Gå til innhold

Lettbrus


Anbefalte innlegg

Jeg har et par spørsmål rundt dette med brus, og da lettbrus altså, light versjoner. Jeg er selv altfor glad i det og drikker mye light brus (en stor last). Så da lurer jeg på to ting.

- Når man skal ned i vekt, hvor dumt er det å drikke lettbrus? Vet det er det med at hos noen trigger det søtsuget, hva annet kan være problemet rent fysiologisk?

- Jeg ser også folk flest snakker om pepsi max på diett, hvorfor akkurat pepsi max, er det noe bedre enn andre lettbruser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg synes pepsi max er fantastisk, spesielt om man prøver å unngå godteri. Da smaker i tillegg pepsi maxen så mye mer, og det blir som en godteri i seg selv å drikke det selv om den omtrent ikke inneholder kalorier :D

:thumbsup:

Jeg drikker Cola Zero da, men samma dét.

Mye snakk om at det trigger søtsug, men for meg er det helt motsatt. Så lenge jeg har den, så går det greit å droppe andre ting :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man ikke har noe imot å proppe kroppen full av ekle kjemikalier og kunstig søtning som aspartame:eek: kan man drikke brus. Men det er jo ikke akkurat sunt.

Når alternativet er å drikke vanlig cola eller å kjøpe seg den sjokoladen du har siklet over hele dagen fordi søtsuget ikke går over, så synes jeg pepsi max er 100 ganger bedre.

Full av kjemikalier og bla bla bla kjenner jeg at jeg blir helt gal av å høre. Lurer på hvilke matvarer vi spiser som ikke er modifisert eller tilsatt ett eller annet "usunt kjemikalie". Hvis man skal være så redd for å få i seg disse kjemikaliene så hadde det sikkert vært best og gresset som en ku og drukket vann til den store gullmedaljen, men det er vel helt sikkert noe gale med det også. :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er din mening om saken. Min mening er det jeg skrev over.

Spiser økologisk så mye som mulig pga kjemikalier og spiser ikke noe prossesert mat bortsett fra på lørdager pga tilsettningstoffer ol. Lager min egen "saft" av feks jordbærte i kaldt vann med stevia og sitron. Hjelper mot søtsug hvis jeg har det. For meg handler denne livstilen om å være så sunn som mulig og ikke bare om hvordan kroppen min ser ut. Men det skal sies at jeg har vært sinnsykt avhengig av cola og det er ikke alltid enkelt å holde seg unna. Men den te/saft drikken min er veldig god. Et bra alternativ for meg ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BeaG, du gjør mange ting hver eneste dag som er mye verre for kroppen din enn de minimale mengdene med aspartam du får i deg av å drikke litt lettbrus. Med mindre du har intoleransereaksjoner mot aspartam er det ikke noe du trenger å bekymre deg for. Men om du ikke vil drikke lettbrus så er det selvfølgelig ikke noe problem å la være heller :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...