Gå til innhold

Dagens Glade


Tor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Da må jeg nesten spørre hva det er du skal testes mot?:p

Hadde jeg vist det så hadde det vært en grei sak :p

Nei, jeg vet (via andre tester) at jeg ikke tåler gluten, melk, egg, sukker og potet. Men siden staten er teit, så må jeg ta nye tester for å få grunnstønad. Så ja, det er vell mest gluten de skal teste mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vist det så hadde det vært en grei sak :p

Nei, jeg vet (via andre tester) at jeg ikke tåler gluten, melk, egg, sukker og potet. Men siden staten er teit, så må jeg ta nye tester for å få grunnstønad. Så ja, det er vell mest gluten de skal teste mot.

Tja, men det er sånn passelig verdt det når man kan få sånn 20 tusen ekstra i året :p Tror du automatisk får sats 4 (18-19 hundre kroner i mnd) om du har cøliaki, og siden du har allergi mot flere ting og dette faktisk krever ett spesielt kosthold vil jeg tro at du både kan søke og vil få innvilga høyeste sats. Høyeste sats er jo 37 tusen og noen hundrelapper i året, hvilket utgjør rundt 3 tusen kroner ekstra i mnd, og det merkes jo veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, men det er sånn passelig verdt det når man kan få sånn 20 tusen ekstra i året :p Tror du automatisk får sats 4 (18-19 hundre kroner i mnd) om du har cøliaki, og siden du har allergi mot flere ting og dette faktisk krever ett spesielt kosthold vil jeg tro at du både kan søke og vil få innvilga høyeste sats. Høyeste sats er jo 37 tusen og noen hundrelapper i året, hvilket utgjør rundt 3 tusen kroner ekstra i mnd, og det merkes jo veldig godt.

Ja, det er bare derfor jeg klarer å slite meg igjennom dette og! Som student så er de pengene sårt trengt, for man bruker faktisk så mye ekstra. Greit at Rema osv har kuttet prisene på "fri-for" mat nå, men det er fortsatt mye dyrere enn vanlig mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Brukernavn007
Ja hehe. Blei hele 8 stk tilsammen med 30 sek. pause hehe.

Kjempe bra! :D Sliter med å få til en jeg :( MEN det skal bli mange mange i løpet av 2012 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn007
Sleit fælt jeg å for ikke lenge siden. Klarte ikke en halv en en gang.. hehe.. Plutselig gikk det.

Er det ikke fantastisk :D Gleder meg til jeg klarer en :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...