Gå til innhold

Politihøgskolen opptak 2013


Aaandreaaa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kan ikke se at logiske tester skal være grunnlag for intervjuet. Det er bare for å sjekke om du har en spesiell evne. Jeg har definitivt ikke den evnen :-) Vi er jo prøvekaniner, første gangen i år. De logiske gikk rævva til alle. Vanskelig som FY. Personlighetstesten og intervjuene som betyr noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se at logiske tester skal være grunnlag for intervjuet. Det er bare for å sjekke om du har en spesiell evne. Jeg har definitivt ikke den evnen :) Vi er jo prøvekaniner, første gangen i år. De logiske gikk rævva til alle. Vanskelig som FY. Personlighetstesten og intervjuene som betyr noe :)

Alt du gjør, fra fysiske opptak til hva du sier til legen når han skal gå gjennom papirene med deg teller... logiske tester ++ legger grunnlaget sammen med personlighetstest utifra hva slags hypotese din intervjuer skal stille. Og hva de oppfatter deg som...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se at logiske tester skal være grunnlag for intervjuet. Det er bare for å sjekke om du har en spesiell evne. Jeg har definitivt ikke den evnen :) Vi er jo prøvekaniner, første gangen i år. De logiske gikk rævva til alle. Vanskelig som FY. Personlighetstesten og intervjuene som betyr noe :)

Det er vel bare for sjekke om du har en gjennomsnittlig intelligens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forsåvidt greit. Men hvordan de skal benytte tallrekkene for å spør meg ut som person blir vanskelig. NOEN har de evnene, andre har de ikke. Jeg har de ikke. Skal du bli pilot eller lignende så må du ha disse evnene.

Jøss, sjekker de intelligensen min på bakgrunn av at jeg fikk en riktig på de sykt vanskelige testene så får de bare ha det så godt. Klarer nok å svare for meg uansett. Intervjuet avgjør alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er forsåvidt greit. Men hvordan de skal benytte tallrekkene for å spør meg ut som person blir vanskelig. NOEN har de evnene, andre har de ikke. Jeg har de ikke. Skal du bli pilot eller lignende så må du ha disse evnene.

Jøss, sjekker de intelligensen min på bakgrunn av at jeg fikk en riktig på de sykt vanskelige testene så får de bare ha det så godt. Klarer nok å svare for meg uansett. Intervjuet avgjør alt :)

Intervjuet avgjør ikke alt. jeg røk ut ifjor på bakgrunn av gruppe oppgaven hovedsaklig + at det var noen deler i personlighetstesten som sa jeg manglet det og det og det så de også på de andre tingene. Jeg kunne svare for alt jeg ble spurt om ifjor og kunne gi konkrete eksempler på det jeg sa men det var fremdeles ikke en mot en intervjuet som strøk meg hovedsaklig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forsåvidt greit. Men hvordan de skal benytte tallrekkene for å spør meg ut som person blir vanskelig. NOEN har de evnene, andre har de ikke. Jeg har de ikke. Skal du bli pilot eller lignende så må du ha disse evnene.

Jøss, sjekker de intelligensen min på bakgrunn av at jeg fikk en riktig på de sykt vanskelige testene så får de bare ha det så godt. Klarer nok å svare for meg uansett. Intervjuet avgjør alt :)

Var de sååå vanskelige altså?? Det er jo ikke noe kult da :-P Men du har et poeng med at vi er forsøkskaniner! Mulig de ser et mønster, og velger å "se bort" i fra disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med intervju mener jeg jo selvfølgelig gruppeintervju + vanlig intervju.

Henter dette fra PHS sin side:

"Når personlig egnethet blir vurdert på den enkelte kandidat, gjør opptaksnemnda en helhetsvurdering av mange ulike ting, og ingen blir vurdert som personlig egnet eller uegnet bare fordi de skårer høyt eller lavt på testene. Testene sier kun noe om noen konkrete evner, ikke noe om hvor personlig egnet en søker er funnet samlet sett."

Der står det vel egentlig svart på hvitt. Personlighetstesten legger grunnlaget for intervjuet osv.

Det er vel ikke mye man kan gjøre for å forberede seg. Enten har du de evnene, ellers har du de ikke. Jeg har aldri hatt slike evner, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med intervju mener jeg jo selvfølgelig gruppeintervju + vanlig intervju.

Henter dette fra PHS sin side:

"Når personlig egnethet blir vurdert på den enkelte kandidat, gjør opptaksnemnda en helhetsvurdering av mange ulike ting, og ingen blir vurdert som personlig egnet eller uegnet bare fordi de skårer høyt eller lavt på testene. Testene sier kun noe om noen konkrete evner, ikke noe om hvor personlig egnet en søker er funnet samlet sett."

Der står det vel egentlig svart på hvitt. Personlighetstesten legger grunnlaget for intervjuet osv.

Det er vel ikke mye man kan gjøre for å forberede seg. Enten har du de evnene, ellers har du de ikke. Jeg har aldri hatt slike evner, dessverre.

Så det vil si at du vet med sikkerhet at du aldri kan bli politi basert på disse testene?

Hva slags "evner" er det snakk om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med intervju mener jeg jo selvfølgelig gruppeintervju + vanlig intervju.

Henter dette fra PHS sin side:

"Når personlig egnethet blir vurdert på den enkelte kandidat, gjør opptaksnemnda en helhetsvurdering av mange ulike ting, og ingen blir vurdert som personlig egnet eller uegnet bare fordi de skårer høyt eller lavt på testene. Testene sier kun noe om noen konkrete evner, ikke noe om hvor personlig egnet en søker er funnet samlet sett."

Der står det vel egentlig svart på hvitt. Personlighetstesten legger grunnlaget for intervjuet osv.

Det er vel ikke mye man kan gjøre for å forberede seg. Enten har du de evnene, ellers har du de ikke. Jeg har aldri hatt slike evner, dessverre.

jeg tenker at om man er svak på analytiske evner under de nye testene de har fått med, samtidig som man er svak på det under gruppe oppgaven og intervjuet så vil de jo også se på testene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg tenker at om man er svak på analytiske evner under de nye testene de har fått med, samtidig som man er svak på det under gruppe oppgaven og intervjuet så vil de jo også se på testene?

Selvfølgelig. Det inngår i den helhetlige vurderingen til slutt sikkert. Men som PHS skriver på sine nettsider blir INGEN funnet personlig egnet bare på bakgrunn av høy eller lav score på testene. Som du sier. Vipper man mellom ja og nei, eller bare nei, så vil de nok vektlegge disse tyngre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...