Gå til innhold

Politihøgskolen opptak 2013


Aaandreaaa

Anbefalte innlegg

En slave og en trelle er det samme :)

Det skjønte jeg - men jeg forstår at jeg kommer til å suge i synonymer. Snakket med venninner i dag og nevnte "trell", og hun ene bare "ååh, slave fra viktingtiden". Så folk vet åpenbart litt, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skjønte jeg - men jeg forstår at jeg kommer til å suge i synonymer. Snakket med venninner i dag og nevnte "trell", og hun ene bare "ååh, slave fra viktingtiden". Så folk vet åpenbart litt, hehe...

Det er ikke et ord som blir veldig ofte brukt :-) neida, det fikser du. Du får alternativer å velge mellom :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan har det gått med dere som har vært på opptak så langt? Synes å huske det var andre enn emiliemo som skulle tidlig på opptak? :)June91? :)

Jeg var på opptak i Bergen på tordag & fredag :) Fikk 2 poeng på alle fysiske tester + bestått på dykk. Syns ellers det gikk veldig greit på datatestene, gruppeøvelsen og intervju. Utenom å trene godt og spesifikt, er det viktig å reflektere over seg selv og sine egenskaper. Det er ikke mulig å forberede seg så veldig til disse datatestene. Enten så fatter du det, eller så fatter du det ikke. ;) Kan godt svare på noen spørsmål dersom det er noe du/dere lurer på ang opptaket? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på opptak i Bergen på tordag & fredag :) Fikk 2 poeng på alle fysiske tester + bestått på dykk. Syns ellers det gikk veldig greit på datatestene, gruppeøvelsen og intervju. Utenom å trene godt og spesifikt, er det viktig å reflektere over seg selv og sine egenskaper. Det er ikke mulig å forberede seg så veldig til disse datatestene. Enten så fatter du det, eller så fatter du det ikke. ;) Kan godt svare på noen spørsmål dersom det er noe du/dere lurer på ang opptaket? :)

Gratulerer med vel overstått! :-)

Hva slags oppgave fikk dere på gruppeoppgaven?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått! :)

Hva slags oppgave fikk dere på gruppeoppgaven?

Takk! Vi skulle late som om vi var studentrådet ved PHS. Vi fikk inn 6 søknader om praksisplass ved Oslo politidistrikt under B2, på særskilt grunnlag, og skulle sammen bestemme hvilke 2 som skulle få de 2 plassene som var tilgjengelige. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på opptak i Bergen på tordag & fredag :) Fikk 2 poeng på alle fysiske tester + bestått på dykk. Syns ellers det gikk veldig greit på datatestene, gruppeøvelsen og intervju. Utenom å trene godt og spesifikt, er det viktig å reflektere over seg selv og sine egenskaper. Det er ikke mulig å forberede seg så veldig til disse datatestene. Enten så fatter du det, eller så fatter du det ikke. ;) Kan godt svare på noen spørsmål dersom det er noe du/dere lurer på ang opptaket? :)

Gratulerer med vel gjennomført! :-) Men Hvordan god er/var du til å svømme før opptaket? Har klart løpetesten med små marginer, men har enda ikke testet meg på svømmestevne, eneste sikre er at jeg skal svømme bryst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel gjennomført! :-) Men Hvordan god er/var du til å svømme før opptaket? Har klart løpetesten med små marginer, men har enda ikke testet meg på svømmestevne, eneste sikre er at jeg skal svømme bryst..

Jeg har aldri hatt noe problem med svømming, men har svømt minst én gang i uken i ca 6 uker. Men forbedret meg mye i svømming ved å få hjelp av en som driver med svømming til å svømme bedre teknisk og derfor slippe å kave. Sparte mye energi til resten av testene pga dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med vel gjennomført! :) Men Hvordan god er/var du til å svømme før opptaket? Har klart løpetesten med små marginer, men har enda ikke testet meg på svømmestevne, eneste sikre er at jeg skal svømme bryst..

Jeg har svømt 4 ganger før opptaket til torsdag, og jeg klarer AKKURAT minimumstiden på 2.40 når jeg svømmer bryst... Ble vanvittig sliten, og slet med pusten :confused: Svømte crawl, og da svømte jeg på 2.10, selv om jeg hadde svømt 3 ganger før og var kjempesliten. Anbefaler å teste en gang før opptaket, det er MYE tyngre enn du tror :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fulgt tråden en stund, og tenkte jeg nå måtte hive meg med i tråden da jeg begynner å bli ganske så nervøs. I morgen er det en uke til opptaksprøvene, men sliter enda med bommen (pullupsene) (n)

Noen andre som skal ha opptaksprøver 29 mai Pulje.1 i Oslo?

Lykke til med siste innspurt alle sammen;)

Sliter med bommen jeg og! (n) Jeg skal den 30 . :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svømt 4 ganger før opptaket til torsdag, og jeg klarer AKKURAT minimumstiden på 2.40 når jeg svømmer bryst... Ble vanvittig sliten, og slet med pusten :confused: Svømte crawl, og da svømte jeg på 2.10, selv om jeg hadde svømt 3 ganger før og var kjempesliten. Anbefaler å teste en gang før opptaket, det er MYE tyngre enn du tror :eek:

Ok. Takk! Men jeg har nok ikke tid til å innøve Crawl teknikk da jeg skal på opptak til onsdag. Så får satse på at vanlig bryst holder.. Uff! Nå holder ikke samlet snitt for meg til Stavern og Oslo likevel. Men greit å gjennomføre opptaket likevel så jeg vet hva jeg går til neste gang jeg søker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...