Gå til innhold

I stedet for alkohol?


Cile

Anbefalte innlegg

Bare for å ha sagt det, så kan jeg godt ta meg en fest, men akkurat nå (og fremover), så frister det rett og slett ikke. Vi snakker eksamensperiode, trening, fokus på kosthold og lite budsjett. Selvsagt er det da lagt opp til festligheter nesten hver helg frem mot jul.

Noe kommer jeg nok til å droppe helt, men litt sosial føler jeg at jeg må være. Hvis jeg så dukker opp og sier jeg ikke skal drikke, så kommer kvelden til å bli et evig mas: "Du må da kunne kose deg litt", "Du kan få drikke med meg", osv. Ja, jeg burde sikkert ta opp kampen, men det får heller bli en annen gang.

Undrer meg derfor på om noen har noen gode ideer til hva jeg kan fylle på den tomme vinflasken min med, som jeg kan drikke en del av, og hvor de andre ikke skjønner at jeg ikke drikker vin? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har drukket alkoholfri vin tømt over på en Rieslingflaske, ingen som merka forskjell. Og på byn har jeg bestillt alkoholdfri øl eller vin. der ser heller ingen forskjell iom at du får det servert i glass:cool:

Alkoholfri vin hadde nok vært det enkleste, men det er jo litt kalorier i det også, og de vil jeg jo heller bruke på noe som er virkelig godt. F.eks. sjokolade:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kleint blir det ikke om noen merker det, når du har gått til det steget å faktisk helle alkoholfritt over på andre flasker osv?

Det er jo derfor jeg spør etter tips. For at de IKKE skal merke det. Så pakker jeg flaska i en plastpose og holder tett rundt glasset, samtidig som jeg gradvis øker støynivået og sjogler med øynene.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å være mann/kvinne for dine valg og stå åpent frem som periodevis avholden?

Ja, jeg sier jo at det burde jeg helt sikkert gjort. Men det er ikke en godkjent unnskyldning og jeg blir så jææ.... lei av masingen. Når jeg tenker meg om, så er vel bare graviditet den eneste årsaken til å la være å drikke, for veldig mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor gammel du og vennegjengen er, men mitt inntrykk er at de fleste respekterer det om enkelte ikke ønsker å drikke. Har du prøvd å dukke opp og si du ikke drikker idag?

Midten av 20-årene. Ja, og gud så kjedelig jeg er da. Jeg klarer så klart å stå i mot drikkepresset, men det er altså maset som jeg synes ødelegger store deler av kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner Cile veldig godt, da jeg selv har "liksom-drukket". Men det var for å slippe store diskusjoner på en reunion. Vennene mine har ingen problemer med at jeg drikker Munkholm på vorspiel. Jeg liker øl:D

Men om du har vært en festløve tidligere og plutselig bestemmer deg for å ikke drikke ilag med vennene dine, så er det jo ikke rart de lurer på hvorfor..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner Cile veldig godt, da jeg selv har "liksom-drukket". Men det var for å slippe store diskusjoner på en reunion. Vennene mine har ingen problemer med at jeg drikker Munkholm på vorspiel. Jeg liker øl:D

Men om du har vært en festløve tidligere og plutselig bestemmer deg for å ikke drikke ilag med vennene dine, så er det jo ikke rart de lurer på hvorfor..?

Takk Kira! Det skulle ikke være enkelt dette her tydeligvis. Jeg sluttet å drikke sprit for 4 år siden og det var også da den harde festingen tok slutt. Nå drikker jeg meg i godt humør på vin/cider (liker ikke øl). Jeg har veldig gode venninner i hjembyen min som tar det helt fint hvis jeg ikke drikker. Så har jeg lagkamerater og klassevenner her (som ikke kjente meg da jeg var hard på flaska), som helst vil drikke hver helg. Det blir mye mas hvis jeg sier jeg ikke vil ut og hvis jeg møter opp, men ikke drikker. Derfor spør jeg nå etter tips hvor slike diskusjoner blir unngått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett par tips fra en erfaren dranker (dog klarer jeg aldri å holde de selv):

1: Sukkerfri cider. En boks inneholder 200 kcal, noe du bare kan kutte ut et annet sted i løpet av dagen

2: Shots. Mest alkohol, minst kcal. Evt bland alkohol med sukkerfri brus el.

3: Følg Martin Berkhans tilnærming til inntak av alkohol. http://www.leangains.com/2010/07/truth-about-alcohol-fat-loss-and-muscle.html

4: Ikke spring inn på Shell i de mørke nattetimer og skrik at du skal ha en burger fort som svint, med så mye dressing som mulig, samtidig som du forbanner selgeren fordi de ikke har sukkerfri dispensebrus.

Følger du disse prinsippene de gangene du er ute å drikker, skal du se at du går ned i vekt alikevel , se da særlig punkt 3 og 4.

Når det kommer til lommebokproblemet kan jeg desverre ikke hjelpe deg..

Ett siste alternativ er selvsagt å ha med en "blanding" kun inneholdende sukkerfri redbull - smaker jo nesten sprit uansett! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettere å bare ta diskusjonen en gang for alle og bli ferdig med den ;) Sikker på at vennene dine vil forstå valgene du tar bare de får tenkt seg litt om (kanskje ikke like lett dersom de er påvirket av alkohol fra før).

Nå skal det sies at bartenderen såg rart på meg på lørdag da jeg bestilte en cola på byn i stedenfor f.eks rom og cola, men jeg synes d bare var morsomt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett par tips fra en erfaren dranker (dog klarer jeg aldri å holde de selv):

1: Sukkerfri cider. En boks inneholder 200 kcal, noe du bare kan kutte ut et annet sted i løpet av dagen

2: Shots. Mest alkohol, minst kcal. Evt bland alkohol med sukkerfri brus el.

3: Følg Martin Berkhans tilnærming til inntak av alkohol. http://www.leangains.com/2010/07/truth-about-alcohol-fat-loss-and-muscle.html

4: Ikke spring inn på Shell i de mørke nattetimer og skrik at du skal ha en burger fort som svint, med så mye dressing som mulig, samtidig som du forbanner selgeren fordi de ikke har sukkerfri dispensebrus.

Følger du disse prinsippene de gangene du er ute å drikker, skal du se at du går ned i vekt alikevel , se da særlig punkt 3 og 4.

Når det kommer til lommebokproblemet kan jeg desverre ikke hjelpe deg..

Ett siste alternativ er selvsagt å ha med en "blanding" kun inneholdende sukkerfri redbull - smaker jo nesten sprit uansett! :p

Haha, spesielt pkt. 4..! :D

Hadde en fantastisk bytur for ei måneds tid siden, var ute fredag og lørdag.. Til en samlet sum på 120 kr;)

Var i fiin form, passe brisen OG det ble nattmat. Og best av alt, våknet i mi ega seng dagen etter fit for trening :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...