalt aspartam. Det går forskjellige myter rundtomkring om det er ille for deg eller ikke men jeg har fått inntrykk av at det ikke er så ille, ihvertfall ikke om man ikke overdriver.

Drikker selv en del av det når jeg er på deff og bekymrer meg veldig lite :)

Ja, det er det jeg har lest jeg og. Men da går jeg inn i helga med god samvittighet ovenfor Pepsi Maxen min <3 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt ser en vel vanligvis få 'tynne' drikke sukkerfri brus som Pepsi Max og Cola Light/Zero?

Anbefaler deg å lese denne:

Sugary Drinks or Diet Drinks: What's the Best Choice? - Healthy Drinks - The Nutrition Source - Harvard School of Public Health

Kroppen tolker søthet som energi, og forbereder seg på dette, så vidt jeg forstår. Dette henger sammen med det jeg mener å ha blitt dokumentert i HBO's Weight of the Nation; at folk som drikker lettbrus ofte kompenserer med å spise mer.

Selv inntar jeg heller en vanlig Cola i ny og ne med sukker, og velger bort kunstige søtningsmidler en ikke vet langvarig effekt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt ser en vel vanligvis få 'tynne' drikke sukkerfri brus som Pepsi Max og Cola Light/Zero?

Anbefaler deg å lese denne:

Sugary Drinks or Diet Drinks: What's the Best Choice? - Healthy Drinks - The Nutrition Source - Harvard School of Public Health

Kroppen tolker søthet som energi, og forbereder seg på dette, så vidt jeg forstår. Dette henger sammen med det jeg mener å ha blitt dokumenter i HBO's Weight of the Nation; at folk som drikker lettbrus ofte kompenserer med å spise mer.

Selv inntar jeg heller en vanlig Cola i ny og ne med sukker, og velger bort kunstige søtningsmidler en ikke vet langvarig effekt av.

Smart ;) Nå ga du meg en hel del å tenke på. Hehe. Takk for tips, skal lese igjennom artikkelen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en drøss av tråder på dette emnet! Sett bort i fra tannhelsen så er sukkerfri brus bedre en brus med sukker. Uansett hva mytene måtte mene. Og nei, aspartam i de mengdene du klarer å drikke er ikke farlig.

En boks pepsi max inneholder 2% av daglig inntak aspartam, (ADI) Denne ADI`en har en sikkerhetsmargin som du kan gange med 100. Ergo kan du drikke 50 bokser for å nå 100% ADI, og 500 før du trenger bekymre deg.

Vegard Lysne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg sluttet å drikke Pepsi Max, så måtte jeg igjennom flere dagers smerte helvete, jeg hadde så vondt i hodet at det var nesten så jeg ga opp. Jeg hadde også abstinenser på lik linje som da jeg sluttet å røyke. Nå skal det sies at jeg drakk mye Pepsi Max, jeg hadde alltid en flaske i nærheten. Men jeg synes det er litt skremmende, at man rett og slett blir fysisk avhengig. Jeg kjenner ingen som drikker Pepsi Max, som med hånden på hjertet kan si at det er enkelt å kutte det ut. Jeg er glad jeg sluttet med det,godt å ikke være avhengig av noe. Vann er det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker desverre en del pepsimax, og jeg har ikke lagt på meg. Men jeg ønsker ikke lengere å være avhengig. Så jeg trapper ned, og kutter det ut. Drukket en del vann i dag. Jeg tror det beste er å kutte det ut.
Jeg la heller ikke på meg av Pepsi Max, men tviler på at det er bra for kroppen, så like greit å kutte det ut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt ser en vel vanligvis få 'tynne' drikke sukkerfri brus som Pepsi Max og Cola Light/Zero?

På samme måte som du ser få tynne folk som slanker seg?

Hei,

nå har jeg ikke lett igjennom alle trådene for å finne svaret på dette, så laget en tråd om det her istedet. Jeg lurer på om pepsi max er så mye bedre enn vanlig brus. Jeg liker jo å drikke litt sånt av og til, og er vanskelig å skulle holde seg unna i noen sammenhenger. Har lest SÅ mye forskjellig og folk sier SÅ mye forskjellig om at det er greit å inkludere pepsi max i et sunt kosthold. Det er jo kunstig søtet, sant? Så hvorfor er det så mye sunnere, eller er det bedre i det hele tatt? Blir aldri helt klok på det der føler jeg. Please share some thoughts ;)

Kort svar: Kunstig søtet brus er en hel evighet bedre enn sukkerbrus om du drikker dette ofte.

Langt svar: Aspartam er farlig! | Fitnessbloggen Forum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepsi Max er ingenting å bekymre seg for. Når det handler om å trigge sultfølelsen har dette ingenting å gjøre med innvirkning på blodsukker eller insulinnivåer. Mange forbinder derimot drikke med mat, enten bevisst eller ubevisst, og tanken, lukten og synet av mat frigjør gastrin i magen som igjen kan føre til kontraksjoner av magesekken som vil gjøre seg til kjenne som sult hos de fleste. Dette har heller ikke med pepsi max i seg selv å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...