Gå til innhold

Politihøgskolen opptak 2013


Aaandreaaa

Anbefalte innlegg

Det hjelper å ta én dag med alle øvelsene, da vet du hvordan du ligger an til opptaket.

Start med svømming. Svømming og løping er hardt(om du vil ha gode poeng). Hvis du har riktig svømmeteknikk, vil du klare det bra. Unngå å "bremse" når du treffer svømmekanten for å snu(der tapte jeg litt tid når jeg trente på opptaket forrige onsdag).

For å motivere deg selv vil jeg anbefale å notere ned tid og poeng, slik at du kan konkurrere mot deg selv på alle opptakskravene(det gjør jeg). Øvelse gjør mester fra A til Å :)

Håper dere kommer inn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk litt panikk og reiste til svømmehallen i sta jeg. Og da greide jeg 2.10 med vanlig bryst teknikk. Så det får gå bra, bare løp og bom jeg tviler litt på nå.. Satser på et lite adrenalinkick ;-)

Lykke til dere som skal i ilden i morgen!

BRA! =)

Da tar du onsdagen med god margin. Nå bør du slappe av frem til opptaket. Da gir kroppen mer. Prøv å sov lenge i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk litt panikk og reiste til svømmehallen i sta jeg. Og da greide jeg 2.10 med vanlig bryst teknikk. Så det får gå bra, bare løp og bom jeg tviler litt på nå.. Satser på et lite adrenalinkick ;-)

Lykke til dere som skal i ilden i morgen!

Lykke til :) vil gå bra.. adrenalinet gir deg MYE :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk litt panikk og reiste til svømmehallen i sta jeg. Og da greide jeg 2.10 med vanlig bryst teknikk. Så det får gå bra, bare løp og bom jeg tviler litt på nå.. Satser på et lite adrenalinkick ;-)

Lykke til dere som skal i ilden i morgen!

VI SKAL KLARE DET i morgen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til i morgen for de som skal på opptak! Ble ferdig med gruppeoppgave og intervju idag. Følelsen jeg sitter igjen med er litt blandet. Svarte så godt jeg kunne, men ble rett og slett litt overrasket også.

Fikk et spørsmål på hva jeg er fordomsfull mot. Dette er noe jeg rett og slett ikke har tenkt på. Vi alle er fordomsfull mot noe, om det er bevisst eller ubevisst. Jeg følte ikke at jeg fikk gitt det svaret jeg ønsket, så det er derfor jeg sitter igjen med litt blandet følelse. Ellers var det en god intervju :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i morgen for de som skal på opptak! Ble ferdig med gruppeoppgave og intervju idag. Følelsen jeg sitter igjen med er litt blandet. Svarte så godt jeg kunne, men ble rett og slett litt overrasket også.

Fikk et spørsmål på hva jeg er fordomsfull mot. Dette er noe jeg rett og slett ikke har tenkt på. Vi alle er fordomsfull mot noe, om det er bevisst eller ubevisst. Jeg følte ikke at jeg fikk gitt det svaret jeg ønsket, så det er derfor jeg sitter igjen med litt blandet følelse. Ellers var det en god intervju :)

Takk!

Hva svarte du ang fordommer?

Jeg vet at jeg har store fordommer mot romfolket. Så sitter her og leser litt fakta som kan støtte denne påstanden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i morgen for de som skal på opptak! Ble ferdig med gruppeoppgave og intervju idag. Følelsen jeg sitter igjen med er litt blandet. Svarte så godt jeg kunne, men ble rett og slett litt overrasket også.

Fikk et spørsmål på hva jeg er fordomsfull mot. Dette er noe jeg rett og slett ikke har tenkt på. Vi alle er fordomsfull mot noe, om det er bevisst eller ubevisst. Jeg følte ikke at jeg fikk gitt det svaret jeg ønsket, så det er derfor jeg sitter igjen med litt blandet følelse. Ellers var det en god intervju :)

Hvilke andre spørsmål fikk du?

Var det mye om hvorfor du vil bli politi, verdier etc?

Gratulerer med overstått opptak :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående spørsmål fra opptaket vil jeg ikke snakke så mye om. Dette er på grunn av at alle skal stille med de samme forutsetningene. Jeg forstår at det er en del som er veldig nervøs, men det eneste jeg kan si er at dere må glede dere og ta det som det kommer :)

Jeg fikk en veldig positiv opplevelse. Instruktørene der er ikke ute etter å ta deg. Alle vil hjelpe deg.

De fysiske testene tar mye på kroppen, med tanke på det er alt på en gang. Ta med mat med raske karbohydrater og få en god opplevelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I

Angående spørsmål fra opptaket vil jeg ikke snakke så mye om. Dette er på grunn av at alle skal stille med de samme forutsetningene. Jeg forstår at det er en del som er veldig nervøs, men det eneste jeg kan si er at dere må glede dere og ta det som det kommer :)

Jeg fikk en veldig positiv opplevelse. Instruktørene der er ikke ute etter å ta deg. Alle vil hjelpe deg.

De fysiske testene tar mye på kroppen, med tanke på det er alt på en gang. Ta med mat med raske karbohydrater og få en god opplevelse!

Du har et poeng der :-) rettferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gikk greit for min del i forhold til hypotesen han stilte meg på intervjuet og hvordan jeg fremstilte meg selv på intervjuet. Syns jeg fikk svart ganske greit på spørsmålene men at jeg også greide å formulere meg bra. Noe han påpekte når det kom til gruppeoppgaven.

MEn selv om han ga såvidt noen tilbakemeldinger så kan jeg ikke seile på det for alt kan skje uavehngig av det. Men siden jeg var der ifjor så visste jeg mer hva jeg er god for :smug: Jeg kan gi noen tips om noen sliter veldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alle som har vært på opptak i år, gjort dykking, svømming, benk, bom også løping? Kjedelig at bommen er nesten til sist, når det er den øvelsen jeg er svakest i :dry:

Jeg hadde rekkefølgen:

Benk, bom, løping, dykk og svømming :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, håper virkelig jeg får den rekkefølgen også!

Hvor skal du i ilden? Har et inntrykk av at rekkefølgen alle andre plasser enn i Tromsø er dykk, svømming, bom, benk og løping :)

Rekkefølgen var ganske hard da. Bakside lår klikket helt etter svømming, fjoff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...