Gå til innhold

Hvor sterk er du iforhold til kroppsvekt ?

Anbefalte innlegg

Vekt: 83 kg

Dips: 12

Pullups: 8

Benkpress: 90 (prøvde 100 idag med en som sikret, men lot seg ikke gjøre)

Jeg får slenge på knebøy og markløft når hofta mi er bra igjen. Har gått tilbake til å trene knebøy uten vekter for å få inn god teknikk og bedre helse.

Fortsetter under...

Annonse

Problemet med å få testa 1rm, er vel at man gjerne bør ha noen til å sikre. Jeg trener som regel aleine, da jeg foretrekker det. Men til "maksing" er det helt nødvendig å ha noen til å sikre i tilfelle. Det er selvfølgelig mulig å spørre noen random folk på treningssenteret, noe jeg selv har gjort.

Problemet med å få testa 1rm, er vel at man gjerne bør ha noen til å sikre. Jeg trener som regel aleine, da jeg foretrekker det. Men til "maksing" er det helt nødvendig å ha noen til å sikre i tilfelle. Det er selvfølgelig mulig å spørre noen random folk på treningssenteret, noe jeg selv har gjort.

Ikke alltid randoms er de beste sikrerne i verden heller da... :sneaky:

Ikke alltid randoms er de beste sikrerne i verden heller da... :sneaky:

Du har helt rett. Og er ikke alltid random folk har en måte å sikre på som man er vant med. At man ikke prater samme språk kinda. Greit at begge parter veit hva som foregår, og at sikreren er sterk nok og bruker grei teknikk på sikring.

Kroppsvekt: ca 55 kg

Benkpress: 60 kg

Dips: 25

Pullups: 5-7 (har klart 7, men vet ikke helt hvordan vekta var da)

Militærpress + markløft: har ikke testa 1 RM

Knebøy: 115 ( må sies at det var på en god dag)

Kroppsvekt: ca 55 kg

Benkpress: 60 kg

Dips: 25

Pullups: 5-7 (har klart 7, men vet ikke helt hvordan vekta var da)

Militærpress + markløft: har ikke testa 1 RM

Knebøy: 115 ( må sies at det var på en god dag)

Nice benk og bøy da (y)(y)

Annonse

Tester alt alene jeg, haha! Har sikringer på racken min. Og hvordan skal folk sikre på en markløft? lol

Lite smart å kjøre maksløft på øvelser som benkpres alene. Knebøy funker delvis å ha stenger opp hver side som er noen cm lenger ned enn så langt du går.

Lite smart å kjøre maksløft på øvelser som benkpres alene. Knebøy funker delvis å ha stenger opp hver side som er noen cm lenger ned enn så langt du går.

Kan slå hodet i knebøy med sikringer om man er uheldig... Stangen spretter opp og slår deg i bakhodet. Så jeg ville heller anbefalt å kjøre 1RM med hjelp.

• 1 måned senere...

Vekta har variert litt, men +/- 82kg i forhold til alle løft:

Benkpress 145 =1,5

Markløft 230 = 2,8

Knebøy 205 = 2,5

Militærpress 90 = 1,1

Dips 54

Pull-ups 26

Evnt:

Dips+ ekstra vekt: +90kg = 1,1

Chinups+ ekstra vekt: +65 = 0,79

Liten update:

Chinups 154,5kg = 2,006 (kroppsvekt 77 + 77,5)

Evnt 145 i benkpress med kroppsvekt på rett under 77kg (ca samme relativ styrke)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...