Gå til innhold

X-size og x-press resultater


Fjeldmann

Anbefalte innlegg

Fikk stagnasjon på mitt opprinnelige program som jeg hadde kjørt i nesten 4 måneder, så satset på X-press. Kjørte det i 2 uker nå, og løfter mindre enn da jeg startet med det, så for meg funka det ikke. Snekrer meg nå et program basert på Olympiatoppens 18-uker hypertrofi program, dvs. 5 set på middels til høy reps. Men ca. samme øvelser som i X-press.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk stagnasjon på mitt opprinnelige program som jeg hadde kjørt i nesten 4 måneder, så satset på X-press. Kjørte det i 2 uker nå, og løfter mindre enn da jeg startet med det, så for meg funka det ikke. Snekrer meg nå et program basert på Olympiatoppens 18-uker hypertrofi program, dvs. 5 set på middels til høy reps. Men ca. samme øvelser som i X-press.

Er rimelig sikker på at det ikke er programmet det er noe feil med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er rimelig sikker på at det ikke er programmet det er noe feil med.

Nei, programmet er nok ikke noe feil med. Leste meg grundig inn i programmet og syntes alt hørtes velbegrunnet ut. Men av en eller annen grunn har jeg nå iallfall ikke hatt fremgang, men tilbakegang. Hadde grei (ikke voldsom) fremgang med en 2-split frem til januar til tross for kaloriunderskudd på 300-400 kcal. Så kom stagneringen og jeg begynte med X-press.

Har de siste ukene faktisk spist over vedlikehold på treningsdager og ca. 200 under vedlikehold på hviledager fordi jeg kom på at stagneringenn kunne ha hatt noe med spisingen å gjøre, selv om det nå ikke var mye underspising. Har alltid fått i meg minst 2 g protein per kg kv uansett, pluss omega-3. Logger alt på diett.no.

Men som sagt, jeg løfter mindre i noen øvelser (eks. benk, militærpress, latpulldown). I andre er det stagnering. Kanskje bare ikke rett program for meg. Er "viderekommen nybegynner", med 1 års erfaring (noen måneders pause pga. overtrening i fjor sommer, var utålmodig og overmotivert. Men har trent fullt igjen siden oktober).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, programmet er nok ikke noe feil med. Leste meg grundig inn i programmet og syntes alt hørtes velbegrunnet ut. Men av en eller annen grunn har jeg nå iallfall ikke hatt fremgang, men tilbakegang. Hadde grei (ikke voldsom) fremgang med en 2-split frem til januar til tross for kaloriunderskudd på 300-400 kcal. Så kom stagneringen og jeg begynte med X-press.

Har de siste ukene faktisk spist over vedlikehold på treningsdager og ca. 200 under vedlikehold på hviledager fordi jeg kom på at stagneringenn kunne ha hatt noe med spisingen å gjøre, selv om det nå ikke var mye underspising. Har alltid fått i meg minst 2 g protein per kg kv uansett, pluss omega-3. Logger alt på diett.no.

Men som sagt, jeg løfter mindre i noen øvelser (eks. benk, militærpress, latpulldown). I andre er det stagnering. Kanskje bare ikke rett program for meg. Er "viderekommen nybegynner", med 1 års erfaring (noen måneders pause pga. overtrening i fjor sommer, var utålmodig og overmotivert. Men har trent fullt igjen siden oktober).

Så kort og greit sier du at ikke klarer å løfte like mye på fullkropps fremfor en splitt? Jeg ser ikke problemet? :p Dette er jo vanlig for folk som har trent ca like lenge. Igjen har det også noe å si angående hva du løfter i de ulike øvelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kort og greit sier du at ikke klarer å løfte like mye på fullkropps fremfor en splitt? Jeg ser ikke problemet? :p Dette er jo vanlig for folk som har trent ca like lenge. Igjen har det også noe å si angående hva du løfter i de ulike øvelsene.

Så det er vanlig? Hm. Kunne jo fortsette noen uker til og se hvordan det går. Kanskje jeg gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk stagnasjon på mitt opprinnelige program som jeg hadde kjørt i nesten 4 måneder, så satset på X-press. Kjørte det i 2 uker nå, og løfter mindre enn da jeg startet med det, så for meg funka det ikke. Snekrer meg nå et program basert på Olympiatoppens 18-uker hypertrofi program, dvs. 5 set på middels til høy reps. Men ca. samme øvelser som i X-press.

Når du øker frekvensen kan du ikke forvente bedre resultater etter bare 2 uker. Kroppen må få lov til å bli vant til å restituere seg raskere og tilvenne seg den økte frekvensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2-splitten jeg hadde var nokså overlappende: dag 1 bestod av knebøy, benkpress, pullups, sidehev, tåhev, woodchops og crunches. Dag 2 var markløft, militærpress, foroverbøyd roing, pec-flyes, latpulldown, triceps-pushdown og bicepscurls. Dette trente jeg avvekslende, 3 ganger i uken, som i X-press programmet. Og det var nokså overlappende øvelser, ganske lik X-press altså, med noen unntak som dere ser. Med bryst, triceps og rygg på begge dager, akkurat som i X-press. Dvs. frekvensen var den samme for disse muskelgruppene.

Jeg har nå bestemt meg for å prøve X-size. Tror en sånn 1-ukes-syklus passer meg bedre. Hadde første økt idag :)

Men tusen takk til deg Lløyd, og deg, Oddis, for deres tilbakemeldinger. Det var hyggelig av dere og jeg lærte noe nytt. Setter pris på det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! jeg har brukt x-zize over en god stund nå. begynte treningen i Januar men begynte ikke med x-zize før i slutten av mai trur jeg. Først da begynte resultatene virkelig og komme, både styrke og str. Likte måten hvordan man trente og likte spesielt at det gikk over 4 dager i uken. brukte det både før og under diet, fungerte like bra hele tiden. Jeg byttet kun ut noen få øvelser som jeg trivdes bedre med, men fortsatt samme måte trening uansett :) Nå som jeg har brukt såpass lenge, vil jeg prøve noe nytt. Har du noen tips til lignende program eller treningsmåte? Målet mitt er og øke i volum samt øke styrke i baseøvelser.

Her er 2 bilder som ble tatt etter ca 2mnd med x-zize og et før jeg startet, resultatene kom fort frem :) [ATTACH]61388[/ATTACH][ATTACH]61389[/ATTACH][ATTACH]61390[/ATTACH]

Utrolig bra Klarks, men tror du det er viktig å holde seg til 4 ganger i uken eller gjør det noe om man fks skipper og legger til en ekstra dag med restitusjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig bra Klarks, men tror du det er viktig å holde seg til 4 ganger i uken eller gjør det noe om man fks skipper og legger til en ekstra dag med restitusjon?

Du kan ikke skippe en 2 splitt, da kjører du heller fullkropps 3 ganger i uken eller noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt x-press i tre dager nå, og sier meg ganske fornøyd, liker programmet. Jeg kan derimot ikke kjøre knebøy og markløft pg.a manglende teknikk.. har øvd litt på knebøy, men har nesten ikke prøvd meg på markløft i det hele tatt! Dips har jeg forresten heller aldri kjørt, og bulgarsk utfall liker jeg ikke så godt..

Men Fjeldmann, du sa jo du skreddersydde program også :D Så hvis du vil sette opp noe bra for meg, så er målet mitt å gå opp i vekt i hovedsak form av muskler, og litt fett. Er 14 år (15 om 2 mnd), 160 cm og 42 kg. Trenger du mer informasjon, bare si ifra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Har kjørt 2 perioder på 6 uker, med X- press programmet nå! Har blitt sterkere i samtlige baseøvelser. veldig givende å trene når man ser og kjenner resultater av treningen, det er også en stor motivasjon til videre fremgang. vurderer å prøve X- size programmet en periode i nærmeste fremtid også. Takker Tomas Fjeldberg for et ekepsjonelt oppsett av program! :)

Fjeldmann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...