Gå til innhold

Fritt frem for testing på treningssentre


SlayerDad

Anbefalte innlegg

Det blir bortimot umulig å si, men jeg vil tro at kk67 og Olympiatoppens treningsanlegg i Oslo har mindre forekomster av sterioder enn City Gym i Sandnes og Kaliber gym i Trondheim, to steder som er notorisk kjent for å huse flere havgregrynmisbrukere.

Teller kk67 som "et større senter", da? Tolket mer dithen at det skulle være snakk om en kjede, jeg ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva mener du med vanskligste veien? Du mener vel den riktige veien, og ta steroider, er ikke riktig. Ja jeg føler meg mere ''Hardcore'' av og gjøre det ordentlig. En og tulle med kroppen min bare for og ta en snarvei

Hvorfor er det ikke riktig å ta steroider? Jeg kan være enig i at det er dumt da jeg personlig ikke syns det er verdt risikoen, men når du bruker ordet "riktig" så gir det meg intrykket om at du snakker om det som ett moralsk spørsmål, og i den forstand kan jeg ikke skjønne hvorfor det ikke er "riktig" å bruke steroider, i og med at det er brukerens eget liv som potensielt er i fare. Om du snakker om konkurranseutøvere så kunne jeg ikke vært mer enig, da det er umoralsk å delta i konkurranse på falske premisser og dra nytte av ikke-tillatte hjelpemidler, men om du snakker om Bole-Ole nede på det lokale treningssenteret som syns det er verdt risikoen for å bli større enn han ellers kunne så kan jeg ikke begripe hvordan dette kan være ett spørsmål om riktig og galt.

Steroider har fordeler og ulemper, hvor effektiviteten er fordelen og de potensielle helseproblemene i det lange løp er ulempene, og jeg er av den formening at fordelene ikke er verdt ulempene for meg i hvertfal, men hvis du mener at grunnen til at man ikke bør bruke steroider er nettopp fordi de fungerer så tror jeg du blir nødt til å forklare det standpunktet.

Vil du også si at det ikke er riktig å spise grandiosa eller å kjøre bil? Begge disse aktivitetene gjør ting mer lettvint på bekostning av forventet levealder, men er de ett spørsmål om personlig prioritering, eller riktig og galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tenker jeg ikke på dopingspørsmålet, men føler du at du er mer hardcore og gjør en bedre jobb hvis du tar den vanskeligste veien?

Tenker feks på folk som skryter av at de spyr etter trening, kan noen gi meg 1 god grunn til at dette er kult?

Eller feks de som synes kylling er mer hardcore enn andre proteinkilder, er man virkelig kulere hvis man tar en vei som er mer utfordrende? Eller er man smart hvis man har kunnskap nok til å slippe?

Ganske interessant spørsmål i mine øyne, til tider virker det som om tilhengerne av denne fiktive, hardcore treningskulturen synes alt som er vanskelig er det beste.

and so talketh a man of the facebook generation...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå tenker jeg ikke på dopingspørsmålet, men føler du at du er mer hardcore og gjør en bedre jobb hvis du tar den vanskeligste veien?

Nå var svaret mitt mest rettet til bruken av steroider, iht. ts. Men mener det også mere generelt.

Ser du liker å bruke ordet 'hardcore' og tror vi har litt forskjellige meninger om hva det ordet står for. Jeg formulerer meg heller slik at det er guttunger som boler, mens ekte mannfolk tør og legge ned arbeidet som kreves for å lykkes.

Hva om de oppfant en ny måte å trene på hvor det tok dobbelt så lang tid å få resultater, ville du hoppet på det for å være en skikkelig mann? :D

Hvis himmelen hadde tre farger, og du kun hadde èn hårføner. Ville du brukt den da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var svaret mitt mest rettet til bruken av steroider, iht. ts. Men mener det også mere generelt.

Ser du liker å bruke ordet 'hardcore' og tror vi har litt forskjellige meninger om hva det ordet står for. Jeg formulerer meg heller slik at det er guttunger som boler, mens ekte mannfolk tør og legge ned arbeidet som kreves for å lykkes.

Hvis himmelen hadde tre farger, og du kun hadde èn hårføner. Ville du brukt den da?

Så du mener at alle disse byggerne som alle poster bilder av her inne og beundrer fysikken til, alle atletene som konkurrer i det meste over fitnessklassene (+/- et par innimellom som gjerne er rene), er en gjeng med guttunger alle sammen?

Jeg bruker ikke noe selv, og får helt frysninger bare av tanken på å skulle sette ei sprøye for å forbedre prestasjonene mine på gymmet. Men det er merkelig hvor utrolig mange som snakker ned om de som bruker, samtidig som idealkroppene de har og jobber etter vanligvis eies av atleter som bruker dopingmidler. Dette gjelder både gutter og jenter. Jentene her inne sitter jo i kø etter å sikle etter kroppen til Dana Linn Bailey feks, men er det noen som helt seriøst tror at hun er ren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var svaret mitt mest rettet til bruken av steroider, iht. ts. Men mener det også mere generelt.

Ser du liker å bruke ordet 'hardcore' og tror vi har litt forskjellige meninger om hva det ordet står for. Jeg formulerer meg heller slik at det er guttunger som boler, mens ekte mannfolk tør og legge ned arbeidet som kreves for å lykkes.

Hvis himmelen hadde tre farger, og du kun hadde èn hårføner. Ville du brukt den da?

Du må gjerne unngå spørsmålet om du vil, men jeg syns ikke det er en triviell ting å spørre om det er farene eller gevinsten ved steroider du har problemer med. Spørsmålet er ikke ett hypotetisk fantasi-scenario, jeg lurer rett og slett bare på om du mener at hardt arbeid er en dyd i seg selv dersom resultatet kan oppnås uten det.

Personlig syns jeg poenget med å jobbe er å få en lønn jeg kan kjøpe ting for, ikke bare å bruke opp dagen. Og på samme måte syns jeg poenget med å trene må være å komme i form, ikke å tilbringe flest mulig timer på treningsstudio.

Dersom "snarveien" har en potensielt høy kostnad, noe som kan være tilfellet med steroider (langtidsstudiene er ikke gjort, so who knows) så er det grunn nok etter min mening til å gjøre det på "gamlemåten", men jeg har ingen problemer med å innrømme at dersom steroider beviselig ikke hadde noen negative konsekvenser, hverken kosmetiske på kort sikt eller helsemessige på lang sikt, så hadde jeg brukt dem.

Det er forskjell på å "tørre å legge ned arbeidet som kreves" og å være dum nok til å legge ned arbeid som ikke kreves. Hvis du som meg avstår pga usikkerheten rundt helsefarer så fair enough, men om det du har ett problem med er at det er en lettere vei til målet så lurer jeg på hva begrunnelsen din er for at det er noe negativt.

Boling er en snarvei, men det er bolerne selv som betaler prisen for det i den grad det er en pris å betale, så hvis de syns det er verdt det, hvorfor skal de ikke få lov til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...