Gå til innhold

Dagens negative


Tuba

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kom over den her.. har ikke lest ordentlig igjennom den ennå.. men tittelen er iallefall småprovoserende :p

http://www.dailymail.co.uk/health/article-2717972/Exercise-DOESNT-boost-mood-youll-never-lose-weight-going-gym-Leading-expert-busts-common-fitness-myths.html

Halvveis irriterende artikkel, på den ene siden er det er sant det han sier, at mange drastisk overvurderer hvor mye kalorier de har forbrent og hvor stor innsats de har gjort,og følgelig belønner seg selv med kake og brus og sjokolade, og da går man ikke ned i vekt. Mange, og det kan man jo og oppleve på dette forumet, har en holdning som legger alt for mye vekt på trening som det som må til for å gå ned i vekt, til fordel for å se på kostholdet.

Men jeg må innrømme at jeg er svært lite glad i den " en sjokoladeplate tilsvarer to timer med løping"-analogien, da den så og si aldri blir utbrodert fullstendig, da dette jo bare gjelder hvis du spiser utover kroppens energibehov. Dette burde en doktor holde seg for god til.(gitt at det ikke forsvant via avisens "oppsummering")

Når det kommer til "noen mennesker kan rett og slett ikke komme i god form"-argumentet,så stiller jeg meg skeptisk. Det samme gjør jeg med "Hjerne slipper ikke ut endorfiner", men dette er fordi jeg ikke kan nok biokjemi til å ane om dette er tull eller ei,det får noen med mer utdanning ta for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I all verden. Plutselig forsvant en time. Er det noe jeg har gått glipp av?

Det er ikke så enormt lenge siden jeg skrev den posten over meg, men så ble klokka plutselig halvannen time senere., wtf?

:forvirret til tusen:

Edit; klokka på tapatalk gir innlegget mitt timestamp 0115,samtidig som mobilklokka sier 0215, i still dont get this, hvor kom de forskjellen fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd lang iskald dusj? Det pleier å gjøre susen for meg når jeg har hastverk med å bli trøtt.

Høres ut som selvplaging deluxe, men jeg noterer meg det, sammen med alternativt å fjerne blokkeringen på eksdama på tlf. Pleide å sovne rimelig kjapt av telefonene fra henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lovisa

nsb.no... og ein dårleg samtale med Kundeservicen deira kor eg rett og slett måtte avbryta ein lengre monolog frå kundebehandlaren om rullestolplassar på tog for å få fiksa meg billett... (n)

Prøvde i 45 minutt i går å kjøpa ein helsikkes togbillett, men nettløysninga fungerte ikkje. Nå er toget eg prøvde å kjøpa på utsolgt, og eg må ta tog 7:57 søndag morgon... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over den her.. har ikke lest ordentlig igjennom den ennå.. men tittelen er iallefall småprovoserende :p

http://www.dailymail.co.uk/health/article-2717972/Exercise-DOESNT-boost-mood-youll-never-lose-weight-going-gym-Leading-expert-busts-common-fitness-myths.html

Nja. Så ille var den ikke. Og han har en del gode poeng som det at mange belønner seg selv etter trening. Seff ikke oss fitnessbloggenfolk da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja. Så ille var den ikke. Og han har en del gode poeng som det at mange belønner seg selv etter trening. Seff ikke oss fitnessbloggenfolk da.

Det er det som er problemet.. nå har jeg lest igjennom den selv. som Aurelius sier.

Artikkelen er mest irriterende. fordi han har gode poeng.. men samtidig sier mye svada.

Mange overvurderer effekten av en økt iblant, og belønner seg med en muffins og kaffe-latte. Men å presentere dette som en regel fremfor ett unntak.. mjaa. skeptisk -_-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som er problemet.. nå har jeg lest igjennom den selv. som Aurelius sier.

Artikkelen er mest irriterende. fordi han har gode poeng.. men samtidig sier mye svada.

Mange overvurderer effekten av en økt iblant, og belønner seg med en muffins og kaffe-latte. Men å presentere dette som en regel fremfor ett unntak.. mjaa. skeptisk -_-

Det er jo et viktig poeng at man overvurderer egne prestasjoner, og "belønner" seg for mye. Jeg tror det er ganske normalt. Hvor normalt det er for fitnessbloggen aner jeg ikke. Men vet mange i vennekretsen som gjør det. f.eks går rett fra trening til å kjøpe chips, dip og snop. Jeg sliter veldig med å se at det er en lur idé.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo et viktig poeng at man overvurderer egne prestasjoner, og "belønner" seg for mye. Jeg tror det er ganske normalt. Hvor normalt det er for fitnessbloggen aner jeg ikke. Men vet mange i vennekretsen som gjør det. f.eks går rett fra trening til å kjøpe chips, dip og snop. Jeg sliter veldig med å se at det er en lur idé.

Det er sant.. men hvor normalt er det? Føler iallefall i min vennekrets at det er blitt mye mer bevissthet rundt kosthold enn før. Mulig det var slik for et par år siden, men i min gjeng er det heller unntak enn regel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant.. men hvor normalt er det? Føler iallefall i min vennekrets at det er blitt mye mer bevissthet rundt kosthold enn før. Mulig det var slik for et par år siden, men i min gjeng er det heller unntak enn regel.

Vi har nok ulike vennekretser :) Jeg sier ikke at det skjer hver gang, men ofte. Oftere hos de som er støttemedlemmer eller omtrent det. Det er hvertfall det jeg har observert i mine vennekretser. Varierer litt fra gjeng til gjeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nok ulike vennekretser :) Jeg sier ikke at det skjer hver gang, men ofte. Oftere hos de som er støttemedlemmer eller omtrent det. Det er hvertfall det jeg har observert i mine vennekretser. Varierer litt fra gjeng til gjeng.

Godt mulig, kan jo nevne at min vennekrets består av primært folk som har drevet aktivt med fotball / håndball / ski tidligere.. og nå er studenter / jobber fulltid, og trener en del på fritiden ;)

Men igjen, så føler jeg jo det er slik mange vennekretser er.. :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...