Gå til innhold

X-size og x-press resultater


Fjeldmann

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg lurer også på en øørliten ting; skal vekten være samme alle set a? Hva om f. eks set 1 og 2 går lett med 75kg i benken, men jeg ikke klarer 6 reps på de to siste. Kan man regulere at man tar 2 "tunge" og 2 man klarer greit, eller må man ned 2,5kg så man klarer alle like lett? proggresjon er vel det viktigste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på en øørliten ting; skal vekten være samme alle set a? Hva om f. eks set 1 og 2 går lett med 75kg i benken, men jeg ikke klarer 6 reps på de to siste. Kan man regulere at man tar 2 "tunge" og 2 man klarer greit, eller må man ned 2,5kg så man klarer alle like lett? proggresjon er vel det viktigste?

Prøv og legg opp til flate sett. Dvs kjør alle reps på lik vekt. Ha heller som mål og klare en reps eller to ekstra på siste sett og når du klarer det kan du legge på litt vekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En tråd jeg har ventet på! :) Jeg har trent x-size siden mars, og er nå på min andre uke med x-press! Har økt mye på samtlige øvelser, og jeg er storfornøyd med programmet! Valgte å bytte til x-press for variasjonen sin del, og bare etter to uker responderer kroppen superbra!

Jeg fører loggbok også, så følg meg gjerne!

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/two-stars-and-a-wish.9055/#post-448343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt kjempegode resultater med x-size, mesteparten er i loggboka (bortsett fra den første måneden, for da logget jeg bare i boka mi:P). Noen få av resultatene fra januar til juni

Benk (ikke så mye fremgang, men likevel tålelig fornøyd, var på diett midt oppi også)

4x4-6 reps: Fra 40 kg til 47,5 kg

Dips med vekt i belte:

2-3x6 reps: Fra +5 kg til + 15 kg

Strakmark

3x6 reps: Fra 40 kg til 57,5 kg

Hip thrust:

3x6 reps: Fra 30 kg til 60 kg

Skulderpress med manualer, sittende:

Toppsett. 8 reps i siste sett. Fra 11 kg til 13,6 kg (per manual)

Flat manualbenk:

3x8-10 reps: Fra 12 kg til 18,8 kg (per manual)

Byttet ut en del øvelser 2 ganger underveis, og økte generelt bra i alle øvelser, spesielt overkroppen :) Har fått mye mer bredde og tykkelse i rygg, mye større rompe, og ikke minst et program jeg digger å trene :D

Nå har jeg hatt en pause fra x-size en stund, men kommer nok tilbake til x-size iløpet av seinhøsten eller vinteren :) Kjempebra program er det iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tråd jeg har ventet på! :) Jeg har trent x-size siden mars, og er nå på min andre uke med x-press! Har økt mye på samtlige øvelser, og jeg er storfornøyd med programmet! Valgte å bytte til x-press for variasjonen sin del, og bare etter to uker responderer kroppen superbra!

Jeg fører loggbok også, så følg meg gjerne!

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/two-stars-and-a-wish.9055/#post-448343

Ja den skal jeg følge. Føler også selv når jeg bytter fra X-press til X-size eller omvendt får jeg en liten boost de første ukene. Spesielt fra x-size til x-press

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt kjempegode resultater med x-size, mesteparten er i loggboka (bortsett fra den første måneden, for da logget jeg bare i boka mi:p). Noen få av resultatene fra januar til juni

Benk (ikke så mye fremgang, men likevel tålelig fornøyd, var på diett midt oppi også)

4x4-6 reps: Fra 40 kg til 47,5 kg

Dips med vekt i belte:

2-3x6 reps: Fra +5 kg til + 15 kg

Strakmark

3x6 reps: Fra 40 kg til 57,5 kg

Hip thrust:

3x6 reps: Fra 30 kg til 60 kg

Skulderpress med manualer, sittende:

Toppsett. 8 reps i siste sett. Fra 11 kg til 13,6 kg (per manual)

Flat manualbenk:

3x8-10 reps: Fra 12 kg til 18,8 kg (per manual)

Byttet ut en del øvelser 2 ganger underveis, og økte generelt bra i alle øvelser, spesielt overkroppen :) Har fått mye mer bredde og tykkelse i rygg, mye større rompe, og ikke minst et program jeg digger å trene :D

Nå har jeg hatt en pause fra x-size en stund, men kommer nok tilbake til x-size iløpet av seinhøsten eller vinteren :) Kjempebra program er det iallefall!

Kult. Bra økninger dette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde trent X-Size i 3 mnd fra mars til mai, hvor 2 av de var på underskudd rett før sommern og hadde veldig bra erfaring med dette programmet.

Pga variasjonen mellom styrke og hypertrofi ble treningen litt mere variert, noe som gjorde det mere morro å stikke på trening:D

På deffen lå jeg på et underskudd på ca 500-700kcal og vedlikehold/overskudd på treningsdager.

Jeg trente ikke noe form for kardio under deffen ( utenom gåturer til butikken )

Styrken ble behold under deffen og økte litt i samtlige løft når man begynte å legge seg i overskudd igjen.

Synd jeg slettet loggen hvor alt var oppført:/

Her er progresjonen etter 2/3 mnd med X size og underskudd.

Gikk fra 76kg til 73kg.

litt dårlig kvalitet på første :/

post-2294-14440883489368_thumb.jpg

Start- progresjon - endelig resultat.

post-2294-14440883485069_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde trent X-Size i 3 mnd fra mars til mai, hvor 2 av de var på underskudd rett før sommern og hadde veldig bra erfaring med dette programmet.

Pga variasjonen mellom styrke og hypertrofi ble treningen litt mere variert, noe som gjorde det mere morro å stikke på trening:D

På deffen lå jeg på et underskudd på ca 500-700kcal og vedlikehold/overskudd på treningsdager.

Jeg trente ikke noe form for kardio under deffen ( utenom gåturer til butikken )

Styrken ble behold under deffen og økte litt i samtlige løft når man begynte å legge seg i overskudd igjen.

Synd jeg slettet loggen hvor alt var oppført:/

Her er progresjonen etter 2/3 mnd med X size og underskudd.

Gikk fra 76kg til 73kg.

litt dårlig kvalitet på første :/

[ATTACH]55045[/ATTACH][ATTACH]55046[/ATTACH]

Start- progresjon - endelig resultat.

Veldig bra fremgang! Utrolig kult, sender deg en post:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Fjeldmann. Vurderer å prøve ut X-size, men vil legge til/ta vekk noen øvelser. Men vil følge rep/set og slikt sånn det er satt opp. Er det noe i veien for det, eller?

Eksempel:

Dag 2 tung bein. Ha 3-4 min pause mellom hver øvelse

3) Bakover utfall,

eller bulgarsk utfall. 3 sett per bein med 6 reps - kan jeg bytte ut med vanlig utfall?

4)

3 sett 6 reps - Er Ikke komfortabel med å jokke sånn, kan den byttes i noe annet?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...