Gå til innhold

Hvor mye kilo tar du på dips? (Kroppsvekt + antall kilo ekstra på vektbeltet)


Wingbrah

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hey, jeg er interessert i hvor mye folk her på forumet tar på dips med vekter, kunne trengt litt motivasjon til å ta mer :) Alle sammen, bare fyr på hva dere har greid på maks, maks antall reps osv.

Hadde også vært greit hvis dere fortalte hvilke treningsmetoder for å øke i styrke i denne øvelsen.

82 kg kropsvekt og 55 Kg x 5 reps. Var en svært god dag. Beste er å kjøre dips og muligens periodisere mellom tunge set hvor du kjører deg så langt ned som 3 reps i pyramide og avveksling med høy rep trening. kjente det ble svørt hardt for kroppen med bare tunge øvelser en periode så variasjon er best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dype under 90grader?

Yeah, det var sånn jeg fikk skaden, tok dem for dypt noen ganger.. Men ligger rett under 90 grader :)

Har speil ved siden av for å snu hode til for å sjekke teknikk/ sjekke triceps pump ( skal jeg ærlig inrømme ):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som trener dips. Hvilken muskel noterer dere denne under? Bryst, biceps, triceps? Eller bare dips generelt også ha det uavhengig av hvilke muskler som trenes?

Kjører tosplitt og lurer på hvilken dag jeg i så fall skal legge denne under. Bryst, triceps skuldre den ene dagen. Rygg, biceps og ben den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som trener dips. Hvilken muskel noterer dere denne under? Bryst, biceps, triceps? Eller bare dips generelt også ha det uavhengig av hvilke muskler som trenes?

Kjører tosplitt og lurer på hvilken dag jeg i så fall skal legge denne under. Bryst, triceps skuldre den ene dagen. Rygg, biceps og ben den andre.

1. Bryst,Triceps,skuldre vs. Rygg, biceps og bein er forferdelig ubalansert. Grovt regna 1/3 av kroppen på dag 1, 2/3 på dag to.

2. Jeg tenker på Dips som en pressøvelse for overkroppen, synes det blir umulig å trene baseøvelser og tenke Triceps eller bryst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den splitten er ikke kjørt altfor lenge altså, det hadde noe med massasjetime dagen etter å gjøre :)

Vanligvis har jeg holdt meg til :

rygg - skuldre - biceps

ben - bryst - triceps

(som om det ble noe bedre...)

Har brukt dips som brystøvelse ved å lene meg fremover med hodet og stå mer krokbøyd i racken. Da har jeg hengt vekter i et belte med kjetting men latt det hvile bak nakken i stedet for rundt hofta for å få mer vekt på overkroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man visstnok aktivere bryst mer ved å lene seg fremover, vet ikke om det stemmer, men det skjer litt automagisk ved dype Dips.

Det høres nokså logisk ut, fordi hvis man sammenligner dips med armhevinger, så er det jo samme greiene, bare at kroppen henger i armene.

Så dersom man klarer å få rompa mer og mer parallelt med hodet, så vil det jo gå over til en type form for bryst øvelse.

Så hvis man da vil aktivisere bryst i tillegg, så bør man ligge i en liten vinkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...