Gå til innhold

Pepsi Max - ?


LeanMachine

Anbefalte innlegg

Nå var det snakk om vann, at vann kan være farlig å drikke for mye av også :) men selvsagt 15+ bokser med lett brus er nok ikke så smart å drikke.

Ah, my bad:P

Kan være farlig å drikke for mye vann ja, men tror jeg leste en plass at de gangene noen har dødd av vann har vært konkurranser som gikk ut på å drikke mest mulig vann på kortest mulig tid :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bra tråd:p hehe...har tenkt på dette spørsmålet lenge, men aldri turt å poste det! så en dokumentar om sukkerfri brus og kunstig søtning, og fikk panikk så kuttet det helt ut! men det er vanskelig gitt....men jeg får panikk bare jeg ser nyheter også, ser for meg 3.verdenskrig med en gang! så må prøve å ikke være så bekymret og bare go with the flow...drink all the pepsi max!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta ut maxen mot vanlig cola for en stund siden. Herregud så deilig det var med vanlig cola i stedet for det syrevannet. Man får jo så villt sukkersug og kroppen eser ut. Så tar heller ett glass cola som jeg koser meg med, og vann resten av dagen i stedet for å chugge nedpå med max og småspise i tillegg... cola har jo bare naturlige indigredienser, men selvsagt det er mye sukker, så man kan ikke drikke så mye hele tiden. Drikk heller vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bytta ut maxen mot vanlig cola for en stund siden. Herregud så deilig det var med vanlig cola i stedet for det syrevannet. Man får jo så villt sukkersug og kroppen eser ut. Så tar heller ett glass cola som jeg koser meg med, og vann resten av dagen i stedet for å chugge nedpå med max og småspise i tillegg... cola har jo bare naturlige indigredienser, men selvsagt det er mye sukker, så man kan ikke drikke så mye hele tiden. Drikk heller vann.

Dårlig disiplin? Man trenger ikke gå og små spise selv om man drikker Pepsi Max. Pepsi Max er daglig "kos" for min del. I helgene kan jeg heller kose meg med en boks tress is :hungry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig disiplin? Man trenger ikke gå og små spise selv om man drikker Pepsi Max. Pepsi Max er daglig "kos" for min del. I helgene kan jeg heller kose meg med en boks tress is :hungry:

Sliter ikke med dårlig disiplin, småspiser sjeldent, men da jeg drakk pepsi merket jeg mye mer til søstsuget. Så da ble det vann i stedet. Det beste er uansett å ikke drikke brus, og heller vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja hvorfor ikke . Leste blant annet en artikkel i illvit om hvordan mus reagerte på sukker. Unnskyldte meg lenge med at nei hjernen trenger jo sukker og sukker er egentlig en grønnsak, altså fra en vekst, altså sukkerrør.

Sukker gir ett kick og jeg liker ikke den raske blodsukker stigningen jeg faktisk er i stand til å kjenne. Å klart skulle jeg spist både brun ris og sukker ville den totale mengden bli for stor. For meg.

Ønsker å forebygge diabetes 2. Det finnes i familien og har selv for høy bmi. (Enda)

ER det greit ? Får jeg lov ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja hvorfor ikke . Leste blant annet en artikkel i illvit om hvordan mus reagerte på sukker. Unnskyldte meg lenge med at nei hjernen trenger jo sukker og sukker er egentlig en grønnsak, altså fra en vekst, altså sukkerrør.

Sukker gir ett kick og jeg liker ikke den raske blodsukker stigningen jeg faktisk er i stand til å kjenne. Å klart skulle jeg spist både brun ris og sukker ville den totale mengden bli for stor. For meg.

Ønsker å forebygge diabetes 2. Det finnes i familien og har selv for høy bmi. (Enda)

ER det greit ? Får jeg lov ?

Du er ikke ei mus, og å sitat "bannlyse" ting som ikke er farlig og faktisk sunt (The Dirt on Clean Eating | Wannabebig) i fornuftige mengder er da ikke nødvendig. Det er nok Vegard Lysne enig i også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøkkelorda her er "moderate mengder". Du finn lite i butikken som kan ta livet av deg eller kroppen din så lenge du tar inn moderate mengder. Problemet med sukker og den slags er overkonsum. Godteri eller brus kvar dag til dømes.

Å kose seg med noko godt i helgene har ingen negativ effekt på kroppen, men kan ha ein svært positiv effekt på psyken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redusere - ja. Kutte det ut - gjerne. Bannlyse - hvorfor i all verden :)

så da blir det bare en diskusjon om ordet bannlyst da.. morsomt.

Ikke lov å ha for sterke meninger om ting her altså. neida, har kuttet ut sukker jeg, greit det .

ikke mer enn det, kutta det ut, ellers er det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...