Gå til innhold

Politihøgskolen opptak 2013


Aaandreaaa

Anbefalte innlegg

Så bra!!! Hvilke øvelser bruker du? :)

Jeg bruker markløft, knebøy, negative pullups, nedtrekk, isometrsike pushups, face pulls, pallof press, benkpress, utfall, miltærpress, foroverlendt roing og roing med hantler. Jeg gjør ikke alle disse ved hver eneste trening, men har satt opp tre ulike programmer som jeg bytter på, hvorav hvert program inneholder 5-6 av disse øvelsene. Det er utrolig gøy når man begynner med styrketrening, for fremgangen i begynnelsen er kjempestor, noe jeg finner utrolig motiverende! Jeg føler jeg virkelig har funnet treningsgleden, og en treningsform jeg vil fortsette med lenge etter opptaksprøvene er overstått :)

Jeg trener også kardio/intervaller to ganger i uken, og svømming når jeg føler for det. Jeg har roet litt ned på intervallene og tar litt flere langturer nå for tiden, mest fordi jeg liker å komme meg ut i naturen og trekke litt frisk luft når jeg ellers sitter inne på biblioteket og leser til eksamen dagen lang :) Så får jeg heller satse på kondisjonen for fullt på nyåret.

Er det forresten noen her som har meldt seg på treningene som er i regi av PHS nå i vinter? Jeg er for øyeblikket i utlandet, men har fått lov til å komme på treningene i Januar, da jeg har vinterferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker markløft, knebøy, negative pullups, nedtrekk, isometrsike pushups, face pulls, pallof press, benkpress, utfall, miltærpress, foroverlendt roing og roing med hantler. Jeg gjør ikke alle disse ved hver eneste trening, men har satt opp tre ulike programmer som jeg bytter på, hvorav hvert program inneholder 5-6 av disse øvelsene. Det er utrolig gøy når man begynner med styrketrening, for fremgangen i begynnelsen er kjempestor, noe jeg finner utrolig motiverende! Jeg føler jeg virkelig har funnet treningsgleden, og en treningsform jeg vil fortsette med lenge etter opptaksprøvene er overstått :)

Jeg trener også kardio/intervaller to ganger i uken, og svømming når jeg føler for det. Jeg har roet litt ned på intervallene og tar litt flere langturer nå for tiden, mest fordi jeg liker å komme meg ut i naturen og trekke litt frisk luft når jeg ellers sitter inne på biblioteket og leser til eksamen dagen lang :) Så får jeg heller satse på kondisjonen for fullt på nyåret.

Er det forresten noen her som har meldt seg på treningene som er i regi av PHS nå i vinter? Jeg er for øyeblikket i utlandet, men har fått lov til å komme på treningene i Januar, da jeg har vinterferie :)

Oj, det hørtes jo veldig bra ut. Til nå har jeg bare fulgt de treningsprogrammene som ligger inne på PHS sine sider. Har jo framgang, men synes det er litt få ryggøvelser (og de trengs siden jeg er relativt svak i den). Flere som bruker dem? Hvordan er framgangen?

Jeg har meldt meg på treningene i regi av PHS, men ser nå at jeg ikke har mulighet til å dra så ofte siden jeg bor et stykke unna samt jobber mye helg.. Er sikkert veldig greit å få med seg før opptak:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det hørtes jo veldig bra ut. Til nå har jeg bare fulgt de treningsprogrammene som ligger inne på PHS sine sider. Har jo framgang, men synes det er litt få ryggøvelser (og de trengs siden jeg er relativt svak i den). Flere som bruker dem? Hvordan er framgangen?

Jeg har meldt meg på treningene i regi av PHS, men ser nå at jeg ikke har mulighet til å dra så ofte siden jeg bor et stykke unna samt jobber mye helg.. Er sikkert veldig greit å få med seg før opptak:)

Ja jeg er/var også generelt veldig svak i ryggen og armer, så det er det fokuset mitt opplegg har. Det er jo også det som er noe av det viktigste på pullup- og benkpress-delen av opptaket. Jeg vil absolutt anbefale de to ro-øvelsene for å styrke ryggen. Isometriske pushups (hvor du holder deg stille i "pushup-posisjon" så nærme gulvet du klarer) er også kjempebra for kjernemuskulatur - myyye bedre for mage enn sit ups, og man får trent rygg og armer samtidig :)

Kanskje vi sees på PHS-trening i januar da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes veldig bra ut, Andrea!! :) har en del ryggøvelser som jeg bruker selv. Alle baseøvelsene samt roing, nedtrekk og kroc row (når jeg gidder)! Er PHS-treningen bare svømming, eller er det styrketrening + kondisjon også? :)

Treningsprogrammene som ligger inne på PHS sine sider går på både svømming, styrke og kondisjon. Er 3 forskjellige program du kan følge så vidt jeg kan huske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Noen som går med planer om å søke på Politihøgskolen til våren?

Tenkte kanskje vi kunne få igang en tråd, hvor man kan diskutere alt fra opptakskrav, legesjekk, trening, studiene osv osv. Kunne vært hyggelig!

(Vet ikke helt om denne bør flyttes til en annen kategori?)

Håper jeg ikke er den eneste vordende politistudenten her inne! :)

MEG! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Treningsprogrammene som ligger inne på PHS sine sider går på både svømming, styrke og kondisjon. Er 3 forskjellige program du kan følge så vidt jeg kan huske :)

Men de treningene som er i regi av PHS. Er det for alle øvelsene? Så et sted at de i hvert fall hadde svømmetrening! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de treningene som er i regi av PHS. Er det for alle øvelsene? Så et sted at de i hvert fall hadde svømmetrening! :)

Jeg fikk beskjed fra PHS om at de prioriterte minoriteter fremover norske søkere. Noe som sånnsett kanskje er greit da det var endel på min gruppe ikke greide å dykke engang. Hahaha de fløt bare rett opp igjen :roflmao:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min

Heihei :)

Søker selv i 2013, men er nok ikke klar når det gjelder det fysiske til da. Driver nå med "materiell juss", og vil gjerne prøve meg på noe mer praksisrettet.

Er det noen som vet hvor lang tid legesjekken tar? Legen min har forespeilet 20 minutter, og en del tas utenom på laboratorium. Slik som spirometri osv.

- Jusst

forrige gamle lege brukte rundt 30min. Men jeg måtte ta radiograf et annet sted + til optiker for å legge ved brillseseddel. Nå sist uke brukte jeg 2 timer fordi den nye legen jeg har er uerfaren med det. Men han gjorde det nøye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed fra PHS om at de prioriterte minoriteter fremover norske søkere. Noe som sånnsett kanskje er greit da det var endel på min gruppe ikke greide å dykke engang. Hahaha de fløt bare rett opp igjen :roflmao:

Dykk bør jo være den enkleste øvelsen?? Greide de å svømme da? :D haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de treningene som er i regi av PHS. Er det for alle øvelsene? Så et sted at de i hvert fall hadde svømmetrening! :)

Det er for alle øvelsene ja:) Tre separate program - et for svømming, et for styrke og et for utholdenhet:)

Fysiske tester - Politihoegskolen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for alle øvelsene ja:) Tre separate program - et for svømming, et for styrke og et for utholdenhet:)

Fysiske tester - Politihoegskolen

Ahh du tenkte selvsagt på treningene i regi av PHS!

Er både svømming og annen trening ja :-) Hvis du har meldt deg på har du kanskje fått mail? Jeg får iallefall mail før hver svømme - og treningsøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dykk bør jo være den enkleste øvelsen?? Greide de å svømme da? :D haha

Dykking er ikke like lett for alle. Greit nok, på opptaket dykker du kanskje ned en halvmeter eller noe sånt. I løpet av første klasse skal man ha en svømmetest der man skal dykke fire meter ned. Så det er bare å øve seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dykking er ikke like lett for alle. Greit nok, på opptaket dykker du kanskje ned en halvmeter eller noe sånt. I løpet av første klasse skal man ha en svømmetest der man skal dykke fire meter ned. Så det er bare å øve seg :)

Joda, jeg er enig! Det er ikke alle som synes det er like enkelt :-) åja, sier du det? 4 meter er ganske dypt + trykket! Men det skal nok gå greit for min del, jeg har livredningskurs på grunt og dypt vann! Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh du tenkte selvsagt på treningene i regi av PHS!

Er både svømming og annen trening ja :-) Hvis du har meldt deg på har du kanskje fått mail? Jeg får iallefall mail før hver svømme - og treningsøkt.

Har ikke meldt meg på :-( skal vurdere det denne uken om jeg får tid! Bor et stykke unna Oslo :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg er enig! Det er ikke alle som synes det er like enkelt :) åja, sier du det? 4 meter er ganske dypt + trykket! Men det skal nok gå greit for min del, jeg har livredningskurs på grunt og dypt vann! Hehe..

4 meter er dypt det. Jeg slet forferdelig med det. MEN - øvelse gjør mester! Jeg trente masse på det, så det gikk fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at jeg fant dette innlegget. Det kan hjelpe masse :)

Jeg hadde og tenkt å søke 2013.

Begynte på styrke for kanskje en måned siden, går greit, men jeg er utålmodig. Fant et fullkroppsprogram her på fitnessbloggen som jeg starta på. Er helt nybegynner på styrke, så jeg er spent om jeg kommer til å klare kravene. Siden jeg ikke har erfaring innen styrke, så vet jeg liksom ikke hvor lang tid ting tar.. Nå klarer jeg kanskje 5 reps på 30kg. Det er urovekkende lite i forhold til kravene, så den er jeg litt nervøs for.

Kondisjonen fikk jeg trent en del på håndballtrening, men det ble ikke effektivt nok, så jeg måtte slutte. Brukte også unødvendig mye tid, som jeg heller kunne ha brukt på målrettet trening mot de fysiske testene. Etter det har det egentlig dabbet av ettersom det er -14 grader ute. Skal få en ergometersykkel som jeg skal kjøre intervaller på.

Når det kommer til svømminga, så har jeg ikke testa noe enda. Har aldri hatt noen problemer med svømming, men er vel teknikken jeg må trene på slik at jeg svømmer fortest mulig. Skal kjøre svømme-planen på phs sine sider. Den virka morsom med vanntilvenningsøvelsene :D

Har allerede vært til legen å fått helsjekk. Trodde det var lang ventetid.. kremt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at jeg fant dette innlegget. Det kan hjelpe masse :)

Jeg hadde og tenkt å søke 2013.

Begynte på styrke for kanskje en måned siden, går greit, men jeg er utålmodig. Fant et fullkroppsprogram her på fitnessbloggen som jeg starta på. Er helt nybegynner på styrke, så jeg er spent om jeg kommer til å klare kravene. Siden jeg ikke har erfaring innen styrke, så vet jeg liksom ikke hvor lang tid ting tar.. Nå klarer jeg kanskje 5 reps på 30kg. Det er urovekkende lite i forhold til kravene, så den er jeg litt nervøs for.

Kondisjonen fikk jeg trent en del på håndballtrening, men det ble ikke effektivt nok, så jeg måtte slutte. Brukte også unødvendig mye tid, som jeg heller kunne ha brukt på målrettet trening mot de fysiske testene. Etter det har det egentlig dabbet av ettersom det er -14 grader ute. Skal få en ergometersykkel som jeg skal kjøre intervaller på.

Når det kommer til svømminga, så har jeg ikke testa noe enda. Har aldri hatt noen problemer med svømming, men er vel teknikken jeg må trene på slik at jeg svømmer fortest mulig. Skal kjøre svømme-planen på phs sine sider. Den virka morsom med vanntilvenningsøvelsene :D

Har allerede vært til legen å fått helsjekk. Trodde det var lang ventetid.. kremt...

Det går så bra så. Det halvåret du har foran deg kommer du til å gjøre stor framgang på såfremt du følger en god plan hele veien. Da burde ikke noen av kravene bli noe stress. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...