Gå til innhold

Fritt frem for testing på treningssentre


SlayerDad

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synes Elixia og Sats kan begynne med å teste sine ansatte. Om nødvendig kan jeg være behjelplig med å peke ut objekter som kan testes, slik at man slipper å kaste vekk unødvendig med ressurser.

Det ville elixia gjerne gjort om det var lov. Men abredistilsynet og datatilsynet har lovverk imot dette.

Og din synsing er ingen ting hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville elixia gjerne gjort om det var lov. Men abredistilsynet og datatilsynet har lovverk imot dette.

Og din synsing er ingen ting hvert.

Så du påstår at det er ingen av de hundrevis av ansatte på alle treningssentre under disse to komersielle sentrene som benytter seg av ulovlige dopingmidler, noe som er uforenlig med deres ansettelsesforhold? Påstår du også at en person som har over 10 års erfaring med trening ikke evner til å se hvilke personer som med en større grad av sannsynlighet doper seg enn andre? Hvilken person ville du valgt til å trekke ut testsubjekter, en sjef på Elixia som kommer rett fra en mellomlederposisjon i Gule Sider og aldri har trent et grann i sitt liv, eller en garvet veteran med 15 år i gamet, med erfaring fra en rekke kraftidretter ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg påstår ingen ting. Men mener bastandt at sålenge du ikke står på en lab med en blodprøve i hånden så synser du. Mulig du det er sannsynlig at du muligens kunne sett mulige symptomer lettere enn andre, men det blir bare synsing fra min side. Av to slike personer er jo svaret åpenlyst, heldigvis er det ingen slike ledere i elixia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævla irriterende hele greia ...

Hvis du tar bildet av en gjennomsnittlig fitnessbloggen bruker og viser til en hvilken som helst person på gata så vil han/hun sannsynligvis komme med følgende kommentar.. "nok en som har bolt ja...."

Av den enkle grunn så skulle jeg personlig ønske at det faktisk ble foretatt flere tester. Nå har jeg ingen som helst peiling på hvor mye en slik test koster, men jeg vil tro de enkelte senter kunne finansiert noe av dette med en 10'er ekstra på avgiften.

Det er flere og flere artikler om mosjonister (av alle ting) og amatør utøvere innen ulike grener som tyr til illegale prestasjonsmiddler. Fortsetter utviklingen sånn, så vil jeg som trener og holder meg i god form bli stemplet som en kriminell og som en juksemaker (gjelder forøvrig alle dere andre som trener rent)

Akkurat det finner jeg jævlig provoserende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det ikke kriminelt å bruke prestasjonøkende midler, og konkurrere du ikke kan det vanskelig sies å være juks. Folk får dytte i seg hva de vil, men hadde satt pris på at ungguttene ble spart for dårlig påvirkning. Fysisk kapital blir mer og mer viktig i samfunnet så hvis man ikke har på seg gasp uniform tviler jeg sterkt at man blir sett ned på av å holde seg i form.

Det er lett å se om noen har har brukt så lenge det er snakk om muskeloppbyggende midler. Hva er poenget med en test? Slå fast om karen er midt i en kur eller ikke? For det er det eneste man får slått fast hvis det ikke er snakk om stoffer med veldig lang sporingstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke kriminelt å bruke prestasjonøkende midler, og konkurrere du ikke kan det vanskelig sies å være juks. Folk får dytte i seg hva de vil, men hadde satt pris på at ungguttene ble spart for dårlig påvirkning. Fysisk kapital blir mer og mer viktig i samfunnet så hvis man ikke har på seg gasp uniform tviler jeg sterkt at man blir sett ned på av å holde seg i form.

Det er lett å se om noen har har brukt så lenge det er snakk om muskeloppbyggende midler. Hva er poenget med en test? Slå fast om karen er midt i en kur eller ikke? For det er det eneste man får slått fast hvis det ikke er snakk om stoffer med veldig lang sporingstid.

Dersom det er slik at man skal ha individuell frihet til å bole seg, synes jeg også at man skal ha individuell frihet til å teste. Dvs., bol deg gjerne som belgisk blå, men ikke gå inn på treningssentrene til de som faktisk har sunn moral og gode verdier. De vil teste deg og hive deg ut om du er en doper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er slik at man skal ha individuell frihet til å bole seg, synes jeg også at man skal ha individuell frihet til å teste. Dvs., bol deg gjerne som belgisk blå, men ikke gå inn på treningssentrene til de som faktisk har sunn moral og gode verdier. De vil teste deg og hive deg ut om du er en doper.

Hvorfor er det usunn moral og dårlige verdier å bole seg, om man ikke skal konkurrere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det usunn moral og dårlige verdier å bole seg, om man ikke skal konkurrere?

Fordi det kødder med skallen din og du slår ned kompisen min på byn, noe som igjen fører til unødvendig mer arbeid for det offentlige helsevesenet osv. Kompisen min får kanskje senskader oppi sin skalle etter hendelsen og havner hos nav og påfører samfunnet ytterligere unødvendige belastninger.

Videre så vil du selv kanskje trenge unødvendig hjelp av det offentlige helsevesenet etter å ha ødelagt kroppen din og psyken din.

Om du videre handler handler illegale midler hos Roger'n på hjørnet så er du gjerne med på å finansiere andre lyssky aktiviteter. I tillegg så er det umulig å vite hva du faktisk får i deg...

and i could go on and on...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det kødder med skallen din og du slår ned kompisen min på byn, noe som igjen fører til unødvendig mer arbeid for det offentlige helsevesenet osv. Kompisen min får kanskje senskader oppi sin skalle etter hendelsen og havner hos nav og påfører samfunnet ytterligere unødvendige belastninger.

Videre så vil du selv kanskje trenge unødvendig hjelp av det offentlige helsevesenet etter å ha ødelagt kroppen din og psyken din.

Om du videre handler handler illegale midler hos Roger'n på hjørnet så er du gjerne med på å finansiere andre lyssky aktiviteter. I tillegg så er det umulig å vite hva du faktisk får i deg...

and i could go on and on...

Du kunne sikkert went on and on. Men kan du ikke backe opp et par av påstandene dine?

Ønsker kilde/statistikk/dokumentasjon/utrbodering på og av;

  • Korrelasjon bruk av aas og mottak av ytelser fra NAV
  • Sammenheng bruk av aas og vold
  • Eksempler på unødvendig hjelp fra helsevesenet som følge av bruk av aas
  • Hvorfor det ikke skal være lov å kjøpe aas over disk
  • Hvorfor det er et problem for deg at N tar noe han ikke vet hva er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det kødder med skallen din og du slår ned kompisen min på byn, noe som igjen fører til unødvendig mer arbeid for det offentlige helsevesenet osv. Kompisen min får kanskje senskader oppi sin skalle etter hendelsen og havner hos nav og påfører samfunnet ytterligere unødvendige belastninger.

Videre så vil du selv kanskje trenge unødvendig hjelp av det offentlige helsevesenet etter å ha ødelagt kroppen din og psyken din.

Om du videre handler handler illegale midler hos Roger'n på hjørnet så er du gjerne med på å finansiere andre lyssky aktiviteter. I tillegg så er det umulig å vite hva du faktisk får i deg...

and i could go on and on...

I tillegg til det broren spurte om, så er det jo "lysskytt" fordi det er ulovlig, ikke fordi det nødvendigvis er umoralsk.

Hvis det ble ulovlig å drikke alkohol og røyke i morgen, ville da plutselig vært "galt"? Før i tiden ble prostituerte sett på som gudinner i enkelte kulturer. Hvorfor er det da mer umoralsk i dag?

Steroider kan være farlig hvis det brukes uforsvarlig. I fornuftige doser, not so much. Og ikke i forhold til andre ting som er lovlig. Hvor mange mennesker dør av alkohol og tobakk hvert år? (Det er langt flere som dør av det enn av bol.) Burde det da også vært ulovlig?

Finnes det dekning for påstanden om at steroider gjør mennesker mer voldelige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jævla irriterende hele greia ...

Hvis du tar bildet av en gjennomsnittlig fitnessbloggen bruker og viser til en hvilken som helst person på gata så vil han/hun sannsynligvis komme med følgende kommentar.. "nok en som har bolt ja...."

Av den enkle grunn så skulle jeg personlig ønske at det faktisk ble foretatt flere tester. Nå har jeg ingen som helst peiling på hvor mye en slik test koster, men jeg vil tro de enkelte senter kunne finansiert noe av dette med en 10'er ekstra på avgiften.

Det er flere og flere artikler om mosjonister (av alle ting) og amatør utøvere innen ulike grener som tyr til illegale prestasjonsmiddler. Fortsetter utviklingen sånn, så vil jeg som trener og holder meg i god form bli stemplet som en kriminell og som en juksemaker (gjelder forøvrig alle dere andre som trener rent)

Akkurat det finner jeg jævlig provoserende.

Når ble steroider et illegalt prestasjonsmiddel? Sist jeg sjekket er det ikke ulovlig å bruke, så jeg ser ikke argumentet i det hele tatt for at treningssentre skal håndheve lover som ikke eksisterer.

Problemet med steroider er jo det at det muliggjør urettferdige fortrinn innenfor konkurranse-idrett, men dette faller jo i sin helhet bort dersom vi snakker om noen som ikke er konkurrerende utøver (noe de fleste bolere ikke er). Men hvor er argumentet for å skulle hindre folk i å komme i form fortere dersom de mener det er verdt risikoen? Folk må selv avgjøre hva slags risiko de vil ta, og dette er holdningen vi har til fjellklatring, skikjøring, usikker sex, svømming, dykking, fallskjermhopping etc etc etc.

Mange flere som dør i påskefjellet hvert år enn det er som dør av steroidebruk, så hvordan kan man påstå at det ene er helt greit men det andre skal være ulovlig?

Kan forsåvidt nevne at jeg ikke bruker noe som helst prestasjonsøkende selv, jeg er bare lei av holdningen om at voksne mennesker skal behandles som barn og at det er statens rett å overstyre individet og kaste folk i fengsel for å gjøre noe som bare skader dem selv. Steroider er fortsatt lovlige, men det er nok bare ett tidsspørsmål før det endrer seg.

Igjen, det er helt legitimt å håndheve konkurranseregler mot steroider da det er bare rett og riktig at deltakere skal konkurrere med samme forutsetninger, men utenfor konkurranse ser jeg bare ikke argumentet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bli bedt om testing burde vel i de flestes øyne bli sett på som et kompliment.

Men jukserne vi nok alltid syte.

Jeg ser begge sider, men tviler på at alle som blir sett i styrkeavdelingen blir testet på pur faen, så selv om det er "fritt frem" så er det fortsatt tips (etc) som vil gjøre slik at folk vil bli bedt om å teste. Jeg vil faktisk være så frekk at jeg sammenligner det med de jeg kjenner som er blitt utestengt pga. anoreksi. Man bedriver stygt spill med kroppen sin + er usunne forbilder.

Ta det som et kompliment!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange flere som dør i påskefjellet hvert år enn det er som dør av steroidebruk, så hvordan kan man påstå at det ene er helt greit men det andre skal være ulovlig?

Sannheten med visse modifikasjoner ... Plutselig hjertestans er noe hardcore bolere kan bli plaget med. Kan være vanskelig å relatere til nettopp "boling" fordi man kan ha hatt en ukjent hjertefeil/sykdom. Samme med psykiske lidelser som har utgangs punkt i "boling".

Blir litt "teit" å sammenligne med risikosport... Utøvere av risikosport har stort sett en god risiko forståelse, utstyr, utdannelse osv osv. Kjøper du medikamenter på internett fra Hong Kong så har du ikke snøring på hva du putter ideg.

Med mindre du kan foreta dine egne kjemiske analyser av det du skal bruke ... så vet du ikke.

Som jeg skrev i innlegget over, så er nok ikke midlene i seg selv et problem... men konsekvensene for vedkommende som bruker og konsekvensene for resten av samfunnet blir i enkelte tilfeller så store at det er hevet over enhver tvil at en eller annen form for regulering/forbud bør være på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne sikkert went on and on. Men kan du ikke backe opp et par av påstandene dine?

Ønsker kilde/statistikk/dokumentasjon/utrbodering på og av;

  • Korrelasjon bruk av aas og mottak av ytelser fra NAV
  • Sammenheng bruk av aas og vold
  • Eksempler på unødvendig hjelp fra helsevesenet som følge av bruk av aas
  • Hvorfor det ikke skal være lov å kjøpe aas over disk
  • Hvorfor det er et problem for deg at N tar noe han ikke vet hva er

Hvorfor det er et problem for deg at N tar noe han ikke vet hva er

Mine skattepenger, går med på å fikse N når han går på snørra

Hvorfor det ikke skal være lov å kjøpe aas over disk

Det er en annen diskusjon. Kan tildels være enig med deg at det hadde vært bedre om enkelte preparater ble solg legitimt over disk med kyndig veiledning.

3 første spørsmålene dine... Jeg har vokst opp med endel typer. Som begynte å trene og bole i 18 års alderen. Det er en sukse historie fra ende til annen. Ene døde av hjerte infarkt i en alder av 26 år. Andre begynte som torpedo, klarte å holde seg flytende noen år men måtte tilslutt gi seg og er ufør. 3de er fremdels innlagt på psyk. institusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så er det bare å se på denne tråden for å få bekreftet at det ikke er hevet over noen tvil, da det er mange stemmer som mener det motsatte av det du gjør.

Ja det kan være vanskelig å peke på direkte årsak i enkelttilfeller, men dersom korrelasjonen er sterk så vil dette utvilsomt dukke opp i statistikken, og dersom den er så svak at den ikke dukker opp så lurer jeg veldig på ha argumentet er for å gjøre noe ulovlig basert på antakelsen om at det kan være farlig. Dette er ikke et unikt problem for steroider, så hvis vi tillater en viss grad av usikkerhet i alle andre sammenhenger, hvorfor er dette noe annerledes?

Angående risikosport så er du helt på jordet. Statistikken er helt klar på at folk dør som fluer i mange risikosporter, uavhengig av hvor mye risikoforståelse du mener at de har. Bare se på dødstallene for ekstreme klatrere. Og jeg kan fortelle deg at man har ikke noen bedre snøring på når ett skred kommer til å gå enn man har på hva som er i flasken man fikk fra hong kong. Du kan gjøre mye for å evaluere risikoen, men i bunn og grunn blir det ett lotteri hvor det er en viss sjanse for at det går dårlig. Du kan ikke være sikker på hva du får i flasken fra hong kong, men i likhet med en brevandrer som krysser en bre hvor han vet det kan være sprekker så vet personen som bestiller steroider fra hong kong at han tar en sjanse med tanke på hva han faktisk får. Og det er ikke irrelevant å trekke frem at problematikken rundt det med hong kong-steroidene er en problematikk som er skapt av det at man gjør det vanskelig å få tak i steroider. Hadde man kunnet få det til nesten samme pris på apoteket med en forsikring hva som var i det så hadde problematikken forsvunnet, så jeg vet ikke hvordan du kan si at det er ett argument for å gjøre det ulovlig når det er ett problem som hadde vært ikke-eksisterende dersom det var lettere å få tak i lovlig.

Angående kostnaden for samfunnet. Nøyaktig den samme problematikken her som med risiko... Vi vet veldig godt hva slags kostnader for samfunnet vi får av ubeskyttet sex, alkoholbruk, tobakksbruk, overspising, mangel på mosjon, risikoidrett etc etc etc. Så mener du at vi burde gjøre det ulovlig å ha sex uten kondomer, å drikke, å røyke, å innta mer enn X antall kalorier, å ikke trene eller å praktisere risikoidrett?

Så godt som alt som innebærer risiko for den enkelte innebærer også kostnader for fellesskapet, så nok en gang vil jeg vite hvorfor steroider er unikt og bør behandles annerledes fra alt annet vi tillater at mennesker gjør som utsetter dem for risiko og samfunnet for potensielle kostnader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bli bedt om testing burde vel i de flestes øyne bli sett på som et kompliment.

Men jukserne vi nok alltid syte.

Jeg ser begge sider, men tviler på at alle som blir sett i styrkeavdelingen blir testet på pur faen, så selv om det er "fritt frem" så er det fortsatt tips (etc) som vil gjøre slik at folk vil bli bedt om å teste. Jeg vil faktisk være så frekk at jeg sammenligner det med de jeg kjenner som er blitt utestengt pga. anoreksi. Man bedriver stygt spill med kroppen sin + er usunne forbilder.

Ta det som et kompliment!

Jeg vil ta det som et kompliment at noen tror jeg boler, men jeg tar det ikke som et kompliment at noen legger seg opp i hva jeg gjør hjemme når det ikke har noen påvirkning på dem.

Jeg vet ikke med deg, men jeg syns faktisk ikke at det at jeg ikke har noe å skjule er ett godt argument for at jeg skal måtte godta å få mitt privatliv invadert.

Dersom ett senter har lyst til å være kjent som ett dopingfritt senter og de promoterer seg slik ovenfor medlemmer så er ikke det problematisk i det hele tatt, senteret er privat og bør kunne sette de betingelsene de har lyst til dersom medlemmene er enige og villig har gått med på å bli testet. Problemet kommer når man har ett helt vanlig senter med vanlige medlemmer og man plutselig blir behandlet som en kriminell med ett krav om å bevise sin uskyld eller bli kastet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ta det som et kompliment at noen tror jeg boler, men jeg tar det ikke som et kompliment at noen legger seg opp i hva jeg gjør hjemme når det ikke har noen påvirkning på dem.

Jeg vet ikke med deg, men jeg syns faktisk ikke at det at jeg ikke har noe å skjule er ett godt argument for at jeg skal måtte godta å få mitt privatliv invadert.

Dersom ett senter har lyst til å være kjent som ett dopingfritt senter og de promoterer seg slik ovenfor medlemmer så er ikke det problematisk i det hele tatt, senteret er privat og bør kunne sette de betingelsene de har lyst til dersom medlemmene er enige og villig har gått med på å bli testet. Problemet kommer når man har ett helt vanlig senter med vanlige medlemmer og man plutselig blir behandlet som en kriminell med ett krav om å bevise sin uskyld eller bli kastet ut.

Har dessverre ingen sympati med deg/argumentene dine. jeg har bekjente som er utestengt pga. anoreksi, (da kan man begynne å snakke om å få privatlivet sitt invadert pga. legeerklæring) og jeg vil anta at du er enig i at folk som bedriver helseskadelig opplegg burde få hjelp istedet for å fortsette "galskapen". Og dermed har jeg heller ingen forståelse for din motstand for å bli testet (positivt) og at det er ingen "big deal". Jeg syns det er en big deal, ikke av lovmessige grunner, men helsemessige.

mange treningsentre (inkludert sats der jeg er medlem) har lenge hatt de antidopingsplakatene sine, så dette er ikke noe de pluselig ha fått for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...