Gå til innhold

Politihøgskolen opptak 2013


Aaandreaaa

Anbefalte innlegg

Ja, da var intervju delen ferdig! For min del gikk det rett vest! Søker igjen etter fylte 30 år ;-) Lykke til med opptak og intervju til alle dere andre!! :-)

Hva skjedde? Det kan gå bra selvom du føler at det gikk "rett vest"? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, da var intervju delen ferdig! For min del gikk det rett vest! Søker igjen etter fylte 30 år ;-) Lykke til med opptak og intervju til alle dere andre!! :)

Huh? du er jo bare 23.. du har jo så mange år til å søke på deg før du er 30. Hvorfor akkurat når du er over 30 neste gang? o_O:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huh? du er jo bare 23.. du har jo så mange år til å søke på deg før du er 30. Hvorfor akkurat når du er over 30 neste gang? o_O:)

Hehe, dette fordi jeg holder på med en bachelor nå, og velger derfor å fullføre den og jobbe noen år. Derfor blir jeg nok 30 og kanskje mer før jeg velger å søke igjen :-)

Bare fartsboten min alene var grunn nok til at jeg kanskje ikke kunne komme inn, men selvfølgelig gjør de en helhetsvurdering, men tror virkelig ikke det gikk veien denne gangen! Men men, søker igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, dette fordi jeg holder på med en bachelor nå, og velger derfor å fullføre den og jobbe noen år. Derfor blir jeg nok 30 og kanskje mer før jeg velger å søke igjen :)

Bare fartsboten min alene var grunn nok til at jeg kanskje ikke kunne komme inn, men selvfølgelig gjør de en helhetsvurdering, men tror virkelig ikke det gikk veien denne gangen! Men men, søker igjen :)

Aldri gi opp håpet :) mange som søker sm sikkert har noe av den slags og sikkert endel som også kommer inn... Man greier visst man vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, dette fordi jeg holder på med en bachelor nå, og velger derfor å fullføre den og jobbe noen år. Derfor blir jeg nok 30 og kanskje mer før jeg velger å søke igjen :-)

Bare fartsboten min alene var grunn nok til at jeg kanskje ikke kunne komme inn, men selvfølgelig gjør de en helhetsvurdering, men tror virkelig ikke det gikk veien denne gangen! Men men, søker igjen :-)

Kan jeg spørre hvor stor den boten er? Eller hva som skjedde? Jeg har en bot i systemet også, men jeg blir litt irritert hvis den skal ødelegge! Jeg tror du klarer det, jeg :-) er mange som sitter igjen med en tar følelse etter intervjuet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvor stor den boten er? Eller hva som skjedde? Jeg har en bot i systemet også, men jeg blir litt irritert hvis den skal ødelegge! Jeg tror du klarer det, jeg :-) er mange som sitter igjen med en tar følelse etter intervjuet :-)

Jeg fikk 4200 kr i bot og to prikker på førerkortet. Så det var en skikkelig bom:p Men men.. Fokuset var mer på dette at det ikke er så lenge siden jeg ble stoppet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er den samme boten jeg har fått også.. FML!!!

Lenge siden du fikk den da? For det var det han nevnte til meg, at hadde det vært 5 år siden hadde det vært irrelevant, men er bare ca. 1 år siden jeg fikk min mot.. Også har jeg en "mobilbruk" bot i tillegg.. Så ble litt i overkant mye. Men men..

Har du vært på intervju enda da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden du fikk den da? For det var det han nevnte til meg, at hadde det vært 5 år siden hadde det vært irrelevant, men er bare ca. 1 år siden jeg fikk min mot.. Også har jeg en "mobilbruk" bot i tillegg.. Så ble litt i overkant mye. Men men..

Har du vært på intervju enda da?

Jeg fikk den kanskje i april? Men jeg skjønner ikke at det er en avgjørende faktor for om du kommer inn på skolen eller ikke? Da har tydeligvis ikke personlig egnethet noe å si?

Sa de bare "siden du har fått en bot, så kan du ikke gå på skolen"? Det tviler jeg på altså :-)

Har intervju i morgen :-) kjenner jeg gruer meg mer nå som du fikk den beskjeden der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå føler ikke jeg det er riktig av meg å legge ut om hva jeg ble spurt om, så jeg kommer hvertfall ikke til å komme med noen "spoilere" her. :) Det er ikke noe å bekymre seg over egentlig, bare husk å tenke deg litt om før du svarer, så går det kjempebra. :)

Var ikke meningen at alle skulle legge ut alle spørsmål, men litt greit å vite hva de generelt spør om. Mange ting som kan være greit å ha litt forskjellige synspunkter på før man drar inn. Er ofte lett å buse ut med det første du tenker på siden du sikkert er litt nervøs, og når du får tenkt på det - ville du ha svart helt annerledes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke meningen at alle skulle legge ut alle spørsmål, men litt greit å vite hva de generelt spør om. Mange ting som kan være greit å ha litt forskjellige synspunkter på før man drar inn. Er ofte lett å buse ut med det første du tenker på siden du sikkert er litt nervøs, og når du får tenkt på det - ville du ha svart helt annerledes :)

Det er en del av testen å ikke buse ut med alt mulig. Hele intervjuet er bygd på dine holdninger. Man svarer det som best føles der og da. Ingen kan pugge seg til intervjuet.

Jeg fikk ikke spørsmålene på forhånd, alle skal møte opp med samme forutsetning. Selvfølgelig tenker jeg at jeg kunne ha svart annerledes i ettertid, men det er jo for sent nå.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med gruppeoppgaven og intervjuet :-)

Et tips er å ikke grue seg for mye ;-) bare vær deg selv, og vær ærlig!

På selve intervjuet så handler det mye om deg selv og egne erfaringer :-) ikke stress, husk å puste, så går det veldig fint :-)

Masse lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med gruppeoppgaven og intervjuet :)

Et tips er å ikke grue seg for mye ;-) bare vær deg selv, og vær ærlig!

På selve intervjuet så handler det mye om deg selv og egne erfaringer :) ikke stress, husk å puste, så går det veldig fint :)

Masse lykke til :)

Herregud, kjenner jeg gruver meg! Håper virkelig det går vår vei! :playful:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å gi dere en fasit på hva man får spørsmål om. Noen får de samme, noen får noen av de men også helt forskjellige. Men de spør godt rundt dine holdninger og meninger! Det viktigste er kanskje det å forstå hvorfor man har de holdningene man har. For å vise at man er bevisst over sine handlinger og valg :) Sett deg inn som operativ tjenestemann og tenk over situasjoner du kan komme i og hvordan du ville ha løst det. Og tenk HVORFOR du ville ha løst det sånn. Et eksempel på hvordan man kan forberede seg litt..... :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, kjenner jeg gruver meg! Håper virkelig det går vår vei! :playful:

Jeg kan informere om at jeg gruet meg veldig! Men når det hele begynner, så går veldig mye av seg selv :-)

Når man er heeelt ferdig, så skjønner man at det ikke var noe poeng å bruke så mye energi på nervøsitet!

Dette går fint!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å gi dere en fasit på hva man får spørsmål om. Noen får de samme, noen får noen av de men også helt forskjellige. Men de spør godt rundt dine holdninger og meninger! Det viktigste er kanskje det å forstå hvorfor man har de holdningene man har. For å vise at man er bevisst over sine handlinger og valg :) Sett deg inn som operativ tjenestemann og tenk over situasjoner du kan komme i og hvordan du ville ha løst det. Og tenk HVORFOR du ville ha løst det sånn. Et eksempel på hvordan man kan forberede seg litt..... :) Lykke til!

Det er som Gina sier :-) Mange av spørsmålene blir stilt ut ifra det du svarte på personlighetstesten. Det du svarer da er også grunnlaget for andre spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...