Gå til innhold

Svinekjøtt er ikke bra for kroppen og man burde slutte å spise det?(påstand).


Sky

Anbefalte innlegg

Er i diskusjon med ei på en annen nettside. Hvor hun sier noe slikt som dette:

"er ikke bare fettprosenten som gjør svin dårlig. Svin har dårlig invirkning på kropsfunksjoner generelt sett. Er ikke lett å merke for dem som spiser det til vanlig. men prøv å kutte det ut, og etter en periode merker du stor forskjell ;) jeg har ikke spist svin på 5 år og stortrivest med det. jeg har bare fått gode reaksjoner på det og merket stor forskjell. Finere hud, flatere mage, mer energi, raskere forbrenning, mindre oppblåsthet, mer fokus. Men seff skyldes sikkert noe av dette også at jeg utenom har sunt kosthold."

Stemmer virkelig det? Har jeg aldri hørt noe som helst om og jeg spiser jo en del svinekjøtt på PSMF.

Skulle det stemme skal jeg absolutt innrømme min uvitenhet for frøknen, men jeg er skeptisk til påstanden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er det samme om jeg skulle si "Jeg har ikke spist kylling på 5 år og stortrives med det, har fått bedre kondis,økt styrke,lavere fettprosent. Det kan også kanskje skyldes at jeg sluttet å spise godteri,begynte å jogge mer,startet på et nytt styrkeprogram. Men og forandret hele kostholdet mitt. det er jo det at jeg kuttet ut kyllingen at jeg har klart dette. "

Alle reagerer ikke samme måte, så om hun får oppblåst mage av svin, betyr det at det er dårlig?

hun sier også "men seff skyldes sikkert noe av dette også at jeg utenom har sunt kosthold."

YOU DONT SAY.

Det at hun kuttet ut svin er ikke grunnen til at hun fikk flatere mage og mer energi osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er bare tull. Bacon gjør deg kjempesterk.

Etter at jeg begynte å spise 400+ gram bacon ukentlig har markløften min doblet seg på et år!

Hehe diskusjonen handlet mersom om feks indrefilet av svin og slike varianter av det :)

Men uansett, jeg har da spist svin i 26 år og aldri hatt noen problemer med det. All den andre drtten jeg hadde i meg før derimot.. ja :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Finere hud, flatere mage, mer energi, raskere forbrenning, mindre oppblåsthet, mer fokus. Men seff skyldes sikkert noe av dette også at jeg utenom har sunt kosthold."

Er nok i den uthevede setningen det ligger

Et annet eksempel er at antallet skrivemaskiner har sunket dramatisk de siste 30 årene, samtidig har den globale oppvarmingen økt. Ergo er framskrittene innen informasjonsteknologi skylden i global oppvarming.

Om vi skal bruke din venninnes måte å se på korrelasjon og kausalitet :)

eller for å bruke et eksempel om meg selv som er sant:

Jeg har de siste to årene ikke bodd i Trondheim, men jeg har blitt mye sterkere. Derfor må det faktum at jeg sluttet å bo i Trondheim være årsaken til at jeg nå er sterkere. Men seff skyldes sikkert noe av dette også at jeg har lagt om kosten, trener oftere, tilegnet meg mer kunnskap, trener mere målrettet, trener smartere, lengre, hardere og spiser mye, mye mer en før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor må det faktum at jeg sluttet å bo i Trondheim være årsaken til at jeg nå er sterkere. Men seff skyldes sikkert noe av dette også at jeg har lagt om kosten, trener oftere, tilegnet meg mer kunnskap, trener mere målrettet, trener smartere, lengre, hardere og spiser mye, mye mer en før.

Nei, her tar du nok feil, min venn.

Det er nok slik at flytter du fra Trondhjem, så vil du være garantert en styrkeøkning minst på linje med den du har opplevd - helt uavhengig av kost, hvile og treningsregime.

Hadde du i tillegg flyttet til Bergen ville du doblet dette bare ved å skaffe deg adresse her.

Ikke spør etter empiriske bevis - ingen har giddet å forske på det siden alle bare vet at det er sånn likevel.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Nei, her tar du nok feil, min venn.

Det er nok slik at flytter du fra Trondhjem, så vil du være garantert en styrkeøkning minst på linje med den du har opplevd - helt uavhengig av kost, hvile og treningsregime.

Hadde du i tillegg flyttet til Bergen ville du doblet dette bare ved å skaffe deg adresse her.

Ikke spør etter empiriske bevis - ingen har giddet å forske på det siden alle bare vet at det er sånn likevel.

:)

Jeg ser logikken her, du kommer med en ekstraordinær påstand, derfor havner bevisbyrden på meg? Det er vel slik det fungerer der ute ja? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det meste har med å ha ett variert kosthold. Før trodde jeg at jeg ikke tålte melkeprodukter, for jeg ble alltid sinnsykt dårlig i magen av det. Men når jeg endret kosthold til ett mye sunnere enn det jeg hadde så tålte jeg fint melkeprodukter. Tydeligvis var melken bare toppen av isberget ifht alt annet jeg spiste av møkk iløpet av en dag.

Jeg kunne såklart sagt at det da var slik at å slutte å spise pasta eller slutte å spise poteter, var årsaken og vært veldig bastant på at DET måtte være grunnen. Men nei det er nok kostholdet jevnt over som har gitt den positive effekten på både helse og kropp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...