Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg ser ingen grunn til å velge mager cottage cheese. Kaloriforskjellen er så liten, proteininnhold er likt, og karbo/fett er mer gunstig i original enn i den magre (syns jeg). Dessuten smaker original bedre.

Cottage cheese original:

96 kcal

protein 13 g

karbohydrat 1,5 g

fett 4,3 g

Cottage cheese mager:

79 kcal

protein 13 g

karbohydrat 2,1 g

fett 2,0 g

Når det gjelder Kesam så er ser jeg at det er helt annerledes, her er den magre gullfin i forhold til den originale.

Kesam Original:

116 kcal

protein 6,2 g

karbohydrat 4,8 g

fett 8,1 g

Kesam Mager:

74 kcal

protein 12,0 g

karbohydrat 4,3 g

fett 1,0 g

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9675-mageroriginal-cottage-cheesekesam/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra.

Jeg spiser cc hver dag, syns det er digg! Kesam er det værre med, vet ikke hvordan jeg skal bruke det, hva jeg skal spise det sammen med, det er ikke så godt at man bare kan spise fra boksen liksom. Men så lenge jeg ikke blir lei av cc kan jeg bare holde meg til det og bare drite i hele kesamen?? :p

Annonse

• 3 uker senere...
Selv velger jeg mager kesam men orginal cottage cheese. Vil heller ha hakket mer fett enn karbohydratene. Dessuten er smaken bedre etter min mening! :)

Enig med deg, heller noe mer fett enn ekstra karbs. I tillegg synes jeg mager cc smaker "tørt", den originale er bedre. Mager kesam er godt, smaker en hybrid mellom rømme og naturell yoghurt synes jeg.

Jeg vil anbefale synnøve findens så lett ost med 10% fett. Kjempegod. Må ikke forveksles med lett ost. Grønne bokstaver er "så lett" og blå bokstaver er bare" lett" og inneholder 16 eller 17% fett og smaker ikke like godt. Finnes på spar og meny.

Gjest noen123

hvis man absolutt skal ha mager CC, stikk for all del på rema, ikke på meny. den koster bare 18,50 på rema, i motsetning til meny sine 27,90..... syk forskjell.

vanlig CC er mye fyldigere i smaken enn den magre og, som kan bli litt tørr å tygge på.

Jeg vil anbefale synnøve findens så lett ost med 10% fett. Kjempegod. Må ikke forveksles med lett ost. Grønne bokstaver er "så lett" og blå bokstaver er bare" lett" og inneholder 16 eller 17% fett og smaker ikke like godt. Finnes på spar og meny.

Lett ost smaker jo ingenting. Men om målet er å få i seg så lite energi som overhodet mulig så er det jo greit å tenke sånn.

Forøvrig handler tråden om cc og kesam :)

Annonse

Så bra.

Jeg spiser cc hver dag, syns det er digg! Kesam er det værre med, vet ikke hvordan jeg skal bruke det, hva jeg skal spise det sammen med, det er ikke så godt at man bare kan spise fra boksen liksom. Men så lenge jeg ikke blir lei av cc kan jeg bare holde meg til det og bare drite i hele kesamen?? :p

Jeg pleier å spise 1 boks mager kesam + funlight eple/pære + kanel = DIGG! :thumbsup:

Har du noen kilde på at mettet fett innvirker dårlig på hjerte/kar?

Det er vel kjent i disse dager, http://www.heartfoundation.org.au/SiteCollectionDocuments/Position-statement-fats-dietary-sterols.pdf

Det har gjorts mange seriøse studier på det området

Det er vel kjent i disse dager, http://www.heartfoundation.org.au/SiteCollectionDocuments/Position-statement-fats-dietary-sterols.pdf

Det har gjorts mange seriøse studier på det området

Felles for alle disse studiene er at ingen av dem har vært i stand til å påvise denne årsakssammenhengen,noe som støttes av de metaanalysene som er gjort på området.

Når du sier at mettet fett er uheldig, mener du da uansett mengde? Hvis du sparer 2g mettet fett ved å velge mager cc, tenker du at dette har noen praktisk betydning?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...