Gå til innhold

Politihøgskolen opptak 2013


Aaandreaaa

Anbefalte innlegg

Ja, litt surt at jeg glapp med 1 sekund, men igjen jeg var helt tom :p Du får endel adrenalin, og jeg ga virkelig alt både der og på løpinga. Har enda sår hals pga. jeg sannsynligvis nådde makspuls.

Og ja, det er sant. Det er/var et virkelig et slag i trynet, og jeg er ganske lei meg. Hatt lyst til dette siden 10klasse, og nå vet jeg virkelig ikke hva jeg vil. Alt annet er jo mer enn bra nok, men så kommer det j synet og skal ødelegge. :bigtears: alt føles ok meningsløst akkurat nå. Lett å skulle motivere seg for å lese på en eksamen og.

Ja, men du har hatt et bra opptak!

Det er så utrolig kjedelig å høre. Også på det da!!!

Er det ingen mulighet for at du kan komme inn?

Skjønner at det er vanskelig å konsentrere seg om eksamen nå :-( så ufattelig kjedelig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det gikk veldig bra egentlig. Svømte på 2.06, så der fikk jeg akkurat ikke 2'er, ellers 3'er på alt med stor margin.

Men; jeg kan ikke bli politi :cry: fikk i fleisen at jeg er delvis fargeblind, så jeg har det ikke akkurat superfett akkurat nå. Og nei ikke psykiske tester, bare 1.5 time på pc'n med masse andre greier.

Nei, så kjedelig..!! Planen min var at alle fra fitnessbloggen skulle komme inn...! Misunner deg virkelig ikke den beskjeden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ble ikke dette fanget opp da du var hos legen? "feilet" du på den testen son viser tall i fargekladder? Har du vært klar over at du har vært delvis fargeblind fra før?

Jeg valgte for et par år siden å laseroperere begge øynene (i Thailand) fordi jeg vippet veldig på om jeg kom inn pga synet. Kanskje det fins en tilsvarende operasjon mot fargeblind?

Uansett er det utrolig trist å høre :( Beklager virkelig, og jeg håper det fins noe du kan gjøre.

Tok du opptaket i Oslo? 08.00 eller 13.00?

Tok ikke sånn test hos legen mener jeg å huske. Jeg scora litt dårlig da jeg var på sesjon for noen år tilbake, men tror ikke det var like dårlig som nå. Tror jeg kanskje har blitt verre. Han sa at det kanskje kunne skurre for pilot, men legen der sa ikke noe mer enn det, så har ikke tenkt på det.. Det finnes ikke laser for fargeblindhet, kun skjeve hornhinner. Det er sykt dritt... :( :(

Var der kl. 13.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men du har hatt et bra opptak!

Det er så utrolig kjedelig å høre. Også på det da!!!

Er det ingen mulighet for at du kan komme inn?

Skjønner at det er vanskelig å konsentrere seg om eksamen nå :-( så ufattelig kjedelig!!!

Ja, fikk jo skryt på løpinga osv. Kom 910meter, så godt over det jeg trengte. Alt gikk jo fint, frem til da..

Nei, det er ingen mulighet :( får bare gjøre det beste ut av eksamen, selvom det ikke akkurat kom på et supert tidspunkt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok ikke sånn test hos legen mener jeg å huske. Jeg scora litt dårlig da jeg var på sesjon for noen år tilbake, men tror ikke det var like dårlig som nå. Tror jeg kanskje har blitt verre. Han sa at det kanskje kunne skurre for pilot, men legen der sa ikke noe mer enn det, så har ikke tenkt på det.. Det finnes ikke laser for fargeblindhet, kun skjeve hornhinner. Det er sykt dritt... :( :(

Var der kl. 13.

Så kjedelig!!! Men jeg syns du burde ta en test asap hos en syns lege for å få sjekket dette ut. Men tok du ikke sånn test fra sånn bok når du var hos legen? Det står jo på det du skal sende inn at man skal sjekke dette :/ Dette syns jeg høres merkelig ut.

Jeg har fått streng beskjed om at jeg må ta utvidet synstest bare ved at jeg bruker briller/linser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig, Emiliemo :(

Jeg testa løpetesten i går. Pjuh! Har jogga en gang på to-tre måneder.. ..men i følge pulsklokka mi (og med chip i skoa) endte jeg på 0,77 km. Positivt overraska! :D

Ja, det er møk kjedelig, men lite å få gjort noe med..

Jeg løp til blodsmak i munnen :banghead: hadde ikke testa på forhånd, men alle har en vakt som passer på og sier ifra om du må løpe fortere eller ei. Men du slapper jo ikke av selvom du ligger langt foran. Ihvertfall ikke jeg. Hadde høy puls LENGE etterpå, adrenalin og alt. Alle bestod løpinga om jeg ikke husker feil. Det var 2 som røk ut på svømming, 1 gutt på hangups og 2 jenter i styrkedelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig!!! Men jeg syns du burde ta en test asap hos en syns lege for å få sjekket dette ut. Men tok du ikke sånn test fra sånn bok når du var hos legen? Det står jo på det du skal sende inn at man skal sjekke dette :/ Dette syns jeg høres merkelig ut.

Jeg har fått streng beskjed om at jeg må ta utvidet synstest bare ved at jeg bruker briller/linser.

Ja, det er det. Skulle kanskje ha gjort det, men jeg gjorde jo bare som legen sa jeg. Vi tok bare sånn med lapp foran øyet. Og det er jo null problem. For jeg mener ikke han tok frem boka, men ja.. :/ ikke noe å gjøre noe med nå uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det. Skulle kanskje ha gjort det, men jeg gjorde jo bare som legen sa jeg. Vi tok bare sånn med lapp foran øyet. Og det er jo null problem. For jeg mener ikke han tok frem boka, men ja.. :/ ikke noe å gjøre noe med nå uansett.

Testen med lapp over øyet er kun en vanlig synstest! Du skal se på bilder når du tar fargetesten?

Du gjorde vel det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testen med lapp over øyet er kun en vanlig synstest! Du skal se på bilder når du tar fargetesten?

Du gjorde vel det?

Jeg er i faktisk tvil om jeg gjorde det. Selv gjorde jeg jo bare som legen sa, tenkte ikke noe mer på det. Kan være at jeg tok med de fargene jeg behersker, for er ikke alle som jeg har utslag på. Rød og grønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i faktisk tvil om jeg gjorde det. Selv gjorde jeg jo bare som legen sa, tenkte ikke noe mer på det. Kan være at jeg tok med de fargene jeg behersker, for er ikke alle som jeg har utslag på. Rød og grønn.

Man må jo bare stole på legen og tro at man utfører riktige tester!

Men jeg hadde dobbelsjekket det her, jeg.. Er jo ganske sjeldent at jenter er fargeblind også, er det ikke? Pga kromosomene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man må jo bare stole på legen og tro at man utfører riktige tester!

Men jeg hadde dobbelsjekket det her, jeg.. Er jo ganske sjeldent at jenter er fargeblind også, er det ikke? Pga kromosomene.

Ja, ikke sant. Det er IKKE vanlig for jenter nei. Typ 3 % er fargeblinde av de som får det elns.. Nå er jeg ikke helt blind da, men sjansen er liten.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den måtte jeg prøve. Besto. Puh ah!

Tror jeg må panisk svømme på opptaket. Når jeg svømmer her selv, har jeg kun 9 sek margin fra å feile...

LOVER deg at adrenalinet slår inn! Selv svømte jeg 10 sek raskere, hadde testet en gang før opptaket. Går nok bra! :)

Var to jenter som klarte det med 2 sek :o Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...