Gå til innhold

Dagens negative


Tuba

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Bestemte meg for å ta meg treningsfri i dag. Hører litt på kroppen. Er jeg sliten så orker jeg ikke å presse meg til å prestere på trening. Tar meg en skikkelig avslappingsdag i dag, går kanskje en lengre tur med hunden, og er klar igjen i morgen.

Lei av å være kronisk syk :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh,DEN er kjip:(

#Denfølelsen .. Sliter med søvnproblemer, så er hos utredning hos spesialist (evnt har vært hos fastlegen, som sendt meg videre til spesialist. ble sendt videre i januar i år, fikk brev fra sykehuset, at jeg skal inn til time hos de innen januar til neste år)

Og gidder ikke si ifra til jobben om det, iom det ikke ser bra ut mtp CV osv..... :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

#Denfølelsen .. Sliter med søvnproblemer, så er hos utredning hos spesialist (evnt har vært hos fastlegen, som sendt meg videre til spesialist. ble sendt videre i januar i år, fikk brev fra sykehuset, at jeg skal inn til time hos de innen januar til neste år)

Og gidder ikke si ifra til jobben om det, iom det ikke ser bra ut mtp CV osv..... :-/

Altså, klart du burde si ifra til jobben om at du har et medisinsk problem? Ellers er det jo lett for de å tro at du forsover deg hele tiden fordi du er en unnasluntrende tufs som ikke er til å stole på og som helst bare bør gis fyken snarest mulig,og ikke at du sliter litt med at noen ledninger i hodet ikke fungerer som de skal for øyeblikket?

Jobben kan jo ikke ta hensyn til problemer den ikke er klar over?

Ikke at jeg skal si det sikkert, men arbeidsgiver har ikke lov til å si opp pga medisinske issues?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, klart du burde si ifra til jobben om at du har et medisinsk problem? Ellers er det jo lett for de å tro at du forsover deg hele tiden fordi du er en unnasluntrende tufs som ikke er til å stole på og som helst bare bør gis fyken snarest mulig,og ikke at du sliter litt med at noen ledninger i hodet ikke fungerer som de skal for øyeblikket?

Jobben kan jo ikke ta hensyn til problemer den ikke er klar over?

Ikke at jeg skal si det sikkert, men arbeidsgiver har ikke lov til å si opp pga medisinske issues?

Jeg går på midlertidig kontrakt for øyeblikket, så de kan velge å ikke forlenge :o

Så lenge jeg gjør jobben min, så er de sånn ok+/- happy så langt iallefall :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg skal si det sikkert, men arbeidsgiver har ikke lov til å si opp pga medisinske issues?

De har ikke det. Jeg sa fort ifra når jeg gikk på antidepressive og led av kronisk insomnia (som ble motvirket av en stående, reit:999, e-resept på sovepiller i ett år :p ). Jeg klarte å komme på jobb ca. tidsnok (+- 15min), og det var greit her.

TL;DR: insomnia, sovepiller, sa ifra til sjefen asap. Han var cool med det. Fikk ikke sparken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på midlertidig kontrakt for øyeblikket, så de kan velge å ikke forlenge :eek:

Så lenge jeg gjør jobben min, så er de sånn ok+/- happy så langt iallefall :/

Jeg må si meg enig med Aurelius her.

Jobben din kan velge å ikke forlenge vikariatet fordi du ikke møter opp på jobb uten grunn. Kanskje spesielt fordi du gjør det tilsynelatende uten en grunn.

Sannsynligvis vil sjefen din om han er menneskelig, ha forståelse og empati med problemet ditt. Hvis han ikke har det og allikevel ikke forlenger vikariatet, så har du kanskje en sak dersom du i forkant har informert om den medisinske grunnen.

Arbeidsgiveren kan ligge dårlig ann i arbeidsrettsak dersom det viser seg at de har valgt å "si deg opp" av en medisinsk årsak. Det er mulig dette gjelder hovedsakelig fast ansatte, men vikarer har også rettigheter og bedriften har også kanskje et omdømme å ta hensyn til. Dersom du er fagorganisert, så er det gjerne jurister der som elsker sånne utfordringer ;).

MEN jeg snakker meg litt vekk her. Ingenting tilsier at du mister jobben, men jeg tror du ligger bedre ann hvis du informerer om at du er til utredning for søvnproblemer enn å bare ikke møte opp på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...